Hallo mensen ik heb al mijn Brushless (mbx6t mbxeco enzo) verkocht om een hele andere richting op te gaan een boot dus. Ik ben echt een leek op boot gebied, en weet dan ook niet of het verstandig is om een eigen boot op te bouwen zonder enige kennis van hardware opbouw motor keuzes, welke regelaar keuze en alles waar ik nog geen idee van heb. Mijn vraag is het te doen, voor een beginner om zo'n project te gaan beginnen. Daarin tegen heb ik het geduld wel om zoiets te gaan beginnen, maar veel bootbegrippen zeggen mij niets tot weinig. Ik zal dan graag van de mensen met ervaring jullie mening horen over zoiets. Ik weet wel in de auto hobby dat een rtr je eind van de rit alles dubbel zo duur uit bent om alles goed voor elkaar te hebben. Daarom wil ik met een boot ook meteen beginnen met een goede boot en set up. Ik zelf zat te denken aan de hydro marine agitator xl 120 ik vindt dan ook een grotere boot ook een mooiere weergave op het water. Maar natuurlijk zit daar natuurlijk ook weer een andere budget aan dan om een kleine boot klaar te maken. Deze boot komt als een set met strut flex enz, maar heeft natuurlijk meer nodig dan dat. Zoals de motor en esc enz. Graag heb ik jullie mening over zo'n project voor een beginner, en graag ook advies over wat van motor esc combo minimaal erin moet, en alles wat erbij komt kijken, ook zoals verlijmen van de motor steun, hardware installeren. Ik snap dat dit veel info is om het allemaal uit te leggen in 1 keer maar advies wordt dan ook zeer op prijs gesteld. En natuurlijk ook het koste plaatje, dat kan wat mij betreft wel uitgesmeerd worden over een tijd, want winterperiode staat voor de deur, en hij hoeft pas af volgend jaar zomer. Maar het moet ook niet te gek worden, op hydro marine wordt deze boot met als voorbeeld een lener motor van bijna 500 euro genoemd. Graag hoor ik van jullie hobby mensen die Weten hoe het werkt. Mensen alvast bedankt Agitator XL+6,3 Flexanlage +Spannzange 8/6,3+Keilruder III boot wordt zo geleverd
hallo Randy , ik moet toegeven dat ik het zeer lastig vond je tekst te lezen graag wat onderverdeling of alinea's dat leest veel aangenamer grote boot met vrij duur materiaal dat je daar aanhaalt als mogelijk project! Lehner motoren ;valt niet echt in mijn prijsklasse zal zeker kwaliteit zijn maar om daar nu met te beginnen als beginneling? mvg Ben
ja ben ik zal het wat te verduidelijken boot waar ik aan zit te denken en wordt geleverd met het volgende Agitator XL+6,3 Flexanlage +Spannzange 8/6,3+Keilruder III Ik wil de boot als single motor set up maken voor de duidelijkheid. -waar moet ik aan denken aan motor esc set up (groote van motor hoeveel kv hoeveel minimaal amp esc) -op hoeveel cellen moet de boot minimaal worden gevaren. -is hardware instalatie te doen voor een leek (ivm met balans waar wordt de motor geplaats in de romp het verlijmen van motormount het plaatsen van strut enz -aan wat van budget moet ik denken als de boot helemaal vaarklaar is. (boot als hier boven beschreven kost 440 ex verzend) -en natuurlijk de dingen waar een leek geen idee, en rekening mee houdt. pic van de boot
Mooie boot , maar vergis je inderdaad niet in het budget. Er hoeven niet per se Lehners in. Leopard of Scorpion kan bijvoorbeeld ook. Wil je'm single of twin opbouwen? tip: kijk ook eens op www.dutchelectripowerboats.nl naar de Twin Skater van rscheffer. Iets groter dan de AGi XL, maar waarschijnlijk voor hetzelfde budget af te bouwen. tip2. kom morgen naar Henschotermeer. Daar is morgen een vaardag waar je meteen dit soort boten kunt bekijken.
En vergis je niet in de snelheid... Met veel minder budget is het mogelijk veel harder over het water te scheuren.
welke motor size en esc moet er minimaal in een boot deze groote? het wordt een enkel aangedreven motor setup
Ik spreek niet uit ervaring, maar ik gok als budget setup op minimaal: Leopard 5692-730kv Etti HV 220a regelaar 10-12s lipo's
Yep dat moet kunnen. Zal daarmee geen SAW monster worden, maar een 110 a 115 km/h moet geen probleem zijn.
Hallo Randy, waar kom je vandaan? (profiel gegevens) 3674 of 4082 leopard (+-1800kv) op 6S ...TWIN. (hobbyhot 70 dollar ps) 2x turnigy 180 (hobbyking 75dollar ps) cellen...tja, als je fun vaart...zippy 6S 30 of 40C doen het meestal prima. (50dollar ps) mvg, Willem
hey willem ik kom zelf uit zutphen, het is wel de bedoeling dat ik de cat uitvoer met een enkele motor, dat om de budget te drukken.
Oke dit is kwa budget wel iets in mijn richting wat ik eraan uit wil geven, en kwa snelheid 100+ een leuke snelheid voor mij inziens het kan natuurlijk altijd gekker! Jullie enige idee waar ik de beste prijs kan krijgen voor deze set up?
Een nieuwe Etti HV heb ik eventueel nog liggen. Een LEO 5692-730 is nu voor een aardige prijs te koop bij kershawdesigns. Let er wel op dat je een versie met 8mm as kiest. Heb je wel voldoende ruimte op te varen met zo'n boot? Bootjes moeten voornamelijk met volgas gevaren worden.
Oke kan je mij de prijs geven via pb wat je eventueel wilt hebben voor de etti? Voldoende ruimte heb ik in de omgeving zeker wel, maar je hoeft toch niet alleen maar volgas te varen met zo`n boot of zeg ik nauw iest doms.
Ja, je moet voornamelijk volgas. Dan werkt een regelaar het meest efficient en ontwikkelt zo dus de minste warmte. Deellast varen is killing in bootjes vanwege de beperkte koeling.
Hallo Randy, Niet per se dom, maar wel duur... In deellast varen zorgt voor veel meer warmteontwikkeling in de regelaar (en bij tweepolers ook in de motor), als je dat een minuut of twee volhoudt (als je dat al haalt), heb je je regelaar gegrild. Een vierpool motor warmt veel minder op in deellast dan een tweepool, maar vooral je regelaar kan er beslist niet tegen als je minder dan 80% van de vaartijd geen vol gas vaart. Dat is ook één van de redenen om bij de eerste vaarten altijd een kleinere prop te steken; als de afstelling nog niet helemaal goed is en je niet vol gas kúnt varen zonder dat je de boot op z'n dak vaart (met de grote prop, die er eigenlijk achter zou moeten), dan kun je met een kleintje toch wat afstelwerk doen terwijl je de snelheid hebt gereduceerd door een kleinere prop te steken, waardoor je toch 80% van de vaartijd volgas kunt geven. Groeten, Jan.
om de prijs te drukken? Reken even na>>> 5692 730kv = 122,90 etti 220 = 259,- Macht zusammen> 381,90 leopard 4082 2000kv 76,90 x2= 153,80 turnigy 180 = 77,- x2 = 154 Macht zusammen> 307,80 74,10 dollar verschil (!) Goedkopere variant, en zeker niet langzaam 100+ haal je hier wel mee.... Leopard 3674 1900kv = 66,90 x2 = 133,80 turnigy 180 = 77,- x2 = 154 Macht zusammen> 287,80 Dat is een verschil van 94,10 dollar (!) in vergelijk met je eerste setup....................hoezo duurder?? Zelfs met die aanbieding van kershawdesigns is het nog dik 80dollar verschil.... Daar komt ook nog eens bij, dat een TWIN vaak beter vaart en het geluid is ook nog eens super. Think about it.
powertrimm heb je bij ebay voor 50 euro p.s. CMT Cat Strut - Drive 120 M4 Links 2 mm Wellenanlage Powertrimm Powerboat | eBay Als je 1 bij H&M koopt ben je al 160 euro kwijt...just sayin'... Ha, als je dat vergelijkt ben je helemaal goedkoper uit.
wow ik vroeg om info, maar kan je zien als leek waar je tegen aan loopt en waar je helemaal geen rekening mee houd. ik stel jullie info zeer op prijs mensen. jullie geven mij veel info om er toch voor mijzelf iets verder in te gaan verdiepen over hoe of wat:shock: Er zijn dus wel veel set up mogelijk voor de boot, in toch veel prijs klasses