dragonfly 04 upgrade

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door cor123, 22 okt 2006.

  1. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    487
    Locatie:
    Poortugaal
    Met de zoek functie vind ik diverse upgrades voor de dragonfly om een betere/betrouwbare dragonfly te krijgen.

    Is er een lijstje van onderdelen welke ik beter direct bij aanschaf van de helicopter er bij kan kopen en vervangen.
     
  2. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    @ cor123,

    Welke onderdelen en waarom zou je die willen upgraden aan je DF-04??, ofwel,, welke onderdelen verdenk je ervan dat ze je heli minder betrouwbaar maken?
     
  3. cor123

    cor123

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    487
    Locatie:
    Poortugaal
    Staartmotor, servo's?
     
  4. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    ben ik ook benieuwd naar. Ik vind hem standaart eigenlijk prima! Enige dat je uiteindelijk moet vervangen is de staartmotor en de servo's. De servo's schijnen bij de latere versies echter alweer een stuk beter te zijn.
    Verder kan je OF meerdere nimh accu's kopen, of 2 lipo's om je vliegtijd te verlengen.

    Verder upgraden heeft weinig nut. Kan je beter reserveonderdelen voor kopen, VEEEL oefenen en daarna over op een echte CP heli (T-Rex ofzo)

    Heb je deze al helemaal gelezen?
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=41412
     
  5. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Inderdaad zoals Sietse al zegt "uiteindelijk" (ofwel na het versleten raken van de orginele) de staartmotor vervangen voor een HAT type, andere servo's zou ook kunnen maar dan alleen als ze echt stuk zijn, voor een type heli als de DF-04 is het helemaal niet zo erg als de servo's niet spatzuiver naar het midden terugkomen bijvoorbeeld, wat wèl héél erg belangrijk is voor zo'n type heli is de afstelling van paddels en bladen, de paddels dienen absoluut perfect horizontaal en dus ook parallel te staan en allebei de bladen dienen niet te strak en niet te los maar zeker hetzelfde in de bladhouders bevestigt te zijn, over het algemeen is proefondervindelijk vaststellen de handigste manier.

    Groeten, André
     
  6. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    Ekeren
    op een piccolo worden al eens rotorbladen van een kyosho M24 gezet.
    Daarmee hooverd de heli op een hoger toerental en wordt stabieler.

    Een scale body vindt ik ook een mooie upgrade.

    TM
     
  7. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    die m24 bladen zijn weer zwaarder = minder vliegtijd. Met de standaard motor heb je ook weer een iets groter tandwiel nodig om genoeg lift te krijgen van die bladen. DAN vliegt het idd iets stabieler (stuurt wel trager vond ik)... Die m24 bladen zijn eigenlijk vooral relaxed als je brushless heb, maar goed.

    Een scale body KAN leuk zijn, maar lijkt me vrij duur en zonde als je nog aan het leren bent om te helivliegen. meestal zijn ze namelijk niet echt crashproof. En de DF04 heb je meestal om te oefenen lijkt me.
    Een andere body scheelt ook weer in gewicht.
    Elke gram extra is 5 sec minder vliegtijd!
     
  8. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Kijk voor goede en duurzame bladen eens HIER , deze bladen zijn zeer vormvast en geven uitstekende lift met de standaard motor.

    Groeten, André.
     
  9. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Bladen zijn bijna net zo duur als de dragon fly zelf :D
     
  10. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    standaart bladen zijn idd prima en gaan niet snel stuk. Als je hem maar niet vol gas uit "klem" situaties wilt halen. Als je bv tussen 2 stoelen in dreigt te komen, kan je soms nog beter gewoon het gas eraf gooien en laten stuiteren dan dat je vol gas probeert weg te komen. Vaak knal je dan namelijk wel een blad kapot. Ik heb tot nu toe 1!! blad gebroken. (en 2 hoofdmotortjes "op" gedraaid :) ).
     
  11. dobje

    dobje

    Lid geworden:
    4 okt 2006
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lochem
    Sterk zijn ze inderdaad, als beginner weet ik daar alles van af :lol: .

    In mijn woonkamer zie je de tekens al staan van de rotorbladen 8), het leuke is de bladen zijn nog steeds heel.

    Het enigste wat ik zou wijzigen is de electronica maar eigenlijk is dat ook al zonde, ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind om te knutselen. Het heet ook modelbouw en niet modelvlieg :wink:
     

Deel Deze Pagina