Heli CP Carboon

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Sammy_g, 13 okt 2006.

  1. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    Hallo ik heb een vraag over een CP Carboon.

    Waneer ik mijn main rotor vol aan gooi beginnen de bladen uitraard te kantelen. Maar mijn heli gaat niet omhoog, zelf nog niet een beetje.
    Wel heb ik alle andere afstellingen al gedaan maar hoe ik dit instel weet ik echt niet.javascript:emoticon(':oops:')
    Embarassed

    Ik ben een beginner heb zelf altijd FP gevlogen.

    Weet iemand dit misschien??
     
  2. aviador

    aviador Guest

    draaien je rotorbladen wel de goede kant op :wink:
    dat hij dus de heli naar onderen ipv naar boven duwt.

    zakken de toeren veel in bij volgas? misschien heb je dan teveel pitch ingesteld. of juist dat je te weinig pitch hebt ingesteld zodat de rotorkop wel hard genoeg draait, maar dat er weinig lift is.
     
  3. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    JA mijn rotor draaid wel de goede richting uit. Maar ik wist niet dat er dus te veel lift kon zijn. Ik heb deze idd zo ver mogenlijk gedraaid maar als ik deze minder doe gaat ie ook de lucht niet in. Ook mijn batterij is sterk genoeg ( Lipo 2500 Mah) Ik snap het echt niet.

    Kan het zijn dat deze heli misschien een speciale instelling heeft ofzo??
    Mijn motor draait trouwens wel altijd het zelfde toerental hoor dus dat moet ook goed zijn lijkt me.

    Misschien nog een sollution. :(
     
  4. Wobben

    Wobben Guest

    2500mah zegt niets over de krach van de accu, voltage wel.

    2500mah is de inhoud van de benzinetank zegmaar.

    Hoeveel cellen is deze accu? Wat weegt je volledige vliegklare heli (+accu?)
     
  5. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    @ Sammy,

    Die accu waar je het over hebt, is dat een 2 of een 3 cellen pakket??,, je zegt 2500 Mah,,, in geval van een 2 cellen pakket zal het voltage te laag zijn en het gewicht te hoog,, in geval van een 3 cellen pakket zal het voltage meer als voldoende zijn maar het gewicht VEEL te hoog.

    Op de BMI site adviseerd men een 800 tot 1200 Mah 11,1 Volt LiPo accu voor de Carboon CP, die accu's wegen grofweg tussen de 60 en 110 gram, de 2500 Mah accu die jij gebruikt zal waarschijnlijk richting de 200 gram gaan, dit is voor een heli van dit formaat behoorlijk aan de TE zware kant, dit overgewicht zal mogelijk samen met wat instelfoutjes de oorzaak kunnen zijn van het niet los willen komen.



    Groeten, André.
     
  6. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    stel de pitch eens de andere kant op :wink:
     
  7. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    @ Herman,

    Zou je dat gezien het onderstaande misschien ietsiepietsie duidelijker uit kunnen leggen aan de vraagsteller?


    Groeten, André.
     
  8. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    nu gaat de tuimelschijf van beneden naar boven,
    zorg even dat de tuimelschijf van boven naar beneden gaat,
    dus revurse de pitch servo. :wink:
     
  9. Herman

    Herman

    Lid geworden:
    11 jan 2004
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en
    sammy hoe is het er mee. :wink:
     
  10. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    Even kijken mijn batterij is 3 cell 11.1 volt. Het kan idd wel dat de batterij te zwaar is hoor. Maar scheelt dat zo enorm veel??
    Mijn giro is nu goed in gesteld en de moter houd zijn toeren nu gaat de heli wel omhoog maar met veel moeite. dat wordt dus even een nieuwe Lipo kopen denk ik.

    Wel erg bedankt met al die solutions. Ik zal vertellen als ik mijn nieuwe batterij heb hoe de heli dan reageert.

    Groeten Sam
     
  11. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    En ow ja mijn 3 cellen lipo staat op ontploffen. hij is helemaal opgezet.

    Even inleveren denk ik.

