hallo mensen ik heb een orientatieprobleem met mn nt als ik verder weg vlieg. vanwege dat de hele canopy ietwat een rugbybal vorm heeft is het vaak erg moeilijk in te schatten hoe recht/schuin de heli is , alsook de hoek waaronder je er tegenaan kijkt . aangezien ik een prachtige special paint canopy heb , die zeer opvalt , wil ik daar niets aan doen. de heli is dus goed zichtbaar , maar het is puur de orientatie . dus kom ik uit op de bladen . ik heb maniac 703 bladen . maar , met de goeie kant naar beneden , want mn heli draaid dus linksom. zou het helpen om de bladen in 1 of meerdere kleuren te spuiten ? en zo ja , welke kleuren doen het goed ? ik had al eens zwarte nhp bladen erop , maar die zie je gewoon niet , nu de witte maniacs , die zie je een beetje beter , maar kan het veel beter dus . mvg en bvd ferry
Misschien is dit iets voor je als hulpmiddel voor de zichtbaarheid, KS Hologramm Rotorblattfolie - World-of-Heli
Ik heb hetzelfde geprobeerd bij mijn bladen, heb de tips aan de bovenzijde oranje gespoten. Mijn gedachte was daarbij ook dat wanneer je de oranje circel zou zien kijk je er dus bovenop, zie je die niet dan kijk je er dus onder. Bij sommige standen en iets verder weg kan de stand van de heli nogal eens verraderlijk zijn, dus vandaar dat proefje. Maar de kleur kan ik je afraden, deze zie je echt bijna niet. Ik denk dat fluoricerende kleuren dan toch overblijven. Gr, Roy
Geel is het beste waarneembaar voor het menselijke oog. an als je het dan nog eens fluoriserend doet is het helemaal super. maar zorg wel voor een witte onderlaag, dan komt het fluoriserend geel er veel beter uit.
krijg je dan geen last van dat de bladen niet even veel wegen of niet meer helemaal goed aerodynamisch zijn?
Ik persoonlijk zou nooit me bladen onnodig zwaarder maken nee, eerder een goedkope canopy kopen en deze fluoriserend geel groen rood (links, rechts, onder) spuiten en hier mee vliegen tot dat je orientatie goed ontwikkeld is en dan pas je mooie ge-airbrushte kap erop.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, theoretisch zou het kunnen voor wat betreft het gewicht maar als je het netjes spuit en niet meer en dikker dan nodig dan lijkt het me nauwelijks merkbaar. Gr, Roy
Nou als je eerst een onder laag doet en dan die fluorizerende verf erover wordt het toch nog egt wel dikker, mij lijkt dat je dat egt wel merkt tijdens het vliegen.
Ik orienteer me vaak op me landingsgestel, misschien dat dat ook voor jou werkt... hoef je je bladen ook niet te spuiten.
Die hologram folie werkt goed maar alleen als de hoek met de zon goed is....... en er mooi een zonnetje staat. Gaf zaterdag een prachtig beeld, net nachtvliegen Ik vindt verder zwarte bladen met een witte tip (MAH) ook goed zichtbaar. Een gele kap heb ik ook en bevalt prima maar als je kap al vast licht......... Fel gekleurde skids, stabilisatoren en staartbuis moeten ook wel helpen.
ok , dank je jongens . ik had dus oranje met zwarte balken in gedachte , niet dus rbrch ? ik heb maniacs erop. mn mp heeft deze ook , met de goede kant naar boven . ze zijn wit en in het midden het maniac logo , dit is verassend duidelijk te zien . maarrr , mn nt is linksdraaiend en daar zitten ze dusnaar beneden , en is de bovenkant verassend onzichtbaar. dan maar fluoriserende verf gaan kijken . ik kan me de groene paddles van mn raptor nog goed herinneren , die waren wel goed te zien . maar met een raptor heb je dit probleem niet en ik heb van die open paddles met krimpfolie . mvg ferry
Begin eens met je staart te kleuren , zowel de staande als eventueel een liggende fin in een verschillende felle kleur te maken . en een mooi kleurtje voor de hekbladen doet ook wonderen .
dat heb ik al eddie [nt van mario geweest weejenog?]. het is allemaal goed zichtbaar van ver , maar het is meer de orientatie die je parten speelt. als je bijvoorbeeld in een bocht ligt met hele hoge snelheid [nt snelheid , dus] , dan is het veneukeratieve eraan dat je niet constant in de gaten hebt in welke mate hij plat ligt . vanwege de rugbybal vorm alsook de canopy die onder en achter de hele heli omsluiten. de skids , wat carbon platen zijn op mn nt , heb ik al een felle kleur . de oorzaak zit hem in de canopyvorm , want mn andere heli , een mp , met veel overeenkomsten , geeft me dat probleem niet . maar die heeft meer een normale canopy. mvg ferry
Ik vlieg met witte bladen, met op de bovenzijde twee zwarte blokken. Tegen een blauwe lucht is altijd duidelijk de 'rotorschijf' te zien. En als je op de bovenkant kijkt zie je duidelijk twee zwarte ringen.
Misschien een domme opmerking, maar zo een gedachte; past een MP kap op een NT? (Vermoedelijk niet want de neus is spitser bij een MP als ik het op wat fotos goed inschat...) Gr, Roy