Nieuw op dit forum en ik ben op zoek hoe ik een in een rc gestuurde boot met 1 ontvanger de hoofdmotor, 12 volt en een boegschroef, ook een motor maar deze is 7,4 volt aan kan sturen. Ik heb een 3s LiPo en een 2s LiPo batterij. Uiteraard krijgt elke motor zijn eigen speedregelaar. Beide motoren zijn borstel motoren. Kan ik nu elke speedregelaar zijn eigen accu geven, zonder problemen te krijgen voor de ontvanger als ik de rode draad verwijder van 1 van de ESC speedregelaars? O ja er wordt ook een stuurservo voor het roer gebruikt. Ik ben erg benieuwd en op voorhand alvast bedankt voor de reacties, Jan
Volgens mij kan het op die manier wel Jan, mits je de minpolen van beide accu's met elkaar verbindt. Succes ermee! Gr. Klaas.
De minpolen van de accu's worden al met elkaar verbonden via de kabeltjes van de regelaars naar de ontvanger. De stroom die de ontvanger en 1 servo (voor het roer) gebruiken is zo laag dat een extra verbinding tussen de min van beide accu's niet nodig is. Normaal worden tot wel 8 servo's via zo'n kabeltje van stroom voorzien dus 1 is geen enkel probleem. Het klopt wel dat je van één van de regelaars de plus pool uit de stekker naar de ontvanger moet halen. Voorzichtig het lipje dat de connector vasthoudt iets optillen met b.v. een mespuntje. Daarna de draad met connector er uit trekken en de draad met de metalen connector goed isoleren. Dat kan je het beste doen met een stukje krimpkous.
Hartelijk dank voor deze reacties. Ik ga, ook al is het in principe misschien niet nodig, de min polen van de beide accu's verbinden. Kan nooit kwaad. nogmaals dank, duidelijk.
Daarover kunnen we discuteren. Op deze wijze aangesloten vormt de min leiding een lus. In een lus kunnen rare kring stromen optreden, die vreemde storingen kunnen geven. Vandaar het advies om op één punt of rail aan te sluiten.
Heel goed punt @Stoompomp. In het ergste geval zou het zelfs de ontvangst kunnen beïnvloeden. Komt zelden voor maar het kan wel degelijk gebeuren.
Goed, duidelijke uitleg, logisch ook. Ik ga de min polen van de accu's niet koppelen! Dank voor de aanvulling.