    Kan dit doordat de verkeerde batterij op de verkeerde moter staat.
    Ik heb de batterij altijd netjes opgeladen en ook nooit voledig leeg gelaten omdat dit niet mocht.

    Groet
     
  12. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Voordat je nu meteen een nieuwe LiPo gaat kopen,,,,,,,,,, wat weegt je huidige Accu precies en hoe heb je hem tot nu toe behandeld met betrekking tot laden enz ???

    Groeten, André.
     
  13. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Net te laat met reageren,,,,,,,,,,,,,

    Snel naar buiten met die accu.........
     
  14. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee precies bedoeld eigenlijk.
     
  15. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Ja dat scheelt inderdaad ZO enorm veel, zoals ik al eerder zei adviseerd men bij BMI een 800 tot 1200 Mah accu, die wegen zo tussen de 60 en 110 gram, de door jou gebruikte accu is dus 2 tot 3 keer zo zwaar,, ofwel om het duidelijk te krijgen even op zijn boerenfluitjes geredeneerd is/was de door jou gebruikte accu 200 tot 300 procent zwaarder, ofwel nog even verder redenerend op zijn boerenfluitjes,,,,,, 25 kg kun je vast wel tillen hè?,, en misschien kun je dan nog wel omhoog springen ook,,,, maak dan die 25 kg eens 2 of 3 keer zo zwaar en spring dan nog eens een keer,,,,,,,,,,, Begrijp je het nu ??????


    Groeten, André.
     
  16. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    Oke dus het is zeker wel van belang.
    Ik zal mijn batterij zeker snel weg doen. En idd een nieuwe lichtere batterij kopen. Die ik nu had kan ik helaas niet meer wegen omdat deze dus echt op ontploffen staat.

    Ik neem aan dat er op de BMI site speciale batterijen zijn voor de carboon.

    Met verkeerde batterij op verkeerde moter bedoel ik voltage sterkte van morter tegen over de batterij en ampere. ( ik vroeg me dus af of deze batterij zo dik werd door dat de moter te veel energie vraagt van de batterij.

    Jongens hartstikke bedankt ik denk at ik het nu begin te begrijpen.
    Ik ga me steeds meer intereseren voor deze sport en ook jullie hebben daar een goede invloed op gehad. Bedankt!!
     
  17. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Die accu kun je inderdaad beter snel wegdoen, heb je hem overigens wel meteen buiten gebracht?, als hij inderdaad zo plotseling bol ging staan gaat er iets niet goed met die accu en zou hij in het ergste geval kunnen exploderen of een fikse brand kunnen veroorzaken (zoek even naar filmpjes/verslagen hiervan op het forum), bewaar dat ding in ieder geval NIET binnen en/of bij brandbare materialen.

    Die staan ongetwijfeld op de site, je zou ook bijvoorbeeld naar
    Deze en andere op die site kunnen kijken, Let wel !!!! ik schrijf "bijvoorbeeld" ,,, het blijft Jouw keuze en ik wil geen reclame maken.

    Eens zien of ik dit ook op zijn Boerenfluitjes uit kan leggen.

