Na enkele keren op het punt gestaan te hebben om eens een boot te bouwen, ben ik toch maar overstag gegaan en heb ik me een Aero-naut Pilot kit aangeschaft.
Ik ben puur op het uiterlijk afgegaan en kon op de Aero-naut website zien dat dit een kit was met moeilijkheidsgraad 3/5. Achteraf gezien (al enkele dagen research gedaan, ná de aanschaf) misschien ietsje té optimistisch
Zelf heb ik geen ervaring met modelboten, dus de bouw wordt een heuse uitdaging. Gelukkig zijn er enkele bouwverslagen te vinden waar ik me op kan baseren.
- Loodsboot Aeronaut Pilot
- Pilot aeronaut
- Pilot von Aeronaut
- Aero Naut Pilot Boat
- Aeronaut Pilot boat build

Qua elektronica kies ik voor een brushless setup met 2212 motoren (1000kV) en 2x 45A esc’s op een 2S lipo (die heb ik namelijk voorhanden). Een standaard servo (Futaba S3003) voor de besturing zal wellicht volstaan.
Ik bouw de kit met de lijmen die voorgesteld worden in de handleiding:
- Uhu Plast Special
- Zap Medium CA
- Pattex Stabilit Express
- Zap Canopy Formula
- Z-Poxy 30 minuten

Na voldoende opzoekwerk heb ik me gewaagd aan het eerste deel van de romp.
- de meeste frames moeten gelijk met de onderkant van de kiel verlijmd worden (zie foto’s)
- de stringers verlijm je best zo gelijk mogelijk met de buitenkant van de kaders zodat de zijkanten van de romp mooi aansluiten in de volgende stap

Op naar de volgende stappen! Alle constructieve tips en opmerkingen zijn welkom.