We hebben een "oude" Wingo gekregen, die heeft echter nog nooit gevlogen, motor ontbreekt. Wat zou een goede moderne (brushless) setup zijn voor dit model? (motor/prop, regelaar, 2-3S? Lipo?
zo'n Piepschuim parkflyer ... origineel zou een SP400 met 2:1 vertraging en een 8" propje al moeten voldoen ... ik zou er een 1500 KV motortje opzetten van 50-75 gram (zoiets als een Modelmotors AXI 2808/20 GOLD LINE) ... met een 8" of 9" prop en gewoon op een (flinke) 2S LiPo, kan je uren mee vliegen ...
Tks Dirk. Welke HET motor/prop komt er in de buurt? Moet niet te duur zijn, is voor mijn leerling(13 jaar). Erik, er zaten geen paperassen bij, moet dus ook nog uit vinden waar het CG bij dit kistje moet liggen. Er zit wel iets van motorsteunen op, ik neem aan dat daarmee de thrustline vastgelegd is.
Zou er eerst de 6-15 van je mirage op zetten met een 6x4 prop (kijken of de prop de staart niet raakt. moet lukken want je hebt dan al het dubbelle vermogen als een sp400. Wel lichte kans dat die dan niet vanaf de grond te starten is maar dat verwacht ik niet. Die hele zware motor van je shockflyer kan ook. hoi!
Effe de bouwbeschrijving gezocht . www.alt.icon-modelldesign.de/dwnlds/pdfs/Wingo-Anleitung.pdf Mvg Johan
motor wingo mijn oude wingo vloog ik ( ook op het water) met een speed 400 met vertraging en mijn huidige altijd vliegklaar model is voor zien van een flyware borsteloze motor MIcrorex 220-1300, weegt 31cgram en 1350 rpm/v en is voorzien van een 8 x 3,8 prop. ik vlieg deze met 3 cellen en hij gaat als de spreekwoordelijke brandweer. windkracht 4 geen enkel probleem, maar daar had ik met de oude voorzien van een speed 400 met vertraging ook geen enkel probleem mee. ik hoop dat je hier wat aan hebt groeten Eelco
Als het goedkoop moet de "beroemde/beruchte" fietsbel van ca. € 15,-- nemen, met een goedkoop chinees 25A regelaartje van ca. € 25,-- (Nederlandse prijzen) .... met de 1570KV versie kan je een 10"x4.7" op 2 lipo's gebruiken (moet volgens mij net passen) en anders op 3 lipo's een 8" of 9" propje x 4,nogwat inch ... veel meer dan 100W heeft op een Wingo weinig zin, tenzij je een digitale spiegelreflex mee de lucht in wilt sleuren ;-) .... Er is ook nog een 1100KV versie van dit type motor kost minder dan € 10,-- met een regelaartje van € 16,-- en een beetje (bij één v.d. sponsors des forums) ... kan 80-90W leveren, moet voldoende zijn ...
We hebben nou een set gekocht. 2208/14 Brushless Outrunner 1450KV, LiPo 11.1V 1000MAH (20C), EMP 8x3.8E Composite Electric Propellor, 18A Professional Brushless ESC Wel wat aan de powerful kant denk ik. Misschien is het beter de thrustlijn wat te laten kantelen achterover? Iemand daar ervaring mee? Ik weet dat je bij hoog geplaatste motoren de thrustline beter iets achterover kunt laten hellen, extreem voorbeeld is de Lake Buccaneer...