wat is nu eigenlijk een abc motor, die standaard hpi motor kun je namelijk ombouwen naar een abc engine :? maar wat is dat nu eigenlijk?? ik weet igg dat het iets met de constructie te maken heeft...
hmmm... dat had ik zelf bijna kunnen verzinnen maar dat chrome is dus voor een langere levensduur... zijn er ook nog andere coatingen?
Ik ben gister bij 2 Brothers geweest en daar is mij dat haarfijn uitgelegd. Je hebt motoren met en zonder een zuigerveer. De zuigerveer zorgt ervoor dat er, zodra er brandstof ontploft, geen druk van de ontploffing ontsnapt langs de cilinderwand en dus geen vermogensverlies. Waardoor de zuiger met een hoge druk terug naar beneden word geduwd. Deze motoren worden, volgens mij, op vliegtuigen gebruikt. Motoren op een auto maken veel meer toeren, zo'n 30.000. De zuigeveer zal dit geweld niet overleven en worden op auto's motoren gebruikt zonder zuigerveer, de ABC motor. Deze cilinderwand is wat conisch, waardoor de zuiger, als die bovenin staat, zichzelf "klemt" in de cilinderwand. Waardoor je hetzelfde effect krijgt als met een zuigerveer en er dus geen druk kan ontsnappen langs de cilinderwand en dus geen vermogens verlies. Bij mij "klemt" de zuiger niet meer waardoor ik dus vermogenverlies heb en mijn motor zeker niet meer lekker loopt cq blijft lopen. Nieuw cilindersetje erin en het probleem zou opgelost moeten zijn. @Dualdude de B in ABC staat voor Brass(messing) en niet voor brons. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Remco