Newbie in helikopterland

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Sleurhutje, 14 nov 2006.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Moet ik et perse allebij zelf gevlogen hebben om dat te weten? Op verschillende fora's wordt hij bijna gelijk gemeten met de T-rex hoor.

    Maargoed, kiezen doe je zelf. :)
     
  2. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    ehm, Ja of tenminste moet je ze allebei gezien hebben. Het gaat mij vooral om de onderdelen voorziening en het gebrek aan kennis in de heligemeenschap over deze helicopter. Daarom zou ik hem nooit aanraden voor een beginner of iemand die veel crasht.

    Cheers,

    Richard
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ze kunnen mij een amerikaanse raket en een russische raket laten zien, dan kan ik nogsteeds niet zeggen welke dr beter is hoor. :p Dat weet ik pas als ik luister naar de gene die in allebij die dingen gevlogen heeft. Et punt is, omdat ik et van iemand anders gehoord heb, wil nog niet zeggen dat et niet klopt. :p

    Maar dattie (nog) niet zo bekend is en dattie daarom wat minder support heeft, dat snap ik wel. :yes: Tis maar net wat je wil, goedkoop en mischien wel net zo goed instappen of duur en zoiso goed instappen.
     
  4. machskn

    machskn Guest

  5. Aaalie

    Aaalie Guest

    Dat parkeerterreintje of een veldje zal ook niet gaan met een T-rex 450, en helemaal indoor gaan ze dat niet accepteren. Vroeger vloog ik wel eens in het park naast mijn huis met de T-rex 450, Totdat kids en jeugd naar je toe racen op de fiets... tot nagenoeg 1 meter van de heli slippend tot stilstand komend. Op het moment dat je ze ziet komen heb je niet eens tijd genoeg hem op de grond te zetten.
    Of er llopt een peuter vol belangstelling strompelend op je juist neergezette en aftoerende heli af... "stop nou met draaien... stop nou met draaien... pfff... net op tijd stil"... Dat wil je niet meemaken.
    De plek waar het geschikt is, kan je ook met een 600 vliegen. Sterker nog, de 600 is dan gewoon vertrouwder, omdat hij simpel weg stabieler is!

    Ik kan ze dus wel vergelijken, en het zijn toch twee totaal verschillende heli's. Voor gewoon rondvliegen zullen ze beide volstaan, ze vliegen beide goed, maar ieder op zijn eigen manier!

    Greetz van Aldert
     
  6. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik vlieg regelmatig overdag als de kindjes op school zitten op een speelveldje hier in de buurt... en dat gaat echt 100% zeker te weten NIET met de 600. Of jah, het kan wel.. maar dat is echt gevaarlijk! Plek zat om te 3Den met de 450SE, maar te krap om de 600 te vliegen.

    De 600 verdient gewoon echt VEEEEEEEEL meer respect dan de 450SE, de 450SE is ook wel "gevaarlijk" maar vele malen minder dan de 600.

    Ik vlieg met de 600 weleens net buiten het dorp op een veld, dat gaat wel goed :wink:


    Binnen mag je meestal idd niet vliegen met de 450SE, tenzij je bij een kennis in een loods vliegt... o.i.d.

    Cheers,

    Richard
     
  7. BarnOwl

    BarnOwl

    Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Berichten:
    492
    Locatie:
    Aerdt
    De SLM400 is echt niet vergelijkbaar met een T-Rex. Het is inderdaad een hele leuke heli die goed vliegt maar de kwaliteit van de ondedelen is duidelijk minder. De kop van de V2 is erg mooi en behoorlijk degelijk, maar de staartconstructie is een ramp. Verder is de heli qua design heel mooi in elkaar gezet maar ook veel lastiger om na een crash onderdelen te vervangen: Heel veel kleine stelschroefjes en fragiel spul.

    Ik zou zeker even doorsparen voor een T-Rex SE. De voordelen voor deze zijn hier al meerdere malen genoemd.

    Ik ben het ook niet eens met de stelling dat de T-Rex 600 overal te vliegen is waar de 450 te vliegen is. Ik vlieg hier alleen in mijn (grote) achtertuin en dat zou met de 600 misschien wel kunnen, maar die is toch echt VEEEEEEL groter dan de 450 en heeft echt de ruimte nodig.
     
  8. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Nope, liever geen kinderen in de buurt. Gewoon lekker alleen, ver weg van de bewoonde wereld. Mijn eigen kinderen kan ik wel wijs maken dat het linke soep is, ze komen ook niet in de buurt van mijn nitro auto en hebben ook geen interesse in keukenmessen. Gewoon omdat het ze 100.000 keer verteld is en ze het ook wel geloven ("Kijk, de kip snij je heel eenvoudig in reepjes, zou ik niet proberen met je vingers" helpt echt wel). Deze risico's heb ik al lang overwogen. Evenals het vliegen in bebouwing of met obstakels, dat is voorlopig niet aan mij besteed.

    Maar in de sporthal vliegen ze wel degelijk met flinke modellen, ook modellen met rotorbladen van 70cm. Dus dat is wel degelijk mogelijk.
     
  9. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Dat zou ik best eens willen zien,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, maar dan wel vanachter voldoende kogelwerend glas.
     
  10. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Och, in een sporthal kun je ook 10mtr van jezelf af een meter hoog hoveren... niks gevaarlijker dan buiten! Ik ken alleen niet 1 sporthal waar ze modellen toelaten zoals de T-rex 450SE, laat staan groter :roll:

    Overigens moet ik wel zeggen dat ik zelf niet graag met mijn T-rex 600 binnen zou gaan proberen te knallen, tenzij het een HELE grote hal is (zoals in de indoorvideo van Alan Szabo met zijn T600).


    Waar kun je vliegen met deze grote modellen dan, binnen?

    Cheers,

    Richard
     
  11. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Zoooo, net even uitgebreid voor laten lichten. En de conclusie is dat er twee mogelijkheden zijn om te leren:

    1. Simulator met echte zender en je helemaal suf oefenen. Voordeel: je kunt crashen zo vaak je wilt, druk op de knop en opnieuw beginnen. Nadeel: geen echt ruimtelijk gevoel m.b.t. waar je vliegt.

    2. Een kleine indoor heli als de G47 of Lama (deze vond ik wel leuk) en lekker in de huiskamer of op kantoor (meer ruimte :wink:) rondjes vliegen en de trucjes in het klein leren. Voordeel: vliegen met een echte heli geeft meer voldoening, direct beginnen met crashen. Nadeel: na elke perfect uitgevoerde crash uithuilen, repararen en opnieuw beginnen.

    Ik voel zelf wel wat voor de tweede optie, zeker omdat na het bouwen van een groter model ik niet ergens kan oefenen (ik wel een aardige garage, maar daar staat ook een full scale oldtimer cabrio in die ik liever onbeschadigd laat en het plafond is maar 2.10 meter hoog) gedurende de wintermaanden. In de sporthal als beginner lijkt mij geen succes, denk dat je dan goed verzekerd moet zijn tegen schade aan de vloer. In het voorjaar heb ik dan al een beetje ervaring met de knuppels en kan dan alsnog starten met de bouw van een T-Rex 450 of misschien 600.
     
  12. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Ik zou geen coaxiale heli nemen, maar gewoon een DF004, Hummingbird, of een piccolo of iets dergelijks. Daar leer je tenminste echt mee vliegen. De overstap naar een trex 450 is dan een makkie :D
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.608
    Locatie:
    Groningen
    met een G47 oid leer je het toch lang niet zo goed als met een simulator ;) ook cracht deze vrij goedkoop. Het is niet te vergelijken met een "echte" heli ;) wel leuk....
     
  14. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Waar het mij nu vooral om gaat is ervaring opdoen met de stuurknuppels. Met zo'n RTF-setje ben je redelijk goedkoop uit en kun je "echt" vliegen. Als je gaat simmen dan is een echte zender voor sommige sims noodzakelijk. Mocht het zo zijn dat ik het toch niks vind om heli te vliegen (ook al gaat het in eerste instantie alleen om hoveren en wat heen en weer of vooruit en achteruit), dan zit ik ook met een zender in mijn maag. Die raak ik wel weer kwijt, maar vind dat meer kapitaalvernietiging dan een RTF-heli'tje dat je soms nog wel eens pakt om voor de gein door huis te vliegen.

    De coaxiaal dingetjes zijn erg stabiel. Dat het geen volwaardige heli's zijn begrijp ik. Maar dat geldt ook voor een sim (vliegen in Flight Simulator 2004 met een Cessna is een eitje maar in het echt viel het vies tegen). Iemand dan een leuke aanbieding voor een RTF (mini/micro) heli? (zo tot een 400 euro)

    Ik twijfel wel nog steeds. Het wordt er allemaal niet makkelijker op :?
     
  15. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Voor dat geld heb je er 4 van DEZE.

    Groeten, André.
     
  16. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ja, voor nog geen 100 euro is crashen geen probleem. Inderdaad een leuk ding en ook genoeg keuze aan extra onderdelen :wink: Bedankt, maandag gelijk bestellen... :banana: Dank u vriendelijk voor de link.

    Jammer voor diegene die het niets vinden. Ik moet ergens beginnen. :roll: :D
     
  17. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Dan heb je niet steeds helemaal goed gelezen denk ik want deze heli is al meerdere malen genoemd als uitstekende leerheli, en dat izzie absoluut, als je daarmee kunt vliegen dan kun je vrijwel elke heli in de lucht houden.

    Succes en Groeten, André.
     
  18. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ha ha, zoals gezegd, ik ben een newbie op heli gebied. Weet ik veel dat dat een DF04 is (nu dus wetende dat DF Dragon Fly is :wink:).

    Zodra ik hem heb zal ik de eerste crash gelijk filmen. Gedeelde smart is halve smart hè :rolling:
     
  19. Tricky

    Tricky Guest

    Ik zit dit topic met veel interesse te lezen. Ben ook net nieuw hier en post nog niet veel, eerst maar eens inlezen. Ik heb de modelbouwhobby na zo'n 12 jaar weer opnieuw opgepakt. Vroeger wel in clubverband wedstrijden gereden met 1:10 electro, vooral Traxxas en Losi. Vliegen en vooral helikopter vliegen wilde ik altijd eens een keer doen. Maarja, als je 12 jaar geleden zoiets wilde, moest de knip ver open.
    Mede ook door het feit dat ik mijn diploma vliegtuigmonteur heb behaald bij de Koninklijke Marine en op vliegkamp De Kooy aardig wat maandjes heb doorgebracht (met de Lynx), snap je wel dat het altijd is blijven "jeuken". Nu de prijzen van al dat "vliegspul" tot een redelijk niveau gekomen zijn, ben ik me ook aan het orienteren op de heli markt.
    Net als sleurhutje ook nul ervaring met vliegen. Ben ook net verhuist naar A'dam en weet niet waar hier in de buurt een vereniging zit. Het lijkt me ook erg leuk om eens te komen kijken bij iemand die aan het vliegen is. Weet iemand waar ik kan gaan kijken??

    Aangezien ik geen tuin of wat dan ook heb hier in A'dam (drie hoog achter, je weet het wel) is een vereninging wel handig.

    Zo'n HM004 lijkt me ook wel wat! Dat alles voor 94 euro!!

    Ben op dit moment bezig met een Tamiya TT01 in elkaar te schroeven om te kijken of ik het "modelbouw" gevoel weer heb. Maar het willen vliegen blijft telkens terug komen...

    Gr,
    Henk.
     
  20. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    @Tricky: In Spaarnwoude en Heemskerk zitten in ieder geval vliegclubs (hoewel ik niet zeker weet of ze in Heemskerk oof helicopteren).
     

Deel Deze Pagina