algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Kijk eens heel goed wat deze mannen aan het doen zijn!!!!!!

Ze zijn namenlijk snoep aan het strooien, dat verklaart ook de jongen gewonden hierbij, vlak voor de crash zie je dat ze snelheid verliezen en vol naar de grond duiken, duidelijke overtrek situatie.

Dit soort zaken moet je op een veiligere hoogte doen en pas de kinderen het veld op nadat het snoep gestrooid is.
En wat ervarenere piloot zoeken in het vervolg ;-)

Kijk eens heel goed wat deze mannen aan het doen zijn!!!!!!

Ze zijn namenlijk snoep aan het strooien, dat verklaart ook de jongen gewonden hierbij, vlak voor de crash zie je dat ze snelheid verliezen en vol naar de grond duiken, duidelijke overtrek situatie.

Dit soort zaken moet je op een veiligere hoogte doen en pas de kinderen het veld op nadat het snoep gestrooid is.
En wat ervarenere piloot zoeken in het vervolg ;-)

Ik had het al gezien dat ze snoep strooide...

Maar als je het motorgeluid hoort lijkt het de bedoeling om een stukje te duiken, maar dus niet zoveel.

Ik hoorde van deze crash zo'n 5 uur nadat het gebeurt was. Bij ons op het park hier in Mesa zitten een aantal NLS studenten die dit nieuws meteen te horen hadden gekregen. Vliegtuig was een Piper Seneca, een 2 motorige kist. Verder is er nog niks bekend. Heb wel ergens foto's gezien en dat zag er niet lekker uit. Was werkelijk niks meer van over, leek erop dat ze heel hard neergegaan zijn.

Een appart opgesteld bericht.
Naar 1 piloot wordt nog gezocht maar de kisten kosten wel 50 miljoen.
Wat is er op zo'n moment belangrijk voor de nabestaanden die piloot dacht ik.

Ik zie het probleem niet, als je de boel niet knipt en achter elkaar plakt in 1 zin, krijg je:
A) een titel,
B) omschrijving van ongeval met info over slachtoffers en
C) een alinea met info over de vliegtuigen...

Persoonlijk heb ik bij dit soort berichten altijd wel interesse in de betrokken toestellen. Je kunt overal wel iets achter gaan zoeken :rolleyes:

Hopenlijk komt de tweede piloot ook nog levend boven water. Ik ben er bang voor dat ie de schietstoel niet succesvol heeft kunnen gebruiken gezien ie nog niet gevonden is, ben bang dat ie het niet na kan vertellen :( Ik hoop dat ik het mis heb...

Telegraaf is overigens erg voorbarig met conclusies, het lijkt op een mid-air, maar zoals ervaring leert is het beter de onderzoeken af te wachten. Het ging overigens om zeer ervaren piloten, de piloot die schietstoel gebruikte (ook degene die "denkt" dat het een mid-air was), had zo'n 3000 vlieguren op z'n naam staan, de vermiste piloot zo'n 5000 (!).

Twee Franse gevechtsvliegtuigen in botsing

PARIJS - Boven de Middellandse Zee zijn donderdag twee Franse gevechtsvliegtuigen met elkaar in botsing gekomen en neergestort. Een piloot is levend uit het water gevist; naar de ander wordt nog gezocht.

Franse Dassault Rafale gevechtsvliegtuigen.

Dit heeft de Franse marine laten weten. De toestellen waren voor testvluchten opgestegen van het vliegdekschip Charles de Gaulle. Het gaat om twee Dassault Rafale-toestellen ter waarde van 50 miljoen euro per stuk.

Inderdaad beter op het onderzoeksrapport wachten, maarja dat doen de media toch nooit, zeker de telegraaf niet als het om luchtvaart gaat. Voor de media is het ook 1+1=2: 2 militaire toestellen, samen opgestegen, samen gecrasht. Makkelijk zat toch?
Het zou mij ook niks verbazen als ze per ongeluk elkaar aangetikt hebben ofzo, maar niks is zeker tot ze alle data hebben onderzocht. Maarja zonde van de toestellen en zeeeeeeeeer sneu voor de (mogenlijk) omgekomen piloot en zijn familie en vrienden

Zeker waar, rob... Da wil ik soms ook wel. Maar kijk de berichten er maar op na. Ze vermelden bijna altijd (en alleen) de prijs. Nu, iedereen weet wel dat je een vliegtuig niet voor een paar duizend euro bij de lokale handelaar gaat kopen. dus wat doet de prijs er dan toe. Met die info ben je niks ...

Grtz Matanza

Twee Belgen komen om na crash met vliegtuigje in Frankrijk

Twee Belgen die in een klein vliegtuigje onderweg waren naar Barcelona, zijn vrijdag bij een crash om het leven gekomen. Het toestel stortte neer in het departement Cher in het midden van Frankrijk, zo is vernomen van het ministerie van Buitenlandse Zaken en nabestaanden van een van de slachtoffers.

Een van de inzittenden van het vliegtuig was Guy de Paeuw, bestuurder van de hockeyclub Waterloo Ducks. De man begaf zich naar Barcelona om een wedstrijd in het kader van de Europese hockeyliga bij te wonen van zijn zoon, Alex de Paeuw, die bij Waterloo Ducks speelt.

Ondanks de aankondiging van zijn overlijden, beslisten de Brabanders toch te spelen, een match die ze met 3-1 wonnen van het Russische Dinamo Kazan. (belga/jv)

Twee Belgen komen om na crash met vliegtuigje in Frankrijk

Twee Belgen die in een klein vliegtuigje onderweg waren naar Barcelona, zijn vrijdag bij een crash om het leven gekomen. Het toestel stortte neer in het departement Cher in het midden van Frankrijk, zo is vernomen van het ministerie van Buitenlandse Zaken en nabestaanden van een van de slachtoffers.

Een van de inzittenden van het vliegtuig was Guy de Paeuw, bestuurder van de hockeyclub Waterloo Ducks. De man begaf zich naar Barcelona om een wedstrijd in het kader van de Europese hockeyliga bij te wonen van zijn zoon, Alex de Paeuw, die bij Waterloo Ducks speelt.

Ondanks de aankondiging van zijn overlijden, beslisten de Brabanders toch te spelen, een match die ze met 3-1 wonnen van het Russische Dinamo Kazan. (belga/jv)
alweer zo'n raar nieuwsbericht: twee doden, maar gelukkig wel de wedstrijd gewonnen.

Back