Misschien een rare vraag maar ik denk wel een interessante....
In de modelautowereld bij snaar-aangedreven auto's worden vaak de poelies lichter gemaakt door ze vlak de maken. Als je ergens al gewichtsverlies kunt winnen moet je altijd in de aandrijving beginnen waar het dubbel winst is.
Op de tekening een volle adapter en hoe ze worden gevlakt
In 2 van de 2 blijvende dikke delen zit een M4 inbus om de adapter op de as te klemmen en zo balans te houden en is het dus niet mogelijk om het helemaal klein te maken..
Natuurlijk zal de lichtere massa de prestaties in acceleratie (procentueel) verbeteren maar omdat je dan 2 vlakke kanten hebt heb ik het idee dat die ook nadelig/afremmend kunnen zijn. Je praat over misschien 2 tot 3 gram winst op een diameter van 13mm.
Wordt de winst in gewichtsverlies weer benadeeld door de mindere aerodynamische vormgeving?
Zo ja, is dat weg te werken met bv. een ovale vorm die dan de luchtstroom beter afvoert?
In de modelautowereld bij snaar-aangedreven auto's worden vaak de poelies lichter gemaakt door ze vlak de maken. Als je ergens al gewichtsverlies kunt winnen moet je altijd in de aandrijving beginnen waar het dubbel winst is.
Op de tekening een volle adapter en hoe ze worden gevlakt
In 2 van de 2 blijvende dikke delen zit een M4 inbus om de adapter op de as te klemmen en zo balans te houden en is het dus niet mogelijk om het helemaal klein te maken..
Natuurlijk zal de lichtere massa de prestaties in acceleratie (procentueel) verbeteren maar omdat je dan 2 vlakke kanten hebt heb ik het idee dat die ook nadelig/afremmend kunnen zijn. Je praat over misschien 2 tot 3 gram winst op een diameter van 13mm.
Wordt de winst in gewichtsverlies weer benadeeld door de mindere aerodynamische vormgeving?
Zo ja, is dat weg te werken met bv. een ovale vorm die dan de luchtstroom beter afvoert?