Afslaan hpi RTR3

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door StarFish, 7 nov 2003.

1. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Ik heb een probleempje met mijn hpi.ALs ik op een recht stuk volgas geef en laat dan plots de gas ineens los slaat de motor af heb er al van alles van instellingen aan veranderd.Weet iemand van jullie misschien wat dit kan zijn. :D

2. vazkhor

vazkhor Guest

Hoogst waarschijnlijk een verkeerd afgestelde motor.

Als je een tweenaalds carb. hebt dan denk ik dat je de mix schroef veel te arm hebt staan en de doorvoer veel te rijk om te compenseren.

probeer eens gewoon je motor terug te zetten naar de fabrieksinstelling en em opnieuw af te stellen (te beginnnen met de doorvoer)

mix is het kleine schroefje aan de zijkant en doorvoer is die grote naald.

Het kan anders nog een van de volgende dingen zijn:
    - kapotte motor
    - kapotte benzinetank
    - oude brandstof
    - luchtlek in de carberateur
    - luchtlek in de brandstoflijding

p.s. volgens mij is het "het gas" ... maargoed ik ben ook maar dyslektisch.

3. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Zeer goed geschreven als je dyslektisch bent! Als je het niet had aangegeven had niemand het geweten!

Denk ook even aan de temperatuur! Afgelopen woensdag was is met 3 man op het circuit bezig in Groningen www.real80.nl en ja hoor ALLE 3 problemen op het rechte stuk (motor slaat af) dus wagens wat rijker gezet en dat hielp (behalve bij mijn Mega .21MS ...) :idea:

4. BlackFox

BlackFox Guest

Gewoon stukje brandstof slang tussen de schroeven van de brandstoftank zetten kan ook al veel maken omdat er dan veel minder trillingen zijn !

5. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Wanneer is voor het laatst de gloeiplug vervangen ?
    Wil soms ook wel eens werken !

Of heb je de trim zo staan dat wanneer je die verder terug zet de motor ook al stopt met draaien ?

6. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    controleer dat eerst!!!
    ik heb eens een hele dag op het circuit verkl**t door mt een versleten gloeiplug gereden te hebben, kwam er maar op het laatste op van: "Hé misschien is de gloeiplug wel versleten" en ja, een nieuwe monteren en jaaaaaaaaaa => motor liep als een zonnetje

7. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Dank je voor jullie tips.Alleen ben er nog niet uit met het probleem.
    Omdat ik met de instellingen al van nul ben begonnen,dit haalde niets uit.De gloeipluggen zijn ook al vervangen voor het koude had hier al rekening mee gehouden en dacht zal hier wel aan liggen,heb nu type 2 en 3 en de orrigineele(zelf de orrigineele werkt nog).Ben gisteren nog gaan rijden en met de gloeiplug (hot) starten het heele zaakje niet heb er dan de orgineele ingestoken en het ging van zelf.Vind het wel lastig zeker als je autotje voor de rest perfect rijd.
    Het eenig misschien door het koude weer.Maar kan je hieraan door je instelling te veranderen dan iets aan doen

8. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Weet niemand wat ik hieraan kan doen? :(

9. BlackFox

BlackFox Guest

beetje rijker zetten kan ook al veel doen:wink:

10. TnT nelis

TnT nelis Guest

als je je lucht filter eraf haalt ziet er naast een klein schroefje die iets indraaien kan wonderen doen.

11. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    ALs ik hem rijker zet slaat hij af dus dan zal hij te rijk staan vrees ik.

12. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    tnt nelis zij Geplaatst: Wo November 12, 2003 6:54 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

als je je lucht filter eraf haalt ziet er naast een klein schroefje die iets indraaien kan wonderen doen.

sorry maar kan hieraan niet zo goed aan uit weet niet wat je bedoeld? :oops:

13. BlackFox

BlackFox Guest

das een zwarte schroef met een veer, maar dat helpt alleen bij de stationair, niet bij het rijden.Dat bepaalt hoever je carb dichtgaat tijdens het remmen.

14. TnT nelis

TnT nelis Guest

had ik ook als je gas gaf en dan remde viel ie uit ik wat meer aan die schroef gedraaid en hij viel niet meer uit.

en sorry als je me niet snapt maar er staat dat je een hpi heb nou dan asl je dan je luchtfilter los haalt zit er naast het gat waar eerst je luchtfilter voorzat een klein zwart schroefje met een veertje als je die stelt blijft ie lopen tenminste bij mij dan.

15. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    idd dat zwarte schroefje met dat veertje kan je probleem zijn.

Als je in neutraal staat doet ie alles goed maar als je wil gaan remmen trekt ie je carb helemaal dicht en krijgt dus helemaal geen lucht meer en kan niet meer stationaar lopen. schroef hem iets in dat schroef je en kijk ook als je remt dat er een klein beetje open is nog (wel ff de filter erafhalen en kijken en niet je motor starten zonder filter.) en als je hem zo heb ingesteld ff proef ritje maken.

16. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Pasqual heb het geprobeerd en het is nog altijd.
    Maar denk dat het ook met de koude te maken heeft weet eigenlijk niet goed wat het probleem is maar het is best wel lastig.

17. TnT nelis

TnT nelis Guest

een andere plug en er moet wel een kier blijven van een milimeter.
    maar een vraag heeft ie het eerst wel goed gedaan of heb je hem net. Want als je hem al lang heb wat dacht je dan van een lek ergens waardoor er te weinig druk is.

18. StarFish

StarFish

Lid geworden:
    25 sep 2003
    Heb hem al lang.
    Een lek is het ook niet heb alles al 2 keer na gezien.
    Wat bedoel je met een kier open blijven?

19. TnT nelis

TnT nelis Guest

onder je luchtfilter zie je toch een gaatje die heen en weer gaat door gas geven nou die moet met deze temperaturen echt wel een kier open staan. weel bijna een milimeter ofso miss iets minder maar wel flink open.

20. Rocco

Rocco Guest

Ik heb het zelfde probleem starfish, als ik op een wat langer stuk volgas geef...slaat ie uit. Stationair lopen doet ie niet lekker, ik weet niet hoe dat bij jou zit?
    Ik had ook vanalles geprobeerd, ook wat er in dit draadje word gezegd.
    Mocht allemaal niet baten... :cry:

Ik mijn hpi meegenomen naar 2 brothers...daar werd al snel de conclussie getrokken dat mijn cilindersetje versleten is....

Dus als je geen tankies meer kan leeg rijden omdat de wagen vroegtijdig afslaat, je wagen niet meer lekker stationair wilt lopen..en niet meer lekker start, zou ik daar eens naar kijken, zeker als je hem al een tijdje hebt.

Ik zeg niet dat dit het is...maar zou kunnen.

Remco

Deel Deze Pagina