Hallo, ik heb hier 2 BEC regelaars van conrad die ik aan wil sluiten op één ontvanger. Nou denk ik dat dit kortsluiting zou kunnen geven... Dus is mijn vraag, geeft dit kortsluiting? En wat moet ik eraan doen omte zorgen dat dit werkt zonder kortsluiting :wink: Alvast bedankt :wink:
Wanneer ik even logisch na probeer te denken (ja, probeer ) dan zou ik verwachten dat van 1 van de regelaars de RODE draad naar de ontvanger losgenomen moet worden. DIE regelaar levert dan GEEN stroom aan de ontvanger. (De zwarte draad laten zitten.) Wim
Officiëel moet het inderdaad zo worden gedaan. Als het echter twee identieke regelaars zijn (met dus twee identieke bec's) kun je het ook gewoon zo laten zitten. De minieme verschillen, die er tussen de bec's bestaan, worden dan wel door de bedrading en de temperatuur opgevangen. De bec, die het meeste werk doet, zal warmer worden dan de andere en daardoor minder stroom gaan leveren. Er onstaat daardoor een evenwicht, waarbij beide bec's ongeveer hetzelfde zullen doen.
Het zijn inderdaad 2 identieke regelaars. Dus begrijp ik het nou goed, dat het alleen problemen geeft als de BEC verschillend is?
Je begrijpt het dus goed 8) . Bij diverse merken/typen vliegregelaars zitten er zelfs twee of meer bec-ic's parallel geschakeld om de belastbaarheid van het bec-systeem te verhogen. Dat gaat ook altijd goed, dus met twee identieke bec's in twee regelaars gaat het dan zelfs nog beter.
Met je accu's doe je dit vaak ook. Wil je de accu's minder belasten dan pak je 2 gelijke packs parallel. Hier door wordt de stroom verdeelt over de 2 packs in plaats van over 1 pack.