Dus dat verbruik is voor de 2WD? Want 4WD boeit mij eigenlijk toch meer, het kost een heel stuk meer, maar dat heb ik er wel voor over. Ik kom sowieso de 29e in Arendonk wel kijken, mss kan 2WD mij dan wel volledig overtuigen. In de 2WD leek de Losi XXX-CR mij de beste keuze, omdat er veel goeie commentaar is over het diff en de dempers, en omdat Asso nu precies iets minder dominant is. In de 4WD spreken de Lazer ZX5, TRF501X (ook voor Tamiya Cup, is extra training) en de BJ4 WE mij wel aan (en ja, de Predator ook hoor Cooper :wink: , maar ik heb niet veel vertrouwen in de service van Ttech en de X11 komt eraan, afwachten dus). Goeie keuzes?
Kies de wagen waar je het makkelijkst wisselstukken voor kan vinden. Eender welk topmodel is volgens mij goed, zeker in 4*2, losi of asso maakt echt niks uit. 4*4 weet ik niks van eigenlijk, misschien eens rondhoren in arendonk welke het minst zwaar voor de portefeuille is...
Voor de TRF501X vindt je makkelijk onderdelen, maar die zijn vaak nogal prijzig. De ZX5 is ook geen probleem, enkel bij de WE moet ik het in de VS bestellen. Voor Losi is het ook makkelijker om aan spares te geraken als bij Asso. Nog een vraag over de motorkeuze: in het reglement van het BK zag ik precies geen klassen staan qua motoren (bv. stock en modified) of heb ik hier over gelezen. Welke zijn er zoal? Ik zou brushless willen gaan rijden, welke sets worden het meeste gebruikt? Ik dacht aan de LRP Sphere Competition TC + LRP X11 4,5T. Is dit te snel voor offroad of ga ik best voor een Novak GTB 5,5T?
een 6.5 of 7.5 voor 2wd en een 5.5 voor 4wd ZX5 zou ik links laten liggen, die is echt niet gebruiksvriendelijk... (tandwielen is nog erger dan een predator vroeger) als ik jou was zou'k voor een XX4 van Losi gaan, goedkoop te vinden en gaat goed genoeg!
Wordt er voornamelijk met LRP of Novak gereden? Wat wel minder is, is de populariteit van 4WD, zijn er echt zo weinig rijders voor of zijn er genoeg om een schoon deelnemersveld te hebben voor een BK? De TRF501X lijkt me wel een goeie auto, ik heb hem zien rijden en vastgehad. Die Losi XX4 heb ik nog niet echt cheap gevonden, tenzij je MCM Racing bedoelt, maar die vallen volgens mij niet onder die noemer
en bj4 we kan jij nu ook kopen bij mcm in brussel. je betaald wel iets meer maar je moet er niet op wachten. ik heb op de mijne 9 maanden gewacht. op 15 april is erook een wedstrijd in arendonk. kriske
Ik vindt hem goed, heel goed eigenlijk.Als je ben eens graag wil bekijken op het bnk rij ik er mee in arendonk. hier het linkje naar mcm (bj4 we) http://www.mcmracing.com/catalog/product_info.php?manufacturers_id=55&products_id=251888 voor meer info kom je maar af,naar arendonk. kris
Hmm, de prijs valt nog mee eigenlijk, hetzelfde als een TRF501X. Ik zal hem eens bekijken in Arendonk
De prijs valt mee? Daar koop je ook twee XX4's WE voor! Of mijn Predator XRS ;-) Ik zou gewoon lekker 2WD gaan rijden als ik jou was. Aanschafprijs is laag en onderhoud is eenvoudiger dan bij de 4WD's. 2WD is vooralsnog competatiever, maar 4WD is in opkomst. Laatste wedstrijd op MVB waren er iets van 16 deelnemers in de 4WD.... 32 in 2WD. Géén truck. Gr, Mike
Hoe zit het eigenlijk met die medial pro banden, werken ze nu of niet? Want we hadden die toegelaten in de lijst van banden als budget band, zogezegd zou die lang meegaan, maar nergens beter werken dan een bigshot. Nu hoor ik precies andere dingen. Ik vond het altijd al dom om een extra band toe te laten, en nu ziet het er inderdaad naar uit dat we allemaal nog wat meer soorten banden moeten bijhebben... Volgend jaar weg met medial pro, en weg met ifmar stud Als budget band kan je evengoed wat langer blijven rijden met een bigshot, dan werkt hij ook 'iets minder goed' dan een nieuwe. Dan heb je tenminste een deftige band en deftige insert.
de medials gaan goed als: 1)het moos is 2)je geen nieuw set bigshots wil steken na 3 packs als het kurkdroog ligt Tom van Drunen weet de details... wat je wel moet doen is een GIGA insert erin foempen zodat de band stevig staat en niet teveel wobbelt. (snap je de vlaamse werkwoorden Axel?)
ok, maar gaan ze dan beter als een bigshot of niet? als het kurkdroog is op vlijmen is een bigshot volgens mij al na 1 pack weg... Maar in principe werkt een kale band dan ook als je op de ideale lijn blijft.
en waar vind je zo'n insert? wat kost zo'n set banden? als je nog een set inserts moet bijkopen lijkt het me ook een dure grap
Waar vind je dan die XX4 WE zo goedkoop? En de Predator is de mooiste van allemaal, maar ik moet eerst maar is goed leren afstellen Ik vind een 4WD leuker om mee te rijden, en ik vind ze mooier, daarom heeft die de voorkeur. Maar als ik in Arendonk ga kijken kan dat natuurlijk nog veranderen. @kriske: de 29e kan ik wel, de 15e niet want dan heb ik Tamiya Cup (in de buggyklasse )
Bij losipartshouse.com staat dde XX4 voor 285 dollar. 40 dollar verzenden en dan delen door 1,28 = 255 Euro ongeveer... Dan koop je er dus echt twee voor de prijs van 1 Tamiya of BJ4. De XX4 staat nog steeds zijn mannetje en is een prima auto. Je moet alleen niet al te vaak pannen hebben met de snaren want dan houd het snel op met de lol... dat blijft het enige minpunt van de auto maar als die gaat dan gaat ie ook! Gr, Mike
hallo met een medial-pro band kun je wel twee hele dagen rijden op vlijmen(met droog weer),en als je dat met een big shot wil doen heb je wel 6 setjes nodig. een big shot is alleen sneller de eerste twee runs en dan is de medial-pro net zo snel omdat de big shot dan al te veel versleten is. de medial-pro is niet sneller,,,,hij is alleen goedkoper omdat hij niet zo hard slijt 12 euro de band + losi insert 1.50 euro = 13.50 euro. dus dat valt best mee en is nog altijd goedkoper dan 6 sets big shot 9.75 dollar = 58.50 dollar het is dus best een groot verschil en zeker voor mensen met een kleine beurs. grt tom