algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Weeral een noodlanding.
Ditmaal in belgie.
Kortessem - Vliegtuigje maakt noodlanding in Kortessem - Hbvl.be
vliegtuigje-maakt-noodlanding-in-kortessem_5_460x0.jpg

http://www.hbvl.be/limburg/kortessem/vliegtuigje-maakt-noodlanding-in-kortessem.aspx

Mag hopen dat die laatste een flinke uitbrander krijgt van het schoolhoofd. Beetje vergeten je fuel te checken, wat een lompe vent. Krijgt waarschijnlijk ook nog wel gezeik met de JAA vanwege de fuelovertreding.

Crash Red Arrows

Een piloot van de Red Arrows (een demonstratieteam van de Britse Royal Air Force) is tijdens een oefening in Kreta gecrasht. Hijzelf wist zich te redden door zijn schietstoel te gebruiken, maar moest wel voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht worden. Volgens de politie kwam hij er met een ontwrichte schouder vanaf.

Het ongeval vond plaats op de militaire luchtmachtbasis in Kasteli. De acht andere stuntpiloten konden veilig landen op de luchthaven van Iraklion, zo'n 35 kilometer verderop.

Volgens lokale media lag een botsing in de lucht aan de basis van het ongeluk.

Zo zie je maar weer, het overkomt zelf de beste ;-)

Je gaat lekker zo Maikel, lijkt al aardig op een echte mieren*uker ha ha ha.

Ik weet niet of je bijgeloving bent maar regel wel effe een andere registratie dan deze jongens, ze zijn vandaag tijdens trainen in Kreta op elkaar geklapt! Gelukkig geen dooien maar wel een hoop schade daar....:( Kost weer een hoop papierwerk en melden bij de baas.......

Grtz,
Gerald

Two Red Arrows jets collide over Crete | World | Reuters

GroteFoto-HUMVAAY3.jpg

GroteFoto-VKLA8SXJ.jpg
deze kwam ik tegen bij het turbine draadtje van de 1:3,5 Hawk
geleend van Gerald ;)

Leuk plaatje van die Hawks, maar niet op Kