---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door jan.van.gent, 14 jun 2006.

  1. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    nee hoor, je kan rustig gas bijgeven tot hij los komt
    wat ik alleen doe is een dot gas geven als ie rustig draait, niet te veel, maar ook niet te rustig. als je het rustig doet heb je kans dat de heli nogal gaat trillen. als je iets meer gas geeft draaien de bladen zich vanzelf goed.

    je merkt vanzelf wanneer je wat gas bij moet geven, en hoe veel
     
  2. Sydzzle

    Sydzzle Guest

    Ah okay, ik zal vanavond eens proberen, maar hij is wel heel gevoelig in de lucht, en het monteren van trainingskit neemt bij mij ook ongeveer 15min in beslag, is hier geen handig manier op :) ?

    Weet iemand waar ik een goede model van dragonfly 4#1 voor simulator FMS kan downloaden?
     
  3. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    ik gebruik zelf altijd "threedee" als model, nie tdat deze goed overeenkomt met de dragonfly, maar hij reageert heel fel. dit is goed om je reflexen te trainen
     
  4. m-king

    m-king Guest

    tiwraps?
    ty raps

    in iedergeval van die plastic dingen die je vastmaakt en die niet makkelijk losgaan :p
     
  5. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    Mensen, misschien dat deze vraag/probleem al is geweest maar toch vraag ik het even.

    Ik heb dus een 4#1 met superskids, maar nu kom ik niet meer dan een halve meter van de grond...dit was met de orginele Nimh accu 650 mah.
    Dus ik een lipo gepakt ook een 7.4 volt maar dan een 850 mah..
    Nu kom ik niet meer dan een meter of anderhalve meter van de grond :-(

    Moet ik nu kijken voor een nog zwaardere acuu (1250 mah / 7.v volt) of toch een andere motor ?
    Deze heli is nog geen 4 weken oud, dus slijtage lijkt me al gek.
    Ik weet dat de motoren niet al te goed zijn van deze.

    Ik ben nog niet echt bekend met heli's , maar....alvast bedankt. :D
     
  6. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222
    @ Henry,

    Het probleem dat je heli niet hoger komt wordt vrijwel zeker veroorzaakt door overgewicht, die superskids zijn leuke dingen maar wel erg zwaar, jouw beredenering 'een grotere accu geeft meer vermogen' is ook niet helemaal juist, meer capaciteit (= inhoud) geeft niet méér vermogen, alleen langere motorlooptijd, een grotere Lipo van 1250Mah in plaats van 850Mah zal daarom ook niet helpen omdat deze zwaarder is, probeer je heli lichter te maken en je zult zien dat hij dan stukken beter vliegt.


    Succes en Groeten,

    André.
     
  7. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    bedankt André , ik zal is even gaan bouwen/verbouwen :)

    En met die accu, heb je inderdaad gelijk, dom van me.....
     
  8. Mattijn

    Mattijn Guest

    ik heb gisteren een kleine crash gemaakt, het landingsgestel was gebroken, heb de reserve erop gezet maar toen ik vandaag wilde gaan vliegen heb ik opeens niet meer dan 2 meter bereik, de batterijen zijn nog vol, hoe kan dit!?

    Ik ging nog even vliegen met het gebroken langdings stel gisteren toen deed hij het nog, hier ligt het dus niet aan.

    ik heb wel de antenne die om het landingstel zat evenlosgewikkeld en weer vast, hij is niet gescheurd

    wie weet hoe ik dit op kan lossen?
     
  9. Rover

    Rover

    Lid geworden:
    24 aug 2003
    Berichten:
    222

    Naar alle waarschijnlijkheid heb je je antennedraad op een andere manier terug om je landingsgestel gewikkeld waarbij de antennedraad nu zichzelf vaker kruist als voorheen,,,, het wikkelen en kruisen van de antennedraad is zééér nadelig voor het ontvangstbereik,,ook inkorten werkt overigens zéér nadelig,, probeer altijd je antennedraad zo langerekt mogelijk aan je heli te bevestigen, echter zonder spoelen te maken (wikkelen), niet zichzelf laten kruisen, zo ver mogelijk van hoofd en staartmotor vandaan, liefst niet langs de Carbon staartbuis, en dusdanig dat de draad nooit in hoofd en/of staartrotor verstrikt kan raken,, dit klinkt als vrijwel onmogelijk maar het kan heus.

    Succes en Groeten,
    André.
     
  10. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    ik denk dat je hoofdmotor versleten is, aangezien hij het ook niet met de lipo doet
    koop een niewe motor zou ik zeggen
     
  11. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    Had daarna ook al een nieuwe motor gekocht , wel dezelfde wat er standaard opzit.....
    En hij wil nog niet omhoog :-(

    Heb al geprobeerd om de as van de motor zeg maar even te voorzien van een drupje wd40...
    helpt helaas ook niet :-(

    En sinds die tijd ben ik ook niet meer bezig geweest.

