rc auto doet raar

  • Topicstarter Topicstarter sjoerd-vz
  • Startdatum Startdatum
Altijd eerst de zender aan, dan pas de ontvanger aan. Anders ziet hij geen signaal en pikt allerlei rommel op. Servo's kunnen gaan trillen of in hoek lopen, waar ze blokkeren en veel stroom trekken. Bij stoppen omgekeerd: eerst ontvanger uit, dan zender uit.

oke dat wist ik nog niet bedank ron:)
 
Erg belangrijk om te weten dus. Je wilt niet dat je auto er storing oppikt en er volgas wegrijdt zonder dat jij wat kunt doen...maar wellicht ligt je probleem ook wel in het begin daaro..dat door kleine storinkjes ofzo je carb ligt opengetrokken wordt daarom kan je ook beter je carb met lichte veerspanning dichtgedrukt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Der zijn nog genoeg rtr's waar je nog een 27MHz bijgeleverd krijgt...;)

tnxk mensen me problemen zijn verholpen
heb iemand nog goede tip voor snelle uitlaat

heb zelf nog een dynamite blouwen uitlaat liggen
of een orgineel zwarte 2kamer uitlaat

heb een hpi-t30 motor 3cc
 
wat was het nu dan????
Of wat was je oplossing???

ik heb nu zelf orgineel spruitstuk met dynamite demper
ik wil eigelijk veel trek kracht onderin
ik heb gelezen dat je ook tandwiel verhouding kan veranderen

het is voor een hpi rs4 rtr 3evo met t-15motor
 
Ja sjoerd vz,we snappen al je vragen wel maar we zitten hier ook voor antwoorden. Kunnen wij ze niet geven willen we ze ook graag beantwoord krijgen. Snap jij het nog ,ik wel.

Wat was je probleem met je gasstangetje,servo,carb:confused:
 
Ja sjoerd vz,we snappen al je vragen wel maar we zitten hier ook voor antwoorden. Kunnen wij ze niet geven willen we ze ook graag beantwoord krijgen. Snap jij het nog ,ik wel.

Wat was je probleem met je gasstangetje,servo,carb:confused:

servo sloot het gas niet helemaal dicht ivm andere motor
naar tijdje prutsen is het me gelukt met uitleg van jullie helemaal toppie mensen:) ben weer helemaal tevreden ;)
 
Dat is de laatste plek waar je serieus wilt gaan "race" tenzij je graag met wat minibikes samen rijdt...

Onzin Roelof... Vaak ben ik het met je eens maar nu niet..
Ik ben zelf ook lid bij de evmc, de minibikes rijden alleen op vrijdagavond en een enkele keer een verdwaalde brommer op zondag.In overleg is dit prima op te lossen hoor.
Er is heus wel iemand die even wil helpen met zijn auto en zoals hij zelf ook al aangeeft, er kan iedere dag gereden worden..
 
Dat is de laatste plek waar je serieus wilt gaan "race" tenzij je graag met wat minibikes samen rijdt...

Onzin Roelof... Vaak ben ik het met je eens maar nu niet..
Ik ben zelf ook lid bij de evmc, de minibikes rijden alleen op vrijdagavond en een enkele keer een verdwaalde brommer op zondag.In overleg is dit prima op te lossen hoor.
Er is heus wel iemand die even wil helpen met zijn auto en zoals hij zelf ook al aangeeft, er kan iedere dag gereden worden..

idd maar alles komt wel goed ik voorlopig toch even aleen want zo goed kan ik het nog niet straks rijd je een andermans auto kapot dat zou ook wat zijn
beter eff leren sturen enzo
 
Tja... aan de andere kant leer je op een parkeerplaats nooit echt sturen; dat leer je alleen op het circuit.

idd ik rij ook alleen op circuit aleen als er niet veel mensen zijn
het zou lulig zijn als beginner jou auto kapot rijd toch
zou ik ook niet echt fijn vinden
 
Dat valt best mee hoor..als jij gewoon je rondjes rijdt zien zij ook wel dat jij nog moet leren en nog niet snel gaat daar houden (de meeste) rekening mee. Dat had ik zelf ook toen ik begon 2x gereden op een bijna lege MACH en daarna met een zooi snelle 1:8 en 1:10 rijders..gewoon rustig de bocht wat ruimer nemen..
 
