Bedankt Pascal,
Zeker! zal het zeker gaan maken. Ik heb nog een paar ferriet ringen liggen. Heb helaas wel al de servo helemaal ingebouwd,... een analoge....
Intussen de tank, accu's met BEC, gas-servo ingebouwd. Het zijroer weer voorzien van nieuwe scharnieren en klaar gemaakt voor in te lijmen. Het stabilo met hoogteroeren zat er al keurig in. Dus maar eens aan de slag gegaan met het bekleden van de romp met de alufolie. Ook daar weer e.e.a. geleerd.
Ik gebruik een rubber roller, een rolmes en een stukje balsa.
Het rolmes gaat 100x beter dan een scherp scalpel mes, dat is na een paar keer snijden al bot. rolmes gaat echt veel beter en bijna gewoon uit de vrije hand.
Met de rubber roller lukt het ook aardig om de rondingen zoals op het kielvlak te maken. Rustig stukje bij beetje dwars op de richting heen en weer rollen waarover je de folie aantrekt bij het aanbrengen (lastig uit te leggen). De folie rekt wel genoeg, maar te weinig om helemaal naar de ander kant van de romp te lamineren. Dus linker en rechter helft apart doen. De romprug delen kunnen wel erover heen gezet worden.
Dan een groot stuk aanbrengen, dat lijkt makkelijk, maar 1 foutje (vouwtje) en je kan opnieuw beginnen. Deze folie echter heeft een aangename lijmlaag, namelijk als je het stuk er weer aftrekt dan blijft er niks van lijmresten op de romp achter. Echt super om mee te werken. (ik had ook een proefrolletje via Alibaba weten te bemachtigen, maar die had een of andere acrylaatlijm die een grote troep op de romp achterlaat en maar met moeite er weer is af te krijgen. Omdat de rol van aluminiumfolie.nl (zie post #56 en #59) flink wat meters heeft, is het niet erg om eens een stukje opnieuw te maken.
En dan met de roller langs de randjes afsnijden:
Omdat de folie goed plakt maar toch mooi van de romp loslaat, is het makkelijk om de los gesneden randjes te verwijderen.