---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door jan.van.gent, 14 jun 2006.

  1. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    en nog wat, net nog ff gevlogen en aan dat schroefje gedraaid in het ontvangertje, leek erna ook weer iets stiller te vliegen.... heeft iemand nog meer ervaring met dat schroefje??

    en ik zag net een filmpje van een kloon maakt niet uit welke, maar daar zeiden ze dat je de accu moet connecten en dan gaat dat rode ledje knipperen, maar die moest eerst op groen(kalibratie van t gyro'tje misschien) maar die van mij blijft gewoon rood knipperen!!
     
  2. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    ledje bij DF04 knippert altijd rood.....alleen in het begin heel snel en als hij klaar is met initialisatie wordt het langzaam knipperen.
     
  3. e4media

    e4media Guest

    Hallo,

    Weeral een nieuwe trotse bezitter van de DF4 bij :). Heb al 2 batterijen leeggeschuiffeld. Maar heb een probleempje. Een centimetertje onder de tuimelschijf zit (normaal) een soort klemmetje om de as omhoog te trekken. Hoop dat je beetje begrijpt. Nou, dat is er bij mij al twee keer afgegaan, vind het niet meer terug nu. Hierdoor hangt het grote tandwiel er maar wat bij :). Heeft nog iemand dit voorgehad? Maar belangrijker: hoe los ik het op?

    Groeten
     
  4. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Het klemmetje is een c-clip. Bij mij nog niet los geweest, heli heeft al verschillende buitelingen gemaakt :oops:

    Waarschijnlijk is je clipje een beetje slap geweest. Gewoon vervangen en kijken of het goed gaat. Ik heb ook nog niemand met een dergelijk probleem gehoord.
     
  5. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    Ik heb gisteren een dergelijk proleem gehad.....toen ik de heli neerzette viel me op dat de bladen gewoon vrij uitdraaide e pas na lage tijd tot stilstand kwamen.....wat was er gebeurd...de c-clip was weg en de as was gezakt zodat het grote tandwiel onder het motor tandwiel uit kwam....die liep dus mooi vrij.....ik vond de clip weer e heb hem wat naar elkaar gebogen zodat hij weer lekker strak om de as paste....u is het weer gefixt....

    misschien kan je zon c clip bij de ijzerwaren shop vinden?
     
  6. e4media

    e4media Guest

    Ik kan mbv servo de as omhoogtrekken, één keer op toeren trekt hij de as vanzelf omhoog, maar is toch niet zo leuk vliegen zo :). Dus als iemand een oplossing heeft? Zelfbouw clipje of ergens kopen, het zou enorm helpen!
     
  7. Zo.

    Alle berichten in deze thread gelezen, heli is besteld bij rcvliegshop.nl met trainingskruis en simulatorkabel.

    Ik ben er klaar voor.

    Groeten,

    Marc
     
  8. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    succes er mee!
     
  9. e4media

    e4media Guest

    Aha, heb het clipje gevonde :). Het wordt geleverd als onderdeel van "Main Gear + Hoofd As & Toebehoren".

    Als nog iemand het ooit zou kwijtgeraken:

    http://www.rcvliegshop.nl/product_info.php?cPath=22&products_id=33

    Nu wachten tot ik nog eens crash en nog iets nodig heb, zodanig dat ik de verzendingskosten ook een beetje druk!

    Happy flying
     
  10. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb net een lipo 2S gekocht voor de DF04, aangezien de spanning wat lager is dan de stock NiMh is mijn vraag of de heli dit nog een beetje fatsoenlijk trekt? Ook wil ik de superskid erop gooien, wordt weer wat zwaarder dan. Nog steeds geen probleem met de lipo dan?
     
  11. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    @ Burp,

    2S LiPo gaat prima, zolang ze maar aanmerkelijk lichter zijn als de NiMh, 'k gebruik zelf ook 2S LiPo 1000 MaH voor de DF04, weet alleen even niet zo snel wat ze wegen, de vliegtijd met die LiPo's is van 9 naar 15 minuten gegaan, een LiPosafe is niet echt nodig omdat de DF04 niet meer loskomt voordat de spanning te laag wordt.

