algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

In Nederland:
Zweefvliegtuig bij Bruchterveld

RTV Oost zei:
In Bruchterveld is rond vijf uur een zweefvliegtuig neergestort.

Daarbij is de piloot gewond geraakt. Hij was de enige inzittende en is met onbekend letsel naar het ziekenhuis overbracht. Volgens getuigen was de piloot bezig met een landing maar raakte met de staart van het vliegtuigje de grond. De luchtvaart politie gaat het ongeval onderzoeken.

(Foto via de link)

Wim

Laatst bewerkt:
Ik heb nu zo eens met jullie een poosje bijgehouden hoeveel er neerstorten.
Maar het loopt toch nog aardig op.
Gelukkig zijn de dodentallen niet altijd over de 100 maar iedere dode die te betreuren valt is er 1 te veel.

Het blijft natuurlijk wereldwijd maar het is toch meer als ik dacht.
Het valt mij ook vies tegen. het is gemiddeld toch wel elke dag of elke twee dagen raak met een dodelijk ongeluk.

Ik weet niet of dit draadje heel bevorderlijk is voor mensen met vliegangst.

Niet mee eens!

Wanneer je het vergelijkt met alle ongevallen (in Nederland) die plaats hebben met bijvoorbeeld fietsers (als kleine vliegtuigen) of automobilisten/bussen (voor grotere vliegtuigen) valt het erg mee. Ja, inderdaad, wanneer een vliegtuig crashed heb je vaak een redelijk aantal slachtoffers. Maar afgezet tegen het aantal vliegbewegingen valt het volgens mij wel mee. Tuurlijk, elk ongeval is er eentje te veel.

Wim

Hellaas weer 2 doden bij vliegtuig crash (in Belgie)
Twee doden bij vliegtuigcrash in Tienen

vr 03/07/2009 - 09:55 Update: vr 03/07/2009 - 10:25 Op de luchtmachtbasis van Goetsenhoven, een deelgemeente van Tienen, is een vliegtuigje van de luchtkadetten neergestort. De twee inzittenden overleden ter plaatse.
Het vliegtuigje van het type Piper Cub stortte rond 9.45 uur neer. Een Piper Cub wordt gebruikt om zweefvliegtuigen de lucht in te trekken. Het toestel kwam door een nog onbekende oorzaak in de problemen bij het opstijgen. Het raakte daarop de parking nabij de hangars op het vliegveld en week af naar een grasveld, waar het vuur vatte.
De brandweer, lokale politie en het mugteam kwamen snel ter plaatse, maar de twee inzittenden, beiden leden van de luchtkadetten, stierven ter plaatse.
De luchtkadetten zijn een vzw van het ministerie van Defensie, die promotie voert voor de militaire luchtvaart.

Het valt mij ook vies tegen. het is gemiddeld toch wel elke dag of elke twee dagen raak met een dodelijk ongeluk.

Ik weet niet of dit draadje heel bevorderlijk is voor mensen met vliegangst.

Nee zeker niet als je nu, zoals ik, op vakantie bent in Turkije en je nog moet terugvliegen!!!!!

Maar goed we redden het wel, ik heb gelukkig nog keus uit:

blue-pill-or-red-pill.jpg

Gr YiL

Ja, allemaal heel toevallig dat gecrashte vliegtuigje in Tielen.
Ik ben vorig jaar daar gaan zweefvliegen, en ben toen met dat toestel omhoog (tot 1500 meter) getrokken. Op de parkeerplaats en de hangar waar hij erg kort bij kwam heb ik toen ook een hele dag auto's moeten inparkeren.

Van een vriend die daar lid is :

dit is dus bij de buren gebeurd, de luchtkadetten. Dat is een onderdeel van de Belgische luchtmacht waar ze jongeren tussen 14 en 22 zweefvliegen leren. Twee instructeurs van 32 en 66 zijn aan het vliegen geweest met een militaire Piper Cub en neergestort tijdens het opstijgen. Ook zij gebruiken deze toestellen normaliter om zweefvliegtuigen op te trekken.
Het toestel is neergestort kort bij de plek waar we vorig jaar de auto’s geparkeerd hebben.

Laatst bewerkt:
Hopelijk stapt die piloot nooit meer in een vliegtuig.
Welke idioot doet dat nu boven mensen.
Wat dat betreft heb ik het niet zo op stuntvliegers

Hopelijk stapt die piloot nooit meer in een vliegtuig.
Welke idioot doet dat nu boven mensen.
Wat dat betreft heb ik het niet zo op stuntvliegers

Ik geloof niet dat het een show was o.i.d. als je kijkt zie je dat er alleen maar
wat mensen staan op een weggetje naast het veld, hoewel hij natuurlijk
nogsteeds niet boven mensen mag vliegen i.d.d.

Skyhigh

Vliegtuig crasht door bruidsboeket in vliegtuigmotor

13-07-2009

LIVORNO - Voor een Italiaans echtpaar is hun trouwdag afgelopen zaterdag (11 juli) anders verlopen als ze hadden gehoopt. Het echtpaar wilde het bruidsboeket vanuit een vliegtuigje naar de menigte gooien met de hoop dat de vanger de volgende gelukkige zou zijn, zo meldt de krant La Repubblica.

Ondanks de goede bedoelingen ging het helaas fout. Het boeket ging niet naar beneden, maar werd in de motor van het kleine vliegtuigje gezogen. Die ontplofte en het vliegtuigje stortte naar beneden. Op de grond raakte niemand gewond, maar de bruidegom hield meerdere botbreuken en hoofdletsel over aan de crash. De 61-jarige piloot raakte niet gewond.

dan was het een boeket van titanium :???: en de worp was waarschijnlijk ook niet zo perfect :D

maar goed dat het allemaal goed is afgelopen

Skyhigh

Back