Kyosho alpha pure ten rijd niet goed meer.

  • Topicstarter Topicstarter gertjebosaap
  • Startdatum Startdatum
G

gertjebosaap

Guest
Hallo,

Ik heb een Kyosho alpha pure ten waar ik zeker een jaar niet meer mee heb gereden. Ik heb er afterrun in gedaan, maar hij start wel maar gaat na 4 seconden ongeveer uit. Ik heb de carburateur rijker gezet, maar ook dat werkt niet.

Zelf heb ik het idee dat de benzine toevoer niet doorloopt, of dat hij die niet voldoende aanzuigt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Alvast bedankt
 
Weet je zeker dat je auto nog goed staat afgesteld.. hoe is het toerental onderin? zet die anders iets rijker.. en heb je je brandstof filter al gecontroleerd?
 
Een lange tijd stil staan kan de plug aantasten, gewoon even een nieuwe plaatsen
 
Ik heb al een nieuwe plug geplaatst, brandstof filter heb ik nog niet gecontroleerd dus dat ga ik zo spoedig mogelijk doen.
 
Ik heb nu alles goed schoongemaakt en nagelopen, maar nog niet met het juiste resultaat. Denk dan toch dat het aan de compressie moet liggen, maar weet het niet zeker. Nu zit in mijn auto de Kyosho GX-15 2.5cc motor. Kan hier ook een Kyosho gx-12 2.1cc in? Kan namelijk goedkoop hier aan komen. Of als iemand nog een goeie GX-15 heeft liggen dan worden we het over de prijs wel eens? Of een zuiger cillindersetje.....
 
De compressie kun je testen door de auto aan het trekkoordje omhoog te trekken. Blijft de auto staan terwijl je aan het touwtje de auto omhoogtrekt, dan is de zuiger/cilinder versleten en moet je inderdaad een nieuw setje hebben.
Volgens mij past de GX-12 zuiger/cilinder zo in een GX-15 behuizing, maar zeker weten doe ik niet.

M.v.g. Mark
 
Als ik aan het trekkoordje trek, komt de auto nog wel mee omhoog. Hij zakt daarna wel telkens een stukje. Ben hiermee ook wel bij ervaren rc-rijders geweest, maar de meeste zeggen dat hij nog wel voldoende compressie heeft en sommige onvoldoende. Maar als het probleem niet bij de compressie ligt, heb ik geen idee meer waar het wel aan kan liggen.
 
Het kan zijn dat asl de motor koud is dat hijnog net genoeg compressie heeft, maar als hij warm wordt dat hij dan zijn compressie verliest omdat de zuiger en ciliunder gaan uitzetten.

M.v.g. Mark
 
Denk nog steeds dat je afstelling niet goed hebt van de motor.. Het lijkt me namelijk sterk dat je cilinder en zuiger slijt van een jaar stilstaan.. :) Wat je ook even kan proberen.. haal de gloeiplug eruit en maak het slangetje van de overdruk los bij de uitlaat en blaas hierop.. nu moet je goed kunnen zien dat de brandstof gaat lopen.. als je denkt dat er overal brandstof zit. trek nu een paar keer aan de trekstarter hij moet nu flink gaan nevelen door de opening van de cilinderkop. Dan weet je in ieder geval dat de toevoer goed is en moet je toch echt de afstelling verbeteren.. En heb je een koude of warme plug?

Succes
 
Gebruik je ook de brandstof van toen ?
Heb je het blik goed geschud ?
 
@Bonobo oke bedankt voor je reactie, ik ga het proberen.

@ Roelof, nee ik heb nieuwe brandstof gekocht dus dat kan het probleem niet zijn.
 
Back
Top