Hallo, Ik heb een F-16 aangeschaft met volgende setup: motor 2W-20, 60A regelaar, 4S 3700mAh 20C lipo maar krijg dit model niet vliegend. Bij het starten (handstart) gaat het model steeds naar link en duikt naar beneden met een crash tot gevolg. Ik heb dit reeds verschillende malen geprobeert maar het wil niet lukken. Het zwartepunt is ok, het gewicht misschien wat aan de hoge kant (1180 gr) door de 4s lipo. Gezien dit testen een dure grap begint te worden of iemand van jullie weet waar het probleem zou kunnen liggen? PS: het crashen ligt normaal niet aan mijn vliegkunst, ik doe dit al een 15 tal jaar, maar dit is pas mijn 2e EDF jet. De eerst was een interceptor van 2TM wat perfect vliegt. Met Vriendelijke Groeten, Johan
ik ben geen expert op het gebied van edf maar wat ik heb gelezen hebben deze modellen een hoge aanvangsnelheid nodig om vliegend te krijgen . en diennen dit soort modellen met behulp van een bungee de lucht in te worden geholpen.
Ik heb de mail die je mij gestuurd hebt even geforward naar Erwin (rsv mille hiero) hij zal je vast kunnen helpen. Dit is de set-up van Erwins F-16: 2w 20 HETRC HETRC 6409 EDW unit 4cell 3700 lipo 2 servo HITEC 65 MG vliegklaar 1130 gram.
@ Vinze, Dat hoor je heel veel maar is zeker geen must. De F-16, F-18, F-20 en sinds kort ook de F-104 (alle van Het-RC) van Erwin worden allemaal met de hand gestart zonder bungee en gaat probleemloos zonder wegvallen of crashes.
Johan, Moet goed te vliegen zijn met dat gewicht. De mijne (scratchbuild) weegt +/- 1750gr vliegklaar, zie thread http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=408908 De symptomen lijken te wijzen op, - Thrustline niet goed ingesteld, ook te vinden in bovenstaande thread!! (post #118) of - de vleugel heeft last van "warp" (is niet goed recht) Succes, Appie
Oei, ligt volgens mij aan het aantal polen welke de motor heeft en aan de regelaar welke je gebruikt?! Met een Watt meter kun je ook d.m.v. het experimenteren met bepaalde timingwaarden de meest optimale setting "uitvogelen" Appie
Geen hand start gebruiken is zo goed als onmogelijk boven de 1050 gram , maar gewoon weg schieten met elastiek. succes
:roll: :? :| En waarom niet???? "zo goed als onmogelijk?!?!?!?!?!?!?!?!" Erwin doet niet anders, en zonder problemen. En het is ook niet dat hij ze "weg smijt" een klein gooitje is voldoende 8)
Ik maak ook altijd een handstart met mijn HET RC F18, die zit boven de 1050 gram en dat gaat prima. Ik vind het een stuk veiliger dan met een bungee, dat is bij mij een paar keer fout gegaan.
Bij mijn F16 heb ik het zwaartepunt ongeveer 1 tot 1,5 cm achter het geadviseerde zwaartepunt gelegd. Dit is naar mijn idee de ideale positie. Je zult zien dat dan de handstart een makkie wordt! Erwin
Hallo, Gisteren een nieuwe poging gewaagd, deze keer met succes Dank zij de goede raad van Erwin, het zwaartepunt 1,5 cm naar achteren geplaatst en het hoogteroer iets meer positiever ingesteld dan vermeld in de handleiding met een perfecte handstart tot gevolg. De F-16 vliegt nu prima en zeer snel, maar blijft over het algemeen stabiel. Alleen nog een beetje oefenen om een iets tragere landing te maken en alles komt goed. Johan
Hoi Johan, Veel plezier ermee. Je zult zien als je een beetje sleepgas gebruikt met het landen dat je de neus extreem hoog kunt houden en zo de snelheid er helemaal uit kunt halen. Erwin