1/24 PT 596 ready to run, rebuild

vermits het vaarseizoen volop bezig is schiet er niet zo veel tijd over om aan mijn ander lopende project te werken, maar 's avonds niets om handen hebben is er nu ook weer net te veel aan.
2 jaar geleden heb ik dit schip gekregen van een oudere man die het niet meer zag zitten er nog mee te varen.
Ik heb alles wat er bij hoorde meegekregen , gratis , enkel de belofte moeten maken hem nog te laten varen.
Dit laatste hebben we vorig jaar ook gedaan en ik was best tevreden over het vaarbeeld , alleen stond de kleur me niet zo aan vooral niet omdat ons vaarwater al groen genoeg ziet van de algen.

Heb dus besloten dit scheepje naar het droogdok te sturen en een grondige opknapbeurt te geven en een grijs/blauw tintje te geven.

01 (2).jpg

hierboven een foto van toen ik het scheepje net was gaan halen .
Mijn idee was om zoveel mogelijk dekatributen weg te halen zodat schilderen een beetje makkelijker zou worden.
Eenmaal gestart kwamen veel stukken zeer makkelijk los van het dek al was bij enkele toch wat meer lijm gebruikt en kwamen er hele happen mee uit het dek.
plamuren en schuren was dus de oplossing.

01 (3).jpg

01 (5).jpg

Eenmaal bezig ook maar meteen de zaag in de romp gezet en de 3 te kleine gaten samengevoegd tot 1 deftige opening zodat ik eveneens de ganse aandrijflijn kon verwijderen.
Tijdens het varen vorig jaar was al gebleken dat de 3de motor geen extra snelheid leverde maar enkel de batterij belaste met flink wat minder vaarminuten.

01 (4).jpg

01 (1).jpg

we zijn dus gestart, hoe snel het gaat vorderen, geen idee want de stoommachine waar ik nog mee bezig ben krijgt voorrang vermits ik die graag wil zien draaien net als de laatste werkjes aan het bijhorende schip.
tot later, Marc

Back