3G V2.1 komt stilaan goed op Trex500

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Lunuxrc, 29 mrt 2012.

1. Lunuxrc

Lunuxrc

Lid geworden:
    13 jan 2005
    Hallo,

Na lang sukkelen met de Align 3G op de Trex500, begint er schot in de zaak te komen.
    Allereerst heb ik de silliconen modificatie gedaan, zoals uitvoerig beschreven in op verschillende fora.
    Dit heeft ertoe geleid dat hij minder gevoelig is voor trillingen, strakker vliegt op hoge snelheid, pirouettes veel constanter zijn en dat door de mogelijkheid dat de gains hoger gezet kunnen worden, de staart zelfs bij strak achteruit vliegen redelijk ok is.
    Enkel bij extreem snelle pitchwissels, durft hij nog eens een tik geven, maar ook dit zal er nog wel uit te krijgen zijn.
    Verder heb ik ergens gevonden dat de aileron en elevator rotation rates steeds hetzelfde moeten zijn. Hiervoor heb je wel de software nodig. Dit is niet zo moeilijk om te doen.
    Ook de juiste stand van de potmeters op de unit kan hiermee eenvoudig gecontroleerd worden. Deze enkel op 12" plaatsen op het zicht, blijkt te onnauwkeurig te zijn.
    Voor snel rondvliegen, loopings en rollen werkt dit gewoon perfect.

Ik deel dit maar even omdat iedereen altijd zegt dat de 3G niet goed werkt.
    Nu, ik dacht als laatste redmiddel hier wat energie in te steken en de 3G een laatste kans te geven.
    Wel, ik ben er echt nog niet uit of een Beastx zoveel beter gaat presteren.
    De "diehards" zullen wel roepen van wel en misschien hebben ze wel gelijk.
    Zelf heb ik nog nooit met een Beastx gevlogen.
    Ik wil maar zeggen dat de 3G wel redelijk strak te krijgen is, ongeacht alle negatieve reacties die ik overal lees.

Misschien zijn er wel mensen die hier iets aan hebben. ;)

Luc

2. Lunuxrc

Lunuxrc

Lid geworden:
    13 jan 2005
    oops.. misschien door de mod beter te verplaatsen naar het "Flybarless fora"

3. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Lol

Ik zegmook altijd dat de 3g gewoon goed werkt :D
    Je bent dus niet alleen

Ik heb hem strak zonder de mod
    Staart is helemaal strak, de rest ook.

Alleen op mijn 250 is de staart een beetje wisselend, ik ben er nog niet uit waar dit zit.
    Op mn 450 vliegt het gewoon goed, en op de 600 vliegt het ook goed

No problemo

Deel Deze Pagina