De trex450s is airborne geweest.

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door pa5ca, 12 aug 2008.

  1. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Je bedoeld waarschijnlijk in het begin van het filmpje??? Ik zat de camera man in de boot te nemen.
    Voor de rest heb ik geen idee wat je bedoeld.
    En vandaag weer gecrashed (vandaar de naam try2fly).
     
  2. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    P.S.
    Ik vlieg ongeveer 85% hoover mode, 95% normal mode maar dan vind ik hem heel zenuwachtig.
     
  3. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Zoooooo.....vanavond ff met Frans wezen vliegen.
    Puike Trex 450 hoor !!!

    Hier wat foto's in full flight.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Hey Francis... mooi plaatjes man.. jammer van de regenbui... achteraf viel de hoeveelheid wel mee..
    Ik ben nu even het filmpje van Arend aan het bewerken....


    Frans...W
     
  5. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
  6. rostie

    rostie Guest

    Ik ken die heli alszijnde van Frans..
    Waar zijn de pics van die van jou Francis???;)

    Ik heb de heli ook even in actie mogen zien in Doet afgelopen zaterdag, is inderdaad mooi om te zien.. Maar *#&$%@#%%@$% wat een rotorsnelheid zit er in zeg. Dat is behoorlijk intimiderend dat geluid, te bedenken dat ik al van sommige mensen te horen kreeg dat mijn 3900Kv outrunner al een aardig geluid produceert voor een King:rolling:. (en die draait dus op 60%)
    Kreeg zelfs de zenuwen toen Frans hem aan het optoeren was, wat een power zit daar in zeg...

    Jullie hebben wel geluk gehad dan met de regen.. Het heeft hier wel even een lichte wolkbreuk opgeleverd.

    Toppie foto's en kijk uit naar een filmpje van jullie beider Trex-en!!

    Groetjes,

    Edwin
     
  7. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Film staat nog te up-loaden... nog 9%... Pfffffffffffff

    Strak nog maar een keer kijken ... :wink:

    We zullen deze week best nog wel een keer weer samen vliegen.. (mits het weer het toe laat... ) zal dan wat pics van Francis maken... Die heeft inmiddels zijn grootste angst overwonnen..en ging okay met zijn Trex..


    Frans...w

    PS.
    Filmpje staat er....
     
  8. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Die staan al in meerdere draadjes hier op het forum.
    Maar hier even een quickie dan ;)
    Samen met zijn kleine broertje

    [​IMG]
     
  9. rostie

    rostie Guest

    Ziet er strak uit :pim:
    Die spinrag is nu echt wel uit mijn wallet maar als ik dat zo zie .....
    tijd voor een slot op de wallet met een pincode door een ander aangevraagd!!!!:mad:

    Eerst maar een jaartje leren vliegen met de King en dan rustig een paar draadjes in de gaten houden...

    Maar wat ik gezien heb van de 450 is wel gaaf zeg... imposant zoals de heli reageerd.. met recht een goede opvolger van de King denk ik...

    Groetjes,

    Edwin
     
  10. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Het is inderdaad een klasse beter dan een King.
    Maar geloof mij, als ik niet met een mazzeltje aan deze Trex was gekomen vloog ik ook alleen nog met de king.
    Deze kon ik kopen, zonder ontvanger, voor 150 euro. Dus met een corona erin was hij voor 180 euro vliegklaar, inclusief 401 gyro !!
     
  11. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    De eertste accu test..

    Vandaag de eerste test gedaan met mijn Ebay LIPO Energy E.C lipo, 2200mA 3S 1P 25C.
    - 5,30 minute gevlogen.
    - Flink lopen pitchen.. up-down.

    Accu was na genoeg niet warm... zeg hand warm.. gaf na 5,30 min nog niet tekenen dat het vermogen inzakte.. Ik ben hem nu aan het laden.. en natuurlijk benieuwd wat er aan capaciteit in gaat.

    Wordt vervolgt..

    Frans.... W
     
  12. rostie

    rostie Guest

    Erg nice inderdaad.
    Ik houd met een scheef oogje dat te koop aangboden draadje in de gaten om eens een indruk te krijgen hoevaak daar waar wordt aangeboden.

    De ene keer staat het er erg lang en de andere keer is met met een uur alweg. Is net wat ze er voor "durven" vragen wat bepaald of het een "upje" of tig nodig heeft of niet eens de kans krijgt om je lipo aan de lader te hangen
     
  13. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
  14. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Beste Frans en mede S vliegers,


    Is het jouw/jullie ook opgevallen dat als je de belt onder spanning brengt zodat je ongeveer 3mm speling op de belt houd dat dan de staartbuis niet meer in het nokje valt???
    Dat is me vandaag opgevallen.
    Ik was onlangs bij een kennis van me die vond het ook al vreemd dat bij een SE versie de staart buis bijna geheel in de achterzijde van de helie valt, en bij de S versie hij een stuk naar achter valt (dus dat de staart buis van de SE langer is, of de belt die ik heb langer is, of mijn staartbuis is korter.)
    Ben benieuwd of jij of andere lezers dit (probleem) ook hebben!!!!!


    Groetjes,
    Maarten
     
  15. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Trex gecrashed

    Jammer maar waar, vandaag tijdens de minimeeting in Zutphen heb ik mijn 450 laten crashen...

    Totale schade 55 Euro... da's effe balen. Flybar, flybar controlset, flybar mixer, bladas en de hoofdas..

    Even nuanceren.. voor de 55 Euro heb ik dan wel een paar onderdelen als extra spare, twee hoofdassen en twee bladasse + een flybar.

    Hoe het gekomen is ... ik liet de 450 achteruit vliegen en kreeg een windvlaag voor de kiezen... Stom en onhandig.. ik vlieg nu ruim 3/4 jaar schade vrij...:puppydogeyes:
    Onderdelen zijn besteld ik vermoed dat ze woensdag../ donderdag wel weer kan vliegen.

    Frans W.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  16. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Hoi Maarten, is mij bij de mijne niet opgevallen... als ik nu in het frame kijk zit de staatbuis tot bijna vooraan in het kunststof blok en staat de snaar netjes op spanning.

    Frans..W
     
  17. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Dit vind ik heel vreemd....!!!!

    Maarja, ik heb wel een niet een orrigienele belt, een type beter zegmaar.
    Het zal wel zo horen.
     
  18. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    926
    Locatie:
    Warnsveld
    Type beter???:confused: wat jij zegt.. maar als je staart buis half uit zijn ophanging bungeld .. weet ik niet wat er beter is...!

    Wat is er mis met de orginele snaar... ? ik heb er nog niets aan gemerkt.


    Frans......w
     
  19. try2fly

    try2fly

    Lid geworden:
    18 sep 2007
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Kranenburg ( D )
    Ik was bij 4rc en toen had hij 2 soorten, de orrigienele, en een type beter.
    Niet dat die meters langer is, alleen sterker, maar de staart buis zit nog steeds op de zelfde plaats hoor (voor mijn gevoel) alleen valt de staartbuis niet in het nokje, en volgends mij was dat eerder ook zo.
    Maar als jullie daar geen last van hebben ga ik even verder informeren want misschien is dat wel de oorzaak van de laatste crash.Maar zal ook wel 80% onkunde of overmoedigheid zijn geweest...!!!!!
    Ik hoor het graag van jullie.

    M.v.g.
    Maarten
     
  20. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Betreft warschijnlijk de 'High Strength Timing Belt', die je her en der kan krijgen.
     

Deel Deze Pagina