X-Twin Pro/Acrobat 3D - slechte controle/weinig bereik

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door lub, 23 okt 2007.

  1. lub

    lub Guest

    Doel van dit topic:
    -achterhalen waarom sommige Silverlit Acrobats een zeer slecht bereik hebben (en daardoor onbestuurbaar worden);
    -wat is de schade en wat doen we hieraan.

    Half september kreeg ik een Acrobat en afstandsbediening met een zeer slecht bereik. Vliegen ging nauwelijks, het vliegtuigje reageerde zeer traag of niet op mijn stuurcommando's. Dit vliegtuigje heb ik na telefonisch overleg met Spectron B.V. -een nederlandse distribiteur die o.a. aan Intertoys levert- teruggestuurd. Een ruime week later kreeg ik hetzelfde vliegtuigje terug met de opmerking 'Doet wat hij moet doen'. Dat zag er dus als volgt uit (let op het geluid):
    [/media]
    Dat pikte ik niet en na telefonisch overleg met Spectron heb ik de Acrobat nogmaals opgestuurd (dit maal op hun kosten). Vanmorgen kreeg ik een nieuwe Acrobat van Spectron met de opmerking 'Bereik is wel meer dan 10 meter, maar voor de zekerheid hebben we hem vervangen voor een andere'.

    De spiksplinternieuwe Acrobat was blijkbaar ongetest: plakbandjes en binddraadjes zaten allemaal nog keurig op hun plek. En het bereik: nog geen 3 meter, en bij 1,5 meter al een stevige vertraging:
    [/media]
    Omdat dit nu al m'n tweede Acrobat is met zo'n klein bereik en gezien de vele berichten op dit forum over de slechte controle (vinnygogo, jossie90, VirgilJ, en zelfs de enigszins tevreden arne veerman) denk ik dat er sprake is van een productiefout of een slechte partij.

    Mijn vraag aan Acrobat bezitters:
    -Wie heeft er nog meer last van een klein bereik? Hoeveel meter maximaal?
    -Heb je hierdoor schade (gebroken neus, vliegtuig kwijt enz)?
    -Wie heeft er wel een goed werkende (eventueel omgebouwde) Acrobat?
    -Wanneer en waar is de Acrobat gekocht?

    M'n eerste is overigens in september bij Intertoys gekocht (€ 39,95) en de schade was een gebroken neus (van 't vliegtuig). Schade voor het terugsturen was de porto (€ 6,20) en al met al vrij veel tijd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    na twee verkeerde acrobat's gehad te hebben vliegt de derde nu goed. toch wel zeker een meter of 30-40 bereik, heb er pas een keer heel even achteraan moeten rennen :wink: wel vind ik dat het behoorlijk wennen is kwa bestuuring, hij zal heel veel bij bochten niet op de zelfde hoogte blijven, hoemel ik ook moet zeggen dat je een deel wel goed met het hoogteroer kunt tegenwerken. al met al vind ik het een leuk vliegtuig, welke ook op hele lage snelheden leuk en goed vliegt :!: :!: :!:
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.782
    Locatie:
    Almere
    Er zit een spoeltje in de zender wat je met een veldsterkte meter scherper kunt afstellen.
    Is behandeld geweest in t 'kleine' xtwin draad('je')

    De chineesjes plaatsen alleen maar het component, doen de zender aan, doet ie t? Ja, Volgende.
     
  4. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Dit draadje eventjes onder de aandacht van Spectron brengen kan misschien ook helpen ;)
     
  5. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    hoe doe je dat??? en is een veldmeter duur???
     
  6. lub

    lub Guest

    In de zender van de Acrobat zit geen spoeltje. Er valt helaas dus niets af te stellen.
    Ennuh: m'n 'veldsterktemeter' (die uit het x-twin draadje) geeft aan dat m'n huidige Acrobat zender (met verse 1.5v alkaline batterijen) op ongeveer 1/3 van m'n oude en getweakte x-twin zender (met 1.2v oplaadbare batterijen) zit. Dus dat die Acrobat zender iets minder bereik heeft is niet verwonderlijk, maar nog geen 3 meter klopt niet.
     
  7. sandoz

    sandoz

    Lid geworden:
    22 okt 2007
    Berichten:
    23
    Locatie:
    nijmegen
    hmm, heb er net `1 bij conrad besteld, ik ben benieuwd

    is er aan de antenna op de acrobat niet wat te doen? hier staat bereik 100 meter :roll:
     
  8. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    nog even wat, als ik rechtuit vlieg (op zo'n 8 meter hoogte) en even een tikje naar benden geef met het hoofte roer, daar na een looping maak dan maakt hij een halve looping en rolt zich dan weer goed in plaats van de looping af te maken.
    weet niet of jullie dat ook hebben :roll: ?
     
