Omdat de centjes een beetje op zijn wil ik voor mijn serpent startbox de volgende packs aanschaffen: 2 stuks uiteraard. Stick Pack Sanyo 1700 mAh with Tamiya plug Gunstig in prijs, maar wel de goede Sanyo kwaliteit. Deze accu's blijven heel lang hun prestatie leveren. Super lage inwendige weerstand, dus erg snel. PRIJS: €25 per stuk Is dit een goede keus en is 2x 1700 mAh genoeg?
ik heb van dit type de 700mAh versie, ik gebruik ze voor m'n vliegtuig en ik heb het pakket (wat uit 8 cellen bestaat) ook wel eens in m'n elektro auto gestopt.(motor 13x3) maar die cellen zijn goedddd!!! worden nauwelijks warm. het is iig geen slechte koop :!:
Maar is het ook genoeg voor me startbox? ik wil graag weten wat andere mensen in hun startbox hebben.
het enige wat slecht kan zijn aan een accu pakket is de interne weerstand en verschillende capaciteiten in 1 pakket. maar daar hoef je je bij sanyo geen zorgen over te maken. Voor de rest is de capaciteit zelf bepalend, ik neem niet aan dat je geen drie kwartier nodig hebt om je motor te starten.
Gaat wel werken. Toen de eerste startboxjes kwamen was 1700mAh de grootste die verkrijgbaar was en was 1500mAh vrij normaal. Als je een auto hebt die vrij normaal start kan je er een heel weekend mee doorkomen. Je kunt voor alle zekerheid ook bij de Conrad kijken. Hun eigen pakketten zijn soms erg goedkoop, 19 euro voor een 1900 pakket.
Die accu's zijn inderdaad heel goed voor een starterbox. Als je ze goed laadt en ontlaad (af en toe) gaan ze lang mee en blijven ze lang goed 'vermogen' leveren. Ik gebruik zelf 2 Sanyo 2400 mAh accu's. Ze zijn wel duurder, maar ze geven een zeer lange looptijd van de motoren en ook genoeg power. Ik rij elke week en ik doe er bijna een maand mee voordat ik ze weer oplaadt (serieus!). Ik gebruik overigens een deltapeaklader en dat kan ik je ook aanraden. Dat is beter voor je accu's
dat zal best zo zijn, maar ik denk dat ze "vroeger" ook wel iéts andere motortjes hadden in zon startbox :?: :idea: