Acromasters 2008 Villingen-Schwenningen Germany

Discussie in 'F3A-X' gestart door JVDO, 28 mei 2008.

1. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    De Acromasters (Ook wel bekend als de Europeese versie van TOC)
    is een 2 jaarlijks event in Duitsland (telkens op een ander veld).
    Dit jaar in Villingen-Schwenningen van 19 tot 21 September
    Het brengt F3M piloten van over de gehele wereld bij elkaar voor een wedstrijd met 45 Piloten. Het is zowat het mekka van het figuren vliegen, zoals EXFC dat is voor het freestyle vliegen. 25Piloten vliegen de XL klasse, 20piloten de X klasse. Het systeem hierbij is volledig hetzelfde als het (vroegere) TOC. De XL klasse vliegt bekende, onbekende en freestyle. De X klasse vliegt enkel bekende figuren.

Het is een open competitie, wat wil zeggen dat iedereen mag inschrijven. Bij je inschrijving moet je je "palmares" meesturen. Daarna krijgen de piloten die mogen deelnemen een invitatie.

En ja voor (naar mijn weten de eerste keer) gaan er dit jaar Belgen deelnemen! En niet 1, maar onmiddelijk 3!!! Bert Delaere zal vliegen in de XL klasse. Gino Budts en ikzelf in de X klasse. We hopen natuurlijk allen een goed resultaat neer te zetten. Voor Gino en Mij is dit alvast het enige doel van het jaar 2008 :) (in de modelbouw dan ;-) ).

De aresti zal normaal dit weekend online komen, we kijken er al naar uit...

meer info? Acromasters website

2. rc-addict

rc-addict

Lid geworden:
    17 dec 2007
    proficiat !

laatste 2 edities telkens gaan kijken : zeer zeer goed!
    4jaar terug was het ook in villingen en kan je al zeggen het veld is fantastisch.
    als alles meezit zijn we dit jaar weer paraat , dus supporters heb je al ;)
    veel succes

3. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Tof dat te horen, ikzelf ben nog nooit gaan kijken...
    Maar heb de meeste piloten wel al aan het werk gezien.
    Hopelijk krijgen we nu wat meer supporters mee dan naar EXFC. Dat was misschien net iets te ver!

4. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Juist heel slecht nieuws gekregen van Filippo Materazzi (zijn website) een ras echte toppiloot, die is afgewezen voor de acromasters... We begrijpen beiden nog steeds niet waarom. In mijn ogen was het 1 van de beste piloten op EXFC. Hij kocht speciaal voor de acromasters een nieuwe 3m QQyak met 3W170.

5. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    pff 640 km, ververver... :s

6. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Voor mij iets minder. Dat is nog de helft van onze trip vorig jaar naar znojmo dat was 1300km heen (omdat we een omweg namen om wat zwevers op te pikken in Oostenrijk), terugweg was zo een 1100km ...

En voor een wedstrijd als deze mag 6uur rijden, moet je blij zijn met 6uur rijden :)

Wij zijn er allesinds blij mee, als je weet dat enkele piloten hun vliegtuigen moeten laten opsturen etc...

7. 3w_flyer

3w_flyer Guest

Jens, hebben jullie al bevestiging dat je meedoet ?

dat zou prachtig zijn en alvast veel succes. Eerst maar eens zien of je me in Helchteren nog voor kunt blijven.

Peter

8. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ja Peter, voor de XL klasse waren ze al enkele dagen geleden verzonden, dus Bert had al bevestiging, we hebben nog een dag in stress moeten wachten, en gisteren hebben wij dan ook onze bevestiging ontvangen!

Ik kijk al uit naar Helchteren.

9. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Jij en Gino vliegen dus in de X klasse mee zonder freestyle en alleen met bekende figuren, das toch ook niet leuk?:D

Grt.

10. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Als het niet leuk is, waarom vlieg jij dan F3A-x waar er nooit onbekende of freestyle is?

11. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik weet van mezelf dat ik tussen dat soort toppiloten weinig kans maak om hoog te eindigen. Daarnaast vertelde je mij altijd dat je maar weinig tijd had om figuren te trainen en freestyle/3D meer je ding was? (maar dat kan veranderd zijn, daarom vraag ik het)

Grt.

12. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik vlieg nog maar 2 zomers met grote modellen, en wou zo snel mogelijk mijn 3D/freestyle vliegen naar een aanvaardbaar level krijgen. Toch vloog ik ook al F3M om zoveel mogelijk kunnen bij te leren (ook op figurenvlak) helaas kwam er van trainen niets in huis, dat wil ik nu zeker gaan veranderen. In competitie blijft figuren vliegen zowat het belangrijkste dat er is. Dat bewijzen ook wedstrijden als deze. Eens je 3D onder de knie hebt heeft het nietveel training meer nodig. De rest is een kwestie van durven. Dit in tegenstelling tot figuren vliegen. Daarom wil ik mij daar ook steeds meer op toeleggen. Met als enige doel dit jaar goed te vliegen op de acromasters. Ik zou ook XL kunnen gevlogen hebben, maar ik weet ook van mijzelf dat ik op figurenvlak nog niet goed genoeg ben om bij de beste mee te draaien (ook was de kans op invitatie wss lager). En lopen voor je kan stappen hier heel erg fout, als je denkt naar de toekomst en verdere invitatie's. Ik ben al heel erg blij nu naar deze wedstrijd te kunnen(net als dat was met EXFC). Met X ben ik meer dan tevreden.

Laten we ook niet vergeten, dat mooi figuren kunnen vliegen ook de basis is voor een goede freestyle. Je bent hier niets met een beetje "stick-banging".
    Wil ik mijn freestyle's nu terug gaan verbeteren, zal ik vooral het precisie level naar omhoog moeten trekken.

Laatst bewerkt: 29 mei 2008
  13. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Gelijk heb je, ik vroeg me alleen af wat de achterliggende gedachte was om niet aan freestyle mee te doen, maar het is duidelijk nu:)

Grt.

14. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Vergeet ook niet dat de freestyle's er op de acromasters meer zijn als publiekstrekker dan als echte competitie. De freestyle gaat maar voor 15% op het eindtotaal gaan meetellen.
    Figuren daar gaat het dus om.

15. knife-edge

knife-edge

Lid geworden:
    11 jan 2006

Wat is er in Helchteren ???

16. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
  17. paulplevoets

paulplevoets

Lid geworden:
    20 apr 2004
    Wat is er in helchteren? Een wedstrijd tijdens t'laatste weekend van mijn examens!!!!!!!!!! De datum kon niet veel slechter gekozen zijn.

18. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    LOL :p nog maar eens zijn depressief gevoel over die datum tonen :)
    Ik had het ook toen ik hem voor het eerst zag, gelukkig zijn de mijne net gedaan.
    We make da wel goe :)

19. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Lekker gaan vliegen, in Belgie hebben ze toch zeker ook wel herkansingsmogelijkheden?:cool:

Grt.

20. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ja paul, dan kunde mij wa vergezelen in die periode :) loool

Deel Deze Pagina