Probleem gas/rem servo...

Hallo bouwers, ben zo net even wezen rijden bij ons in de straat maar mijn gas/rem servo houd er na een meter of 15 in eens mee op. Hij reageert dan pas op het moment dat ik begin te sturen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik denk zelf een storing in de ontvanger maar alle antwoorden zijn welkom:) greetz
 
Ik rij met 2300Mah batterijen en alle zijn volledig geladen. Failsafe zit er ook in. Als er storing optreed, hoe is dit zichtbaar?
 
Daar zou ik even naar moeten kijken, maar 2 dagen geleden is het hele ontvangerbakje leeg gehaald en geen sporen van vocht te vinden. Zit ook al weer vast aan een nieuwe gloeiplug. Die knappen mij ook steeds:S. Als ik wat meer weet dan post ik het hier:)
 
Als je pluggen steeds knappen, zal ik eens de sticky's doornemen, er staan der een aantal, dit zal zeker wel van pas komen, je hebt hoogstwaarschijnlijk geen goede afstelling , of een verkeerde plugnummer.
 
ik heb een filmpje op youtube staan... misschien dat iemand hier iets uit wijs kan worden qua prestatie en het lopen van de motor. Hier zie je ook het probleem waar ik het in dit topic over heb. Ik rij in het begin gewoon weg en als ik de eerste draai maak en de auto weg rijd hoor je dat de servo niet 100% reageert terwijl ik toch gewoon gas geef. Ik hoop dat dit filmpje wat meer duidelijkheid geeft. Dit is de link: rB_uF2piP3c[/media] - GS SUT zwartsluis
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Watbetreft de storing, heb je de failsafe er al eens tussenuit gehaald ?
Als ie het dan wel gewoon doet weet je waar het aan ligt de failsafe, doet ie het dan nog de stuur en gas/rem servo eens van plekkie wisselen.
Doet dan het stuur raar weet je dat het aan de servo ligt, doet het probleem zich dan nog voor op gas/rem dan ligt het aan de ontvanger.

Watbeterft het pluggen vreten, gebruik je elke keer hetzelfde type en begint ie dit pas sinds kort te doen ?
Hoeveel liter heeft de motor gelopen, meestal als een motor pluggen begint te vreten is het einde nabij.
Vaak voorkomende oorzaak hiervan is teveel speling op de drijfstang, heb je deze al ooit gecontroleerd op speling/vervangen ?

Ik heb zelf ook met SH motors (jou GS motor word geproduceerd door SH) gereden en deze lopen het lekkerste op een Novarossi 6 plug onder bijna al weersomstandigheden.
Alleen bij een zeer koude indoor holland wedstrijd ben ik ooit terug gegaan naar een Novarossi 5.
 
Heeft misschien net krap aan 2,5 liter gelopen. Ik zei gister dat de plug geknapt was maar de pook was leeg en de plug is dus nog gewoon heel. Heb er sinds vorige week een OS A5 in zitten en die is opzich goed. Er werd ook is gezegt dat het ook aan een te grote hoeveelheid compressie kan liggen maar hoe verlaag je de compressie dan? Kan op het forum zo niks vinden.
 
De motor lijkt op het filmpje veel te rijk te staan, dat zou niet de oorzaak van het vreten van de pluggen moeten zijn....
 
Op het filmpje zie je veel rook en trekt niet bepaald hard op. Ik ga zo is proberen om de LSN en HSN helemaal dicht te draaien en dan op de fabrieks instelling te krijgen om te zien of dat enig resultaat bied. Maar roelof, jij hebt het is een poos terug over die compressie gehad. Kun je mij daar iets meer uitleg over geven als je wil of is daar een topic over?
 
Iets duidelijker mag in het vervolg wel, eerst praat je over: " Zit ook al weer vast aan een nieuwe gloeiplug. Die knappen mij ook steeds:S. " en nu blijkt dat er eentje kapot is gegaan en dat je gloeiplugsteker leeg was.

Over het compressie verhaal zou ik me nog niet te druk maken, zorg eerst dat je de basis dingen over het modelbouw onder de knie krijgt (altijd een volle gloeiplugsteker gebruiken enz enz).
Word anders veel te veel info voor je, lees eerst de sticky's over het afstellen van de motor goed door en zorg dat je dat onder de knie hebt.

