Dit is mijn eerste draadje in deze afdeling van het forum dus ik zal beginnen me even voor te stellen.
Ik ben Patrick en al m'n hele leven met modelbouw bezig, vrijwel uitsluitend met vliegtuigjes.
Ik heb aardig wat ervaring in het bouwen, zowel met hout als kunststof.
Mijn zoon Milan is nu 10 jaar en ik heb al eens hem geprobeerd enthousiast te krijgen voor het vliegen, maar dat was geen succes.
Het gepriegel met die ribben deed hem al snel afhaken. Hij lijkt ook lang niet zo gefascineerd in het vliegen op zich als ik.
Maar bootjes vind ie een stuk leuker. Hij heeft regelmatig veel plezier met een motorbootje uit de intertoys die al na een meter of 20 buiten bereik is..
Los van het de modelbouw hoop ik hem te laten ervaren hoe leuk het is om gedurende langer tijd aan iets te bouwen. Dat iets niet binnen 10 minuten af hoeft te zijn, maar dat je stapje voor stapje, gedurende een paar maanden, iets heel moois kan maken wat veel voldoening geeft.
Kortom, we gaan een zeilboot bouwen.
En een vriendje van hem wil mee doen. We gaan dus 2 zeilbootjes bouwen.
2 basic jollen.
Ik ga er een bouwdraadje over bijhouden.
Leuk voor die jongens en om ze bekend te maken met zo'n forum.
Maar ook om af en toe een vraag te kunnen stellen.
Voor mij is het ook de eerste keer dat ik een zeilbootje bouw...;-)
Ik heb wat voorbereidend werk gedaan dus de eerste bouwmiddag of avond kunnen we gaan plannen
Groet!
Patrick
Ik ben Patrick en al m'n hele leven met modelbouw bezig, vrijwel uitsluitend met vliegtuigjes.
Ik heb aardig wat ervaring in het bouwen, zowel met hout als kunststof.
Mijn zoon Milan is nu 10 jaar en ik heb al eens hem geprobeerd enthousiast te krijgen voor het vliegen, maar dat was geen succes.
Het gepriegel met die ribben deed hem al snel afhaken. Hij lijkt ook lang niet zo gefascineerd in het vliegen op zich als ik.
Maar bootjes vind ie een stuk leuker. Hij heeft regelmatig veel plezier met een motorbootje uit de intertoys die al na een meter of 20 buiten bereik is..
Los van het de modelbouw hoop ik hem te laten ervaren hoe leuk het is om gedurende langer tijd aan iets te bouwen. Dat iets niet binnen 10 minuten af hoeft te zijn, maar dat je stapje voor stapje, gedurende een paar maanden, iets heel moois kan maken wat veel voldoening geeft.
Kortom, we gaan een zeilboot bouwen.
En een vriendje van hem wil mee doen. We gaan dus 2 zeilbootjes bouwen.
2 basic jollen.
Ik ga er een bouwdraadje over bijhouden.
Leuk voor die jongens en om ze bekend te maken met zo'n forum.
Maar ook om af en toe een vraag te kunnen stellen.
Voor mij is het ook de eerste keer dat ik een zeilbootje bouw...;-)
Ik heb wat voorbereidend werk gedaan dus de eerste bouwmiddag of avond kunnen we gaan plannen
Groet!
Patrick
Laatst bewerkt door een moderator: