26cc motor hobbycity

welke motor

Je zult wel bedoelen met wat voor merk dan toch zeker!
En is het elektries ?
Waarschijnlijk aan je text is het een verbrandingsmotor.
Want hobbycitty verkoop alleen maar .
Fabriceerd het dus niet.

Hier staat ergens iets over "rotzooi":
[74133] hots-150-a

En ik meen enkele weken geleden nog ergens iets gelezen te hebben (weet niet met 100% zekerheid of dat ook op modelbouwforum was) dat de kwaliteit van die dingen toch niet echt optimaal zou zijn....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een 50cc FTL, paar vluchten mee gemaakt. Geen probleem, maar 't is natuurlijk geen DA, 3W of ZDZ

Toestel is helaas kaduuk, dus geen tests meer mogelijk, maar ik denk voor het geld zeker het experiment waard. Als je ze na 1 of 2 seizoenen weg moet gooien heb je nog goedkoop gevlogen..

hallo iemand ervaring met de motoren van hobbycity.com wil er een bestellen maar weet niet of het wat is.

mvgt

Als jij er nou een koopt kan je van je eigene ervaring berichten .

, maar ik denk voor het geld zeker het experiment waard. Als je ze na 1 of 2 seizoenen weg moet gooien heb je nog goedkoop gevlogen..

dat noem jij goedkoop ?

Als je 10 jaar met hetzelfde model vliegt moet je meer als 5 keer een motor kopen .

En als je zoals Ik meerdere benzin modellen hebt word het wel een heel dure hobby .

Blijf Ik liever bij mijn zenoah's , die houden het gemakkelijk 10 seizoenen uit en kosten maar het dubbele en hebben meer power . ;)

Mvg johan

Afgelopen weekend heb ik een XYZ 26cc C-spec gestart/wat laten inlopen. De motor was niet van mij. Ik had er écht geen goed gevoel bij, maar de motor deed het goed. Wel alles goed uitkuisen voor je hem laat lopen, in de uitlaatpoort vond ik nog wat metaaldeeltjes.

Master airscrew 18x6 liep aan 7300 rpm, motor werd wel goed warm. Trillingen OK, geluid met de standaard demper (zwart) viel goed mee, had erger verwacht aangezien het een 1 kamer demper is.

Er zit een echte walbrocarb op. Zeker het risico waardg gezien de prijs van de motor. Motor had naar mijn gevoel weinig compressie, weet niet hoe het met een ZG26 zit, zal niet veel meer zijn.

De motor met "Turnigy 26" op de carter heeft een nog lichter carter, je spaart 80gr op het gewicht van de complete motor. Deze motor heeft hetzelfde loopgarnituur, dus ook weer weinig risico.

Ik heb zon 52cc. Liep best goed, meteen de eerste keer. Vloog op een jodel van 2.4m
Was bedoeld als sleepkist, maar door een radio storing (lockout) is de kist niet meer. Motor liep goed, denk ook goed om te slepen tot middelgrote kisten (5m ofzo)

Beetje luidruchtig, maar denk het geld wel waard. Als de mijne nog op een kist had gezeten had je kunnen komen kijken hoe hoij loopt, maar ligt nu los in de garage...
Posted via Mobile Device

Klinkt dus wel goed,
Bij ons op de club zijn ze van plan om als bouw-project een paf230 te gaan bouwen,
Als motor zat ik ook aan een motor van HC te denken en wel de 50cc versie,
Hobbycity Online R/C Hobby Store : 52cc Gas engine w/ CD-Ignition 3.2kw+ Overbore $169.99
Als je de revieuws bekijkt zie je voornamenlijk goeie reacties! :D
Iemand toevallig ervaring met deze motor?

Mike
Als je dan toch een goedkope 50cc wilt, kan je beter de DL-50 kopen. Hier zijn meerdere mensen (wereldwijd) zeer tevreden over. Anderzijds, iemand moet andere modellen testen om vast te stellen of ze al dan niet goed presteren.

Precies :D , zo`n dl 50 is toch alweer een stuk duurder, en voor dit geld..als het niks is kan ik er altijd nog wat van maken.

Mike

heb deze mijn FTL 26 getest en deze liep best goed heb er een filmpje van zie link
hij komt op mijn Ultimate Pitts te staan

een keer op klikken en dat doet ie het

Als dit je budget is dan heb je een goeie motor en waar voor je geld. Ik heb zelf een XYZ A-spec in gebruik, ook eens gekocht om te proberen en eigenlijk valt het me wel goed mee. Hij start goed, draait een 18x6 op 7600 toeren, is lawaaierig (voor mij geen probleem) en is tot nu toe nog niet uitgevallen in vlucht. Er zijn wel verhalen van kromme assen, maar die worden vervangen door HC. Ontsteking kan max 6v aan.
Zoals gezegd, een goeie budget instapmotor als je benzine wilt gaan proberen. Laat je budget het toe, dan zou ik toch iets Japans nemen.

Geen SV motoren kopen, dat is echte BROL!

Laatst bewerkt:
Back