    Ik weet wel, dat die superskids heel mooi spul is, maar mijn heli wil daardoor niet omhoog.
     
  12. Murdock

    Murdock

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik vlieg nu al 1 jaar zeer regelmatig met mijn Dragonfly 04 maar het blijft verdraaid lastig om er rondjes (nose-in) mee te vliegen, zijn er hier vliegers die dat wel is gelukt?

    Het lijkt er steeds op dat als de heli vaart maakt dat-ie naar achteren overhelt en als ik dan moet corrigeren breekt ie gauw uit. Hoveren en links-rechts vliegen gaat prima.
     
  13. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Op het moment ben ik even afgehaakt met vliegen, weinig tijd enzo

    Maargoed, ik heb gelezen dat het helpt als je:
    vooruit vliegt, een bocht maakt, in een 8-vorm. zorg er ook voor dat je je heli een beetje schuin door de bocht stuurt. je komt dan op een punt dat je nose-in bent.
    verleng dat moment steeds een klein beetje, en het moet lukken

    zoals ik zei heb ik nog geen ervaring met nose-in maar het lijkt me een goede methode.

    zelf hang ik nog een beetje rond in het side in stadium
     
  14. Murdock

    Murdock

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Het vliegen van 8-jes heb ik ook geprobeerd, mij lukt het met grote moeite en het zijn vaak geen zuivere 8-jes omdat de heli, als de vaart erin zit, op een gegeven moment naar achteren neigt.

    Ik heb ook geprobeerd in circels rondom me heen te vliegen, dat lijkt makkelijk maar dan merk je ook dat dat effect om naar achteren te neigen optreedt.

    Nu trim ik mijn heli zo dat hij wat naar voren vliegt en dan lijkt het wat beter te gaan. Het zwaartepunt ligt ook goed.
     
  15. Jukkie

    Jukkie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2008
  16. Jukkie

    Jukkie Guest

    De paddles/paddlebar recht zetten dragonfly 4#1

    Ik ben ook met de Dragonfly type 4#1 begonnen te vliegen :n00b:. Ze zeggen dit model wat stabieler gemaakt te hebben. Een groot verschil is dan ook de Swash Plate, Paddles/Paddlebar" en de Main blade holder.

    Zie afbeeldingen onder van nu en vroeger.

    Nu

    [​IMG]

    Vroeger

    [​IMG]

    Het is me nog niet duidelijk hoe ik bij de 4#1 model de paddles/paddlebar recht moet zetten :oops:. Heeft iemand hier evaring mee?
     
  17. GreenWolf

    GreenWolf Guest

    Ik ben ook al een tijdje in het bezit van een dragonfly 04 (eerste versie). Nu heb ik een DD Hat gegemonteerd als staartmotor, omdat de originele motor was doorgebrand. Gelijk heb ik ook 2 Tower pro servo's erop gezet ;)
    Nu heb ik echter het probleem dat mijn Dragonfly in de lucht constant een beetje links om zijn as draait. Ik heb het gevoel dat de staartmotor wat te krachtig is.. Kan dit verholpen worden door aan de zogenaamde potmeter te draaien? :oops:
    En ik gebruik nog steeds gewoon mijn originele Dragonfly prop, is dat verstandig? Of gebruiken de mensen met DD Hat motor hier de bijgeleverde oranje prop?

    Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken, ookal is er weinig leven meer in dit topic..
     
  18. Burp

    Burp Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.078
    Locatie:
    Zaandam
    Over deze heli is vrijwel alles al gezegd. De meeste gebruiken de oranje prop.

    Een heel actief forum over deze heli vind je ook op rcvliegshop.nl
     
  19. Chopstick

    Chopstick

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.099
    Locatie:
    Heesch
    een heleboel piloten gebruiken de oranje propjes. Anderen doen er een GWS 4530 op. Wel een adapter nodig. die vindt je bij volgens mij bij helihobby.com. Daar kijken onder de heli Dragonfly/ranger. Daarin upgrades kiezen, en wat naar beneden scrollen.
    op het forum van rcvliegshop kun je lezen dat er minstens zoveel gekozen wordt voor de tailmotor van de 22E, die heeft een paar tandjes meer. En daarbij de originele staartrotor. Dat kijkt toch wel fraaier dan dat kleine oranje propje.
     
  20. blupmans

    blupmans Guest

    dat oranje propje kun je ook spuiten ;) heb ik ook gedaan.

    vind de standaard staartrotor veeeeeeeeeeel te groot! dat staat echt niet vind ik :p
    maarja, smaken verschillen.
     

Deel Deze Pagina