algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Ik neem aan dat het lestoestel een embraer tucano is, die zijn standaard toch gewoon uitgerust met schietstoelen? Of niet? Wel een geluk voor de zweefvlieger dat hij zijn parachute kon gebruiken

Skyhigh

Nee het was een Civ toestel dat voor Air Cadets wordt gebruikt, dat zijn tieners die niet officieel in dienst van de RAF zijn maar wel eens mogen meevliegen en trainen voor een eventuele latere carriere in de RAF.

ASH

zo, die komt echt totaal niet op gang... En vervolgens overtrekt hij. Wel erg als je op deze manier sterft inclusief vrouw en 2 kinderen.

Op ongeveer 40 seconden zie je op de achtergrond ook een ander watervliegtuig in de zelfde richting landen als dat dit vliegtuig opsteeg.. Waarschijnlijk startte hij toch goed ivm de wind.. Maar voor mijn gevoel zou dit toch genoeg ruimte zijn?

Volgens mij kon hij kiezen : of hard tegen de kant, of de kist lostrekken..

Voor dat laatste had hij te weinig vaart, en ook nogeens crosswind.

Misschien is hij door die cross wind te ver naar buiten gedrift en dat "kanaaltje" gemist.
Wat misschien als landingsbaan wordt gebruikt??.

Voor zover als ik iets van watervliegen ken , worden de waterroeren opgetrokken voor ze gaan opstijgen (dienen volgens mij enkel om te taxien) omdat die anders teveel weerstand geven.
hier een foto van dat kanaaltje/runway
6832698.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/6832698.jpg

Een interessante plek!
Heb dat google earth plaatje bekeken. Zo, wat een vliegtuigen liggen daar voor de kant!

Ik denk overigens dat de plaats waar het filmpje van is opgenomen net aan de linkerkant bij de ingang van het kanaal is. Goed te zien door het linker raampje.

Wim

Klopt wimg, dat denk ik ook ... Een vliegtuig vertrekt ongeveer rechts onder op de foto om met een wijde bocht op te stijgen in het kanaal. Op 34 seconde zie je dat rechter vlotter uit water komt en dat hij van koers varanderd. Daar had de piloot moeten bijsturen....

Maarja, de beste stuurlui staan aan wal ;)

Grtz Matanza

Dat is niet triest, dat is gewoonweg dom, om te denken dat hij hem om st. barts
, een van de kortste banen ter wereld, ruim na de helft nog neer kan prakken

Skyhigh

Laatst bewerkt:
Van afgelopen weekend:
Seaking vliegt piloot na noodlanding in Noordzee naar Brits ziekenhuis

BRUSSEL - Een Belgische Seaking heeft zondagnamiddag, op vraag van Groot-Brittannië, een piloot die een noodlanding maakte in de Noordzee overgebracht naar een ziekenhuis in Ashford. Dat heeft de persdienst van Defensie bekendgemaakt.

De piloot van het kleine vliegtuig zonder passagiers maakte omstreeks 17.12 uur (Belgische tijd) een noodlanding op de Noordzee tussen Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De piloot werd opgepikt door een schip dat in de buurt was.
Op vraag van Groot-Brittannië heeft een Seaking van de basis in Koksijde de piloot van het vliegtuig opgepikt en overgevlogen naar een ziekenhuis in het Britse Ashford. Over de toestand van de man ontbreekt voorlopig verdere informatie.

Back