Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. kenneth che

    kenneth che

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Rotterdam
    sleurhutje
    ik las net dat over die one waylagers kunt u mij zeggen waar ik ze kan bestellen ik heb al op ebay gekeken maar komen of kan ze niet vinden
    de HF0612

    kenneth
     
  2. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Je moet regelmatig eBay afstruinen. Op dit moment staan er alleen lagers van een Skateboard/Slotrace toko voor $5,95 (plus $3,95 verzendkosten). Dus dat is niet aantrekkelijk qua prijsstelling. Wachten tot de zomer als het heli-seizoen weer is begonnen. :?
     
  3. Huubke

    Huubke Guest

    Rotostart heb ik laatst ook naar de haaien gehad tenminste het welbekende schakellaartje! Zelf gefixed dus wat dat betreft valt het mee maar de kwaliteit van het startsysteem laat zeker te wensen over, zeker als je ziet hoeveel mensen hier mee lopen te kloten! Vind het eigenlijk wel jammer want al met al is het zo geen goedkope hobby, het enige wat ik tot nu toe kapot heb gereden is de voorste draagarmen en wat gloeiplugjes. Dus de kwaliteit van de wagen is zeker wel super want hij word zo nu en dan flink mishandeld. Vind het ook leuk om de motor af te beulen, zag vandaag dat de cupjoints aan de aandrijving(dus niet op de wielen) goed ingevreten zijn. Kost dit veel tijd om die te vervangen? Ga hem zo cleanen en in de afterrun zetten.

    Mazzel :)
     
  4. Raimond

    Raimond Guest

    dat kost best wat tijd en geld,om die cups te vervangenm. ik zou zeggen,ga wel voor HD cups,die slijten gewoon veel minder snel.
     
  5. Huubke

    Huubke Guest

    Wat zijn HD cups? ga er vanuit dat ze extra gehard zijn of niet? Kun je die bij Pk modelracing bestellen? heb vandaag nog ff lekker kunnen rijden dus ze hebben aardig op hun donder gehad.. oftewel ze zijn zo goed als dood.
     
  6. jacobs

    jacobs Guest

    Klein vraagje..
    Als men de inner cone plaatst(in de uitlaat), heeft deze dan ook gevolgen voor het vermogen? Beter,slechter of geen verschil
     
  7. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    HD staat voor Heavy Duty.... klopt dus wat je zij. Ook bij pk kan je ze kopen, veel goedkoper via ebay....
     
  8. Raimond

    Raimond Guest

    HD staat voor Heavy Duty inderdaad :oops: ,wat Burp al zei,via PK racing zijn ze veels te duur,Ebay is veel goedkoper.
     
  9. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Kijk bv eens hier

    of

    mijn grote favoriet zie hier

    De laatste heeft zeer goedkope onderdelen (origineel) een compleet X SS diff met alu huis en geharde cups compleet voor 25,- of 4 HD dogbones voor een tientje. Need i say more :D

    Ook deze is goedkoop en betrouwbaar. KLIK

    Bij alle aanbieders geldt dat je vooraf even vraagt of ze alles gecombineerd op willen sturen zodat je minder porto betaald.
     
  10. Raimond

    Raimond Guest

    Ik zit trouwens met een probleempje,mijn O.S heeft met de polished pipe geen trek.Ik moet ehm nog verder afstellen,maar ik vraag me af of ik toch een te zware tandiwelverhouding gebruik,ik heb een 47 T spur,met een 18T koppeling,met een standaard Savy X 2 bak.Is dit te zwaar,of zou het moeten kunnen.Hij moet nog goed afgested worden,maar ik merk totaal geen power nog :( en volgens mij doe ik wat verkeerd.
     
  11. basbas

    basbas Guest

    Ik denk dat deze verhouding meer gericht is op snelheid en niet op kracht.
    Maar waarom gebruik je de standaard tandwielen niet dan, 49T spur en 14T klok?
     
  12. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Voor de standaard X met 4.1 is het wellicht een te zware overbrenging. Eerst even goed afstellen en dan bepalen of je de kracht voldoende vindt.

    Overigens kan het met de 4,6 prima.
     
  13. Raimond

    Raimond Guest

    Ok :D Ik ben nu aan het afstellen,en ik merk al wel dat ie beter begint te schakelen,dat had ie eerder niet,kwam niet op toeren.
    Nu moet ik de low speed needle,effe afregelen,hij rookt namelijk nogal wanneer die weg trekt,met nog te weinig snelheid.
     
  14. Raimond

    Raimond Guest


    Ehm dan zou de Savy constant op de achteriwielen moeten rijden,lol :D Die O.S 5cc is daarvoor net wat te pittig.
    Het kan wel wezen dat ik terug ga naar 16 T koppeling en 47T koppeling,daarmee werkte de 4.1 erg goed namelijk.Dus dat zou de O.S ook makkelijk moeten trekken.

    Ik zal eens wat uitproberen :D
     
  15. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Die dingen slijten nagenoeg net zo snel als gewone, alleen zijn twee keer zo duur. Volgende keer gaan er bij mij weer goedkope zwarte op. :evil:

    Ik rij 18T/49T met mijn Force .28. En die is nog aardig aan het inlopen want elke keer gaat het toch weer iets sneller (ook na bijna 5 liter).
     
  16. Raimond

    Raimond Guest

    lol na 5 liter nog,hmm,dan weet ik wat me te wachten staat:)Ik heb al wel vaker gehoord,dat die motoren een erg lange inloop periode hebben.Bedankt voor de info sleurhutje,ik ga ehm gewoon lekker verder inrijden,als ik een nieuwe one way heb,ik morgen effe naar de winkel,ervoor :).

    Maar nog een vraagje,had je die zwarte cups ook al toen je die Force motor kocht?.Zo niet,dat zal het kunnen verklaren waarom die HD cups net zo hard slijten.Ze hebben gewoon veel meer te lijden met zo'n zwaar blokje.
     
  17. Whoei

    Whoei Guest

    Ik ga morge maar weer ff rijde.

    Maar ik heb nog ff een vraagje.. mijn auto schakelt nog steeds niet .. enig idee hoe dit kan ? en hoe je het kan verandere ofso. heb al aardig wat gerede
     
  18. Raimond

    Raimond Guest

    Ehm heb je de versnellingsbak al wel afgesteld?


    Veel rijden is goed :D Is ie al lekker smerig geweest?,heb je met de auto al zand kunnen happen?
     
  19. Whoei

    Whoei Guest

    Ja is al lekker smerig .. nee ik vroeg me juist af hoe je die bak makkelijk kon afstellen ?
     
  20. Raimond

    Raimond Guest

    Als je het rubbertje weg haald ,wat aan de zijkant zit van de versnellingsbak,dan zie je daarachter de tandwielen zitten(bij de X is dit zo
    ),Bj het meest rechtse tandwiel zi een inkeping,door aan een wiel te draaien,komt deze tevoorschijnl,zorg dat je die voor je neus krijgt

    Draai dan aan je spur tandwiel wiel,totdat op een gegeven moment zie je een inbusje zitten in die inkeping,daarmee moe je ehm verstellen.Als ik het niet goed zeg,verbeter me dan please!

    Linksom draaien is eerder schakelen,als ikhet goed heb,rechtsom juist later, dat trouwens niet in het boekje?
     

Deel Deze Pagina