Dat valt best mee hoor..als jij gewoon je rondjes rijdt zien zij ook wel dat jij nog moet leren en nog niet snel gaat daar houden (de meeste) rekening mee. Dat had ik zelf ook toen ik begon 2x gereden op een bijna lege MACH en daarna met een zooi snelle 1:8 en 1:10 rijders..gewoon rustig de bocht wat ruimer nemen..

idd komt helemaal goed het stuuren is het moelijkst hahaha

heb iemand ervaring met rc auto van merk himoto racing
ik kan een nieuwe truggy kopen van himoto racing
met .27 ifinity motor 2 speed voor 200euro
is het wel verstandig om zon merk te nemen of raden jullie me dat af
 
Als je als doel hebt om serieus te gaan racen kan je het beter bij 1 auto houden zodat je die goed leert kennen en je tot racen toe kom.Bij veel auto wisselingen ben je alleen maar aan het sleutelen (lees tobben) en gaat de lol en motivatie er snel vanaf.
 
Nog even iets over het circuit in Velp:
Op zich is dit een leuk technisch circuit ,niet gemakkelijk maar als je hier goed rond kan gaan doe je het niet verkeerd. Helaas is de clubleiding ,naar mijn idee, een aparte weg ingeslagen waardoor Velp buiten het brandstof competitie wereldje is gevallen. Ik denk dat Roelof terecht meent dat je op Velp weinig wedstrijd ervaring zal tegenkomen die je vooruit kan helpen alsmede rijders waarmee je op 'niveau'kan trainen en (club) wedstrijden kan rijden.
Het is te hopen dat Velp weer deel uit gaat maken van onze competitie omdat Velp (in goede staat van onderhoud) een interessant circuit om op te rijden is.
 
Nog even iets over het circuit in Velp:
Op zich is dit een leuk technisch circuit ,niet gemakkelijk maar als je hier goed rond kan gaan doe je het niet verkeerd. Helaas is de clubleiding ,naar mijn idee, een aparte weg ingeslagen waardoor Velp buiten het brandstof competitie wereldje is gevallen. Ik denk dat Roelof terecht meent dat je op Velp weinig wedstrijd ervaring zal tegenkomen die je vooruit kan helpen alsmede rijders waarmee je op 'niveau'kan trainen en (club) wedstrijden kan rijden.
Het is te hopen dat Velp weer deel uit gaat maken van onze competitie omdat Velp (in goede staat van onderhoud) een interessant circuit om op te rijden is.

maar ik vind het ook leuk om is af en toe in het bos beetje springen darom dacht ik als het goed spul is kan hem van me maatje kopen net half tankje gelopen
en idd voor echte wedstrijden ben je denk ik ook wel 2 jaar aan het oefenen is het niet ? want volgens mijn is het sturen op een baan veel moeilijker dan straat :)
 
Nog even iets over het circuit in Velp:
Op zich is dit een leuk technisch circuit ,niet gemakkelijk maar als je hier goed rond kan gaan doe je het niet verkeerd. Helaas is de clubleiding ,naar mijn idee, een aparte weg ingeslagen waardoor Velp buiten het brandstof competitie wereldje is gevallen. Ik denk dat Roelof terecht meent dat je op Velp weinig wedstrijd ervaring zal tegenkomen die je vooruit kan helpen alsmede rijders waarmee je op 'niveau'kan trainen en (club) wedstrijden kan rijden.
Het is te hopen dat Velp weer deel uit gaat maken van onze competitie omdat Velp (in goede staat van onderhoud) een interessant circuit om op te rijden is.

Competitie wordt er zeker wel gereden, alleen geen nomac wedstrijden..( maar daar ging het eigenlijk in dit topic niet over..)
Ik ben het met je eens dat er in het nitro gebeuren inderdaad alles op een laag pitje staat. Electro en vooral de 1/5 auto 's zijn wel goed vertegenwoordigd, ook met rijders van een goed niveau. Het ging mij er vooral om dat als die jongen in Velp woont het mij een beetje onzin lijkt om helemaal naar Rucphen of Heemstede te gaan, het rijden en sleutelen kan hij in Velp ook wel leren dacht ik, dan kan hij daarna altijd verder zien.Van die minibikes zal hij ook echt geen last hebben.
Alleen nu ik lees dat ie twijfelt om een truggy te kopen begin ik me een klein beetje af te vragen hoe serieus hij wil gaan "racen".
 
Back
Top