Motorisering WINGO

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Richard Branderhorst, 18 jul 2008.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst PH-SAM

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.194
    Locatie:
    Ederveen
    We hebben een "oude" Wingo gekregen, die heeft echter nog nooit gevlogen, motor ontbreekt.
    Wat zou een goede moderne (brushless) setup zijn voor dit model?
    (motor/prop, regelaar, 2-3S? Lipo?
     
  2. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Wat adviseren ze voor motor?



    grtz, Erik
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    zo'n Piepschuim parkflyer ... origineel zou een SP400 met 2:1 vertraging en een 8" propje al moeten voldoen ... ik zou er een 1500 KV motortje opzetten van 50-75 gram (zoiets als een Modelmotors AXI 2808/20 GOLD LINE) ... met een 8" of 9" prop en gewoon op een (flinke) 2S LiPo, kan je uren mee vliegen ...
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2008
  4. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst PH-SAM

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.194
    Locatie:
    Ederveen
    Tks Dirk. Welke HET motor/prop komt er in de buurt? Moet niet te duur zijn, is voor mijn leerling(13 jaar).
    Erik, er zaten geen paperassen bij, moet dus ook nog uit vinden waar het CG bij dit kistje moet liggen.
    Er zit wel iets van motorsteunen op, ik neem aan dat daarmee de thrustline vastgelegd is.
     
  5. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Zou er eerst de 6-15 van je mirage op zetten met een 6x4 prop (kijken of de prop de staart niet raakt. moet lukken want je hebt dan al het dubbelle vermogen als een sp400.
    Wel lichte kans dat die dan niet vanaf de grond te starten is maar dat verwacht ik niet.

    Die hele zware motor van je shockflyer kan ook.

    hoi!
     
  6. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    Ekeren
    als ik AXI lees denk ik meestal ook direct aan himaxx. Veel goedkoper en toch nog goed ook.
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
  8. emkeizer

    emkeizer

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Uetliburg, Zwitserland
    motor wingo

    mijn oude wingo vloog ik ( ook op het water) met een speed 400 met vertraging en mijn huidige altijd vliegklaar model is voor zien van een flyware borsteloze motor MIcrorex 220-1300, weegt 31cgram en 1350 rpm/v en is voorzien van een 8 x 3,8 prop.
    ik vlieg deze met 3 cellen en hij gaat als de spreekwoordelijke brandweer.
    windkracht 4 geen enkel probleem, maar daar had ik met de oude voorzien van een speed 400 met vertraging ook geen enkel probleem mee.

    ik hoop dat je hier wat aan hebt

    groeten

    Eelco
     
  9. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Als het goedkoop moet de "beroemde/beruchte" fietsbel van ca. € 15,-- nemen, met een goedkoop chinees 25A regelaartje van ca. € 25,-- (Nederlandse prijzen) .... met de 1570KV versie kan je een 10"x4.7" op 2 lipo's gebruiken (moet volgens mij net passen) en anders op 3 lipo's een 8" of 9" propje x 4,nogwat inch ... veel meer dan 100W heeft op een Wingo weinig zin, tenzij je een digitale spiegelreflex mee de lucht in wilt sleuren ;-) ....

    Er is ook nog een 1100KV versie van dit type motor kost minder dan € 10,-- met een regelaartje van € 16,-- en een beetje (bij één v.d. sponsors des forums) ... kan 80-90W leveren, moet voldoende zijn ...
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2008
  10. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst PH-SAM

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.194
    Locatie:
    Ederveen
    Nou, me al deze tips moet het toch lukken iets te vinden....
     
  11. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst PH-SAM

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.194
    Locatie:
    Ederveen
    We hebben nou een set gekocht.
    2208/14 Brushless Outrunner 1450KV, LiPo 11.1V 1000MAH (20C), EMP 8x3.8E Composite Electric Propellor, 18A Professional Brushless ESC
    Wel wat aan de powerful kant denk ik.
    Misschien is het beter de thrustlijn wat te laten kantelen achterover? Iemand daar ervaring mee?
    Ik weet dat je bij hoog geplaatste motoren de thrustline beter iets achterover kunt laten hellen, extreem voorbeeld is de Lake Buccaneer...
     

Deel Deze Pagina