Dit weekend eindelijk weer eens wat aan de romp kunnen doen an weken van klussen en verbouwen thuis.
Ben mijn a klaar met bekleden van het aluminium. Meestal laat je de lekkerste snoepjes of dat stuk ossenhaas tot het laatst liggen. Nou, zoo ook de overgang stukken tussen romp en stabilo. Daarvoor heb ik 100 um folie gebruikt van dezelfde leverancier. Echter die is niet zelfklevend. Maar dat heeft ook zijn voordeel, want zo kun je passen en meten en bijknippen etc.
eerst een stuk ongeveer op maat knippen:
en een beetje in de kromming drukken:
Dan zoveel mogelijk op maat (contour knippen):
Vervolgens met wat plakband op de juiste plaats vastzetten en verder in de kromming drukken/vrijwen met een balsastukje:
Dan dubbelzijdige tape aanbrengen:
En het overgangsstuk erop zetten (eventueel nog de randen wat bijknippen van te voren):
Klinknagels aanbrengen en eventueel nog wat nabewerken met het balsastukje om het mooi op de tape aan te drukken.
Nog een allerlaatste snoepje, de motorkap en afdekking. Die is bijna geheel bekleed met folie (links en rechts apart). de onderste motorkap is uit 4 delen opgeplakt, daar was de kromming toch wat teveel voor de folie.
De kleine druppels op het bovengedeelte zijn apart gemaakt van het dikkere aluminium en met spraylijm erop gezet.
De romp is nu bijna klaar. Nog wat details, hier en daar wat bijwerken en de cabine kap afmaken. Spuitwerk komt op het laatst pas.
Dan kan ik eindelijk weer eens met de vleugel verder.