    Voltage(=spanning) en Ampere(=stroom) zijn twee verschillende dingen, een moter zoals jij dat noemt (hoe schrijf je dat in het meervoud trouwens??) is een "Verbruiker" die op een door de fabrikant ontworpen/geadviseerd voltage werkt en zal afhankelijk van belasting (hoe hard hij moet werken) een bepaald aantal Ampere's van in dit geval een accu vragen,,,,,, de door jou gebruikte accu is/was een 11,1 Volt 2500 Mah accu, zoals wobben het al zo mooi zei
    ofwel hoe lang je motortje draaien kan voordat de tank leeg is, vooropgesteld natuurlijk dat je motortje niet meer liters (denk Ampere's) per uur wil gebruiken als de tank (denk accu) leveren kan,, hoe je dit nu kunt weten staat over het algemeen als een "C" waarde op de accu,,,,,,,,,,, Voorbeeld,,,,,,,,,,, stel de accu heeft een Capaciteit (inhoud) van 1000 Mah (=1C) en een "C" waarde van 10 (10C) dit betekend dus dat deze accu in staat is om 1000 Mah ofwel 1 Ah maal 10 = 10 Ah continu te leveren, zo kun je dus ook zien wat de 2500 Mah (=1C) ofwel 2,5 Ah accu die je gebruikte moest kunnen leveren,, stel dat deze ook een Max "C" waarde had van 10 (10C) dan was dat dus 10 maal 2,5 Ah = 25 Ah continu, in jouw geval zal zelfs al is/was je accu maar 5C het verbruik van je motortje naar alle waarschijnlijkheid niet de oorzaak zijn van het stukgaan van je accu, wat wel een oorzaak zou kunnen zijn is het TE ver ontladen van de accu, dat wil zeggen dat de spanning (Voltage) beneden de 3 Volt per cel is gekomen, in dit geval dus 3 (=aantal cellen)maal 3 Volt = 9 Volt totaal, daar kunnen de meeste LiPo accu's niet tegen, omdat de regelaar op je heli naar alle waarschijnlijkheid geen instelling hiervoor heeft is het misschien in dit geval verstandig een LiPosafe zoals bijvoorbeeld Deze te installeren op je heli om je nieuwe accu voor een te lage spanning te beschermen.

    Rest nog het Voltage uit te leggen omdat dit inderdaad te hoog of zelfs te laag zou kunnen zijn,,, helaas weet ik even niet zo snel net zo'n mooie vergelijking te maken als wobben over de inhoud maar ik denk dat je Voltage ofwel de spanning kunt vergelijken met Druk,, druk zoals je in je fiets/scooter/auto/kruiwagenbanden doet, een druk die hoger is als waar de band voor ontworpen is is niet goed omdat dan de band klapt, in geval van jouw accu en heli zal het Voltage even afgaande op de BMI site niet verkeerd zijn geweest omdat men daar een 3 cellen LiPo als optie aangeeft.

    Suc6 en houd ons op de hoogte.

    Groeten, André.
     
  18. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    Hallo,
    Wouw bedank dat je zo ver wil gaan om me dit goed uit te leggen.
    Ik denk dat ik voltage goed kan uit drukken met de druk achter water in een waterslang. ampere is de hoeveelheid water. Ben even gaan lessen bij een vriend van me. Ik heb idd mijn batterij heel vorzichtig gaan wegen en deze is zeker meer dan 205 gram. denk ik hoor ik durfde niet veel te doen met de batterij dus heb voorzichtig gewogen.

    Ik zal hem maar in de regen in een sterke bak leggen.
    Ik weet al welke batterij ik ga kopen van uit DE site. Sorry trouwens van de reclame ik realiseerde het me niet.

    Jammer dat het weer slechter wordt want ik wil trainen trainen trainen.
    Zodra ik de accu heb ga ik jullie mijn vorderingen zeker geven.
    Weten jullie trouwens al meer van de heli meeting in dongen die wordt door iemand van dit forum geregelt.

    Rover hartstikke bedankt voor je goede en makkelijke uitleg.
    Ik weet veel over computers maar stroom is niet echt mijn vakgebied.

    Mijn Carbooon ga ik nu eindelijk misschien wel de lucht in krijgen, ik heb hem namelijk al een half jaar en heb ook echt actief getest afgesteld en gedaan maar niks lukte tot ik dit forum bezocht.

    Groet Sam
     
  19. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    Hoe krijgen trouwens die gasten die 3d vliegen het allemaal voorelkaar he.
    Dan moet je toch een extreme reactie hebben.

    Groet Sam.
     
  20. Sammy_g

    Sammy_g Guest

    Rover Ik heb nu idd een andere accu Lipo 1000 2 cell weegt nog geen 100 gram.

    EN IK HEB GEHOVERD de eerste keer met deze heli.
    Alleen heb ik dat de heli ( waneer op de grond) erg naar lings toe trekt maar als ik daarna de lucht in ga wil ie wel recht blijven hoveren.

    Ground effect misschien ??
     

Deel Deze Pagina