    Ik weet niet wat het meergewicht is van die superskids maar als die zwaarder zijn als de orginele dan zal er niet veel pit meer inzitten ben ik bang.

    Groeten, André.
     
  12. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb de 1250 mAh LiPo. Volgens de site is deze 68 gram.

    Deze is lichter dan de stock 650 mAh NiMh (weet niet wat die weegt). Als de superskid dat verschil weer teniet doet heb ik geen probleem. Dan moet alleen de vliegtijd toenemen. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen??

    /edit
    Stock accu weegt 87 gram. Dus mag de superskid 19 gram zwaarder zijn om toch op hetzelfde uit te komen.
     
  13. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    Die vergelijking gaat niet helemaal op vrees ik, met 2S LiPo heb je een lager voltage ten opzichte van het standaard NiMh pakket, en dat merk je echt wel, hij mist nèt dát kleine beetje power, maar is nog steeds voldoende om lekker rond te fladderen, maar mag ik vragen waarom je die superskids er persé onder wil hebben?, is toch zonde van de gewichtstoename, met een lichtere accu en dus veel lager totaalgewicht vliegtie overigens ondanks het gemis van een stukje Power wel erg veel lekkerder.


    André.
     
  14. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    heee, mijn reactie van gisteren is er niet meer....

    Weer even opnieuw dan.

    Ik vind de superskids erg mooi, veel steviger dan de stock, ook de extra buis naar de staart is steviger en de accu packs (lipo en stock) kunnen heel goed vastgemaakt worden. Dat hij iets zwaarder is neem ik dan op de koop toe.

    Maar mij vraag blijft, hoeveel is die skid zwaarder....

    Als hij dermate zwaar is dat ik met de 1250 mAh LiPo nog maar 5 minuten kan hooveren, dan komt hij er niet op natuurlijk. Als het langer dan standaard is dan wel.
     
  15. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    nou zo heel stevig zijn die superskids ook niet hoor, heb nu al 2 keer de front mount gebroken bij een iets te harde landing dus nieteens een crash ofzo,.....
     
  16. Het eerste uur spelen in FMS zit er op. Schuiven gaat prima, alleen het hooveren op één plek valt nog heus niet mee. Ik gebruik de twister met het trainingskruis.

    Alvast een vraag over de heli zelf:

    In de eerste post van deze thread stond dat de motor ong. een uur moet inlopen met laag toerental. Doe je dat gewoon met de lage stand van de zender of met een aparte spanningsbron (bv. regelbare voeding) op de motor zelf?

    Ik heb erg veel hulp gehad van alle info op dit forum, alleen al het instellen van FMS. Super!

    Marc (die er een hobby bij heeft 8) )
     
  17. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Je kan door de stand laag te zetten op de zender dit prima doen. Ook kan je er een losse accu aan hangen maar dat is niet echt nodig.
     
  18. Danny4you

    Danny4you Guest

    Ik heb me heli ook binnen maar nu zie ik dat deze op mode 2 stond ik heb hem open gemaakt en het veertje veranderd. Nu is hij Mode 1. Omdat ik met mijn andere zender ook op mode 1vlieg. Men vraag is wat moet ik nog veranderen achteraan de zender op dip switches paneel? En op de heli zelf moet ik de throttle omdraaien met de rudder?

    Zo ziet de dip switches er nu uit 1 naar boven op on 2 naar beneden 3 naar boven en 4 ook naar boven

    [​IMG]
     
  19. aschaake

    aschaake

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    141
    Locatie:
    naast Amersfoort
    De dippie's zijn alleen voor het omdraaien van de servo richting. Wat je moet doen is de kanalen omdraaien...wat links zit moet rechts komen te zitten en anders om.....als je alleen het veertje verzet heb je heel mooi je nick functie van tandjes voorzie....niet echt practisch
     
  20. Danny4you

    Danny4you Guest

    oke ik heb het throttelkabeltje verwisseld met het elevatorkabeltje
     

Deel Deze Pagina