Hoe is het met de storing, al de dingen geprobeerd die ik heb aangegeven ?
 
Paultje, iets beter lezen en het goed neerzetten van iets wat ik heb gezegd voorkomt discussies heh. En nog wat... liever "veel te veel" info dan een kapotte wagen. En de gloeipook zit altijd als ie leeg is zeker 10 to 12uur aan de lader de storing of wat dan ook moet ik nog naar kijken maar daar heb ik geen tijd voor gehad maar dat post ik hier wel als dat gedaan is. Roelof, heb het motortje nu mooi lopen. Stationair prutteld hij lekker en constant, en vol gas klinkt ie nu ook mooi (na je antwoord op die video). Als je een idee zou kunnen hebben wat dat probleem van de pluggen zou kunnen veroorzaken hoor ik graag van je:)
 
Laatst bewerkt:
Wat heb ik dan verkeerd gelezen en verkeerd geciteerd ?

Hoeveel pluggen heb je al kapot gehad dan in die 2,5 liter, 1,2,3 ?
Even over je keuze voor de OS A5 plug, OS pluggen zijn "kort body" pluggen, dit houd dus in dat deze niet ver genoeg in je verbrandingskamer komen en dus niet optimaal zullen werken.
Alleen motoren van de merken OSmax en GO maken gebruik van deze korte body pluggen.

O.S. has now introduced new Glow Plugs that are more suited to rigors of R/C Car Racing. Note that O.S. engine plugs are SHORT body plugs and should only be used in engines that require a short body plug. O.S. plugs should not be used in Novarossi, RB Concept and most other motors
 
Laatst bewerkt:
Die OS werkt perfect hoor, en heb er niks geen last mee. Heb 2 pluggen verspeeld. Als de MB Pro er straks is gaat deze denk ik toch weg.
 
Sorry hoor dennis,

Ik probeer je alleen maar te helpen, die OS plug is niet goed voor jou motor.
Draai je koelkop er maar eens af en pak de verbrandingskamer eruit, je zult dan zien dat de gloeiplug niet helemaal tot onder aan in de verbrandingskamer komt.
Dit kan dus nooit tot een optimale verbranding komen.
2 pluggen in 2,5 liter is teveel in mijn ogen.

Maargoed kijk maar wat je met de info doet.
 
Maar hoe kan het dan dat je verder aan het optrekken en rijden niks kan merken en dat je het ook niet kan horen aan het lopen van de motor? Die novarossi plug verkopen ze hier in de buurt niet geloof ik. Laat ik het zo zeggen, hoe merk je dat geen optimale verbranding hebt.
 
Bouwers, ook voor Paultje, ik heb vandaag een gehele nieuwe zenderset gekocht van Futaba. De Megatech 40Mhz AM. Ik ben vanmiddag wezen rijden met de set die ik nu heb en weer haperde de servo. Heb verder niet gekeken naar storing etc. maar was er gewoon zat van. Zo is er ook geen lol aan als je maar enkele meters kunt rijden en vervolgens er eerst naar toe moet lopen voor de auto weer reageert. Zo dadelijk ga ik de nieuwe set installeren. Morgen ga ik hier mee rijden en hopelijk is alles gewoon normaal:):). Zit ook een hele kleine ontvanger bij waar ik zeer te vreden over ben. Als ik nu mijn batt.houder in het ontvangerbakje stop past het allemaal net, en zelfs dan moet het er nog in gepropt worden. groeten Dennis
 
Werk je nog met 4 penlite's :?: Zoja als een speer dumpen en een gesoldeerd (of gepuntlast) 4 of 5 cellenpack nemen.

Die losse batterijbakjes zijn heel vaak de herkomst van problemen met de rc apparatuur door slechte contacten met de batterij...
 
hahaha, geen Penlite's Savage, maar wel met 2300Mah oplaadbare batterijen:p. Heb daar opzich nooit geen problemen mee gehad en ik kan er een mooie poos mee rijden. Even afwachten wat de nieuwe set doet en als bakje een probleem kan geven zal ik zeker jouw advies opvolgen:)
 
Back
Top