Oei. Ik loop een beetje achter met posten. Al op pagina 2 terecht gekomen.... da's niet de bedoeling
.
Maar niet stil gezeten de laatste weken. Begonnen met het inbouwen van de motor en opnieuw een uitlaatpotje solderen. Heb gekozen voor hetzelfde systeem van 2 gasblikjes, zodat ik weer de originele uitlaatstukken kan gebruiken. Gaten in geboord volgens beschrijving Gerd Reinsch, buis er dwars door.
de twee blikken en buis aan elkaar gesoldeerd en 2 beugels aan onder en bovenzijde gesoldeerd op de plaats waar in de romp nog de oude bevestigingen zitten. Ingepast, gepositioneerd en de bevestigingsgaten opnieuw geboord.
Vervolgens de aansluiting voor het uitlaatspruitstuk maken. Grof aangetekend waar deze uitkomt (met de motor gemonteerd) en een koperen knie op maat gezaagd en gevijld. Een messing plaat gebogen in de vorm van de zijkant van het blikje.en de bocht eerst apart op deze messing plaat gesoldeerd.
Dan gemonteerd in de romp en afgetekend waar deze bocht op het blikje uitkomt. Zo is het mogelijk om op zijn minst nog in 2 richtingen de plek te bepalen waar ie moet komen. Alles weer uit de romp gehaald (nog een paar keer weer in- en uitgebouwd voor de zekerheid...). het gat in het blikje gemaakt op de plek van de uitlaatbocht (iets groter dan de doorlaat van de koperen bocht en de bocht met 2 draden op het blikje vast getrokken (wist zo ook even niet hoe ik dit op de plek moest houden voor het solderen).
En gesoldeerd en schoongemaakt.
en gespoten met uitlaatlak. (Hammerite, had ik nog staan)
Zo uitlaat klaar. Nu verder met het inbouwen van het landingsgestel in het middenstuk.

Maar niet stil gezeten de laatste weken. Begonnen met het inbouwen van de motor en opnieuw een uitlaatpotje solderen. Heb gekozen voor hetzelfde systeem van 2 gasblikjes, zodat ik weer de originele uitlaatstukken kan gebruiken. Gaten in geboord volgens beschrijving Gerd Reinsch, buis er dwars door.
de twee blikken en buis aan elkaar gesoldeerd en 2 beugels aan onder en bovenzijde gesoldeerd op de plaats waar in de romp nog de oude bevestigingen zitten. Ingepast, gepositioneerd en de bevestigingsgaten opnieuw geboord.
Vervolgens de aansluiting voor het uitlaatspruitstuk maken. Grof aangetekend waar deze uitkomt (met de motor gemonteerd) en een koperen knie op maat gezaagd en gevijld. Een messing plaat gebogen in de vorm van de zijkant van het blikje.en de bocht eerst apart op deze messing plaat gesoldeerd.
Dan gemonteerd in de romp en afgetekend waar deze bocht op het blikje uitkomt. Zo is het mogelijk om op zijn minst nog in 2 richtingen de plek te bepalen waar ie moet komen. Alles weer uit de romp gehaald (nog een paar keer weer in- en uitgebouwd voor de zekerheid...). het gat in het blikje gemaakt op de plek van de uitlaatbocht (iets groter dan de doorlaat van de koperen bocht en de bocht met 2 draden op het blikje vast getrokken (wist zo ook even niet hoe ik dit op de plek moest houden voor het solderen).
En gesoldeerd en schoongemaakt.
en gespoten met uitlaatlak. (Hammerite, had ik nog staan)
Zo uitlaat klaar. Nu verder met het inbouwen van het landingsgestel in het middenstuk.