  9. Cade

    Cade Guest

    Daar kwam die van mij ook vandaan, na een paar test vluchtjes (of zal ik zeggen test crashes? Zie uitgebreide review hier.) is die linea directa weer terug gestuurd naar Conrad. Het overgrote deel van die Acrobats is niet in orde en mensen zouden er eigenlijk met een grote boog omheen moeten sturen. Maar ja, de mens is eigenwijs :D ;)
     
  10. sandoz

    sandoz

    Lid geworden:
    22 okt 2007
    Berichten:
    23
    Locatie:
    nijmegen
    kun je op kosten van conrad terugsturen?
     
  11. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    volgens mij niet :roll:
     
  12. sandoz

    sandoz

    Lid geworden:
    22 okt 2007
    Berichten:
    23
    Locatie:
    nijmegen
    en ze doen niet moeilijk bij een geopende verpakking en gebruikt produkt?
     
  13. lub

    lub Guest

    Als een product niet goed is, kan je de leverancier hierop altijd aanspreken (tenzij er ergens heel duidelijk staat 'garantie tot aan de deur'). Veel verkopers stellen nog bijkomende voorwaarden (garantieperiode/onbeschadigde originele verpakking/kassabon/ongebruikt/goede staat), maar daar hoef je je niets van aan te trekken. Bewijsrechtelijk is zo'n kassabon echter wel zo makkelijk, dus die bewaar ik meestal.

    Als je het vliegtuigje terugstuurt (voor reparatie/vervanging) is het juridisch gezien handig om de leverancier meteen 'in gebreke' te stellen (m.a.w. je zegt dat 't product niet deugt). Dat moet schriftelijk en je moet 'm een (redelijke) periode geven om de fout te herstellen ('Het vliegtuigje vliegt niet zoals geclaimd en daarvoor stel ik u in gebreke. Graag zie ik binnen een week een goed werkend exemplaar'). Voordeel hiervan: als de leverancier het probleem niet binnen de door jou gestelde periode heeft opgelost, dan kan je rechtsmaatregelen nemen (schadevergoeding, bijv. aankoopbedrag, kosten opsturen, kosten tijd, eventueel kosten vervangen product).

    Inmiddels heb ik voor de derde en laatste keer m'n Acrobat aan Spectron B.V. opgestuurd, dit keer voorzien van een ingebrekestelling. Wordt vervolgd. :|
     
  14. Cade

    Cade Guest

    Ja, zolang je het bij een DHL Service Point weer inleverd (originele verzenddoos niet weggooien en adreslabel laten zitten). Meer info hierover zit bij je pakketje geleverd. Goede service van Conrad, zie je niet veel bij webwinkels.

    In de voorwaarden staat dat een product absoluut niet geopend en gebruikt mag zijn als je het wil terugsturen. Zorg dus dat het er ook zo uitziet als je het terugstuurd, ook al ben je nog zo vaak gecrashed net zoals ik :). Gooi dus ook nooit verpakkingsmateriaal weg en knip zakjes en dergelijke netjes open! Nou heb ik dit van mezelf al gelukkig (verpakkingen netjes openen) maar er zijn ook van die boeren die zo'n verpakking meteen helemaal aan gort scheuren omdat ze het geduld niet hebben tape en dergelijke netjes los te trekken of door te snijden. Daarnaast moet je natuurlijk zorgen dat het product er weer als nieuw uitziet :). Bij mij was het ook een gok of ze 'm terug innamen maar heb enkele dagen geleden een creditnota ontvangen.
     
  15. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    @lub,

    Volgens het Nederlands klantenrecht kan jij als klant na een product 2 keer als klacht te hebben aangeboden bij de winkel / leverancier, bij het de 3de aanbieden van de zelfde klacht ontbinding eisen van je aankoop.

    Overigens, mbt de eerste 2 keer mag de fabrikant van jou eisen dat je hem een redelijke termijn geeft waarbinnen hij jou klacht oplost. Die redelijke termijn is ietwat onduidelijk ( want wat is een redelijke termijn ) meestal wordt er gekeken naar hoe lang een product in het bezit van de koper is geweest. Indien een product niet of nauwelijks gebruikt is geweest zou je inderdaad die week kunnen eisen.
    Dit heeft overigens niets te maken met
    Dit regeltje is alleen van toepassing bij een reguliere " spijt" aankoop, heeft niets te maken met klachten en vaak ook alleen bij een zogenaamde " webwinkel"
    Bij een aankoop in een "normale" winkel is ruilen een geste van de winkelier en geen recht van klant, immers je hebt het product zelf in de winkel kunnen uitkiezen.

    maar ik draaf door :) en dat gaat volledig :offtopic:


    suc6.... beroepsmatig ben ik erg nieuwsgierig naar het vervolg
    Ferdy
     
  16. brambomb

    brambomb Guest

    Lol advocaatje ;)


    Hopelijk me air acrobat dinsdag of woensdag binnen. En dan gewoon lekker kunnen vliegen
     

Deel Deze Pagina