Toerental voor 25 cc benzine

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door rob de groot, 24 dec 2006.

  1. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    Wie kan me vertellen wat een normaal toerental is voor een 23 cc benzine motor.
    Ik vlieg nu met een 16*8 prop een maak ca. 6400 toeren.
    Ik heb het idee dat de motor niet voldoende op toeren komt.

    Gr. Rob
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Op de grond zou ik niet boven de 7000 uitkomen, in principe is 6400 een net toerental voor een benzinemotor, ik zorg zelf altijd dat ik tussen de 6000-6500 uitkom met de prop. Mocht je niet tevreden zijn over de gasresponse kun je een iets lichtere prop proberen....

    Grt.
     
  3. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    Toch heb ik het idee dat de motor in combi met de prop iets meer moet kunnen.
    Op de cabarateur zitten twee stelschroeven.
    Ik denk één voor de stationair en één voor de max. toeren.
    Wie weet de juiste "aan te wijzen".

    Gr. Rob

    [​IMG]
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    De naald die het verste van de motor afstaat is altijd de H naald, de naald die het dichtste bij de motor staat is de L naald.

    Grt.
     
  5. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    En de "H"is van High en de "L" is van Low (stationair)

    Gr. Rob
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Klopt als een bus Rob :)

    Grt.
     
  7. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dan hebben we de hele middag aan de stationair-sproeier zitten draaien. :oops:

    Gr. Rob
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Tjah, dan vergeet je het nu nooit meer :wink: :roll: :lol: 8)

    Grt.
     
  9. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hé Alex,

    Waarom zie ik de foto niet?

    Gr. Rob
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    [​IMG]

    :wink: 8)
     
  11. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    Bedankt Alex.

    Maar vertel nog even wat ik verkeerd doe.
    Dan hoe ik je niet iedere keer te vragen. :D

    Gr. Rob
     
  12. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.336
    Locatie:
    Hell
    Rechts klikken op de foto en de link dan plaatsen tussen [​IMG].
    Dus
    Code:
     [img] [url]http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10993/zg%20copy.jpg[/url] [/img] 
    [​IMG] laat dan de foto zien.
     
  13. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    Bedankt Erwin!

    Wie kan mij vertellen wat het kleine gaatje boven de eigenlijke inlaad voor doel heeft?
    Ook in de cilinderwand zit dit gaatje.

    Gr. Rob

    [​IMG]
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Deze stuurt het membraam aan, soort van pulserende werking.

    Grt.
     
  15. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    En als ik er een reso op wil zetten?
    Krijg ik dan een probleem als ik dat "gat" niet gebruik?

    Gr. Rob
     
  16. wesley puma

    wesley puma

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Groesbeek
    (even een vraagje van mijn kant) want ik snap het eventjes niet :oops: ik zie een plaatje van een uitlaat maar het gaatje/ventieltje voor het membraam zit op de carberateur wat is dit voor een gaatje dan (die op de uitlaat)?
     
  17. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.515
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    volgens mij moet je een reso op de uitlaat zetten 8O
    Dat gaatje wat wij begrijpen en je zelf ook zegt zit aan de inlaat kant.
    Een druktank kan niet als je,je daar mee vergist.
    Omdat de membraam een pomp is.
    Je moet dus 1 gat open houden door er een lange slang aan te maken of een krul van een alu pijp.
    Of een speciaal vul/ontluchting systeem
     
  18. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Je hebt altijd een probleem als je dat gaatje niet gebruikt, ongeacht de uitlaat. Je hebt het toch wel over de INlaat en niet de UITlaat toch?

    Grt.
     
  19. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    13.515
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik weet het ook niet Alex vandaar mijn opmerking. :wink:

    Trouwens nog even een opmerking over het vermogen.
    Een 23 cc zenoah met de standaart uitlaat of een ks demper levert het vermogen van een natte krant hoor.
    Met een goeie reso zal het een stukje beter worden denk ik.
    Ik denk dat Alex het wel met me eens is dat je een 23 cc kan vergelijken met een 12 a 15 cc methanol motor.
    Verwacht dus niet te veel power.
     
  20. rob de groot

    rob de groot

    Lid geworden:
    4 dec 2003
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik heb idd een fout gemaakt.
    De foto waar het om gaat is van een UITlaat. :oops:
    En omdat ik niet tevreden ben met het resultaat van de standaard uitlaat zit ik over een reso te denken.

    Gr. Rob
     

Deel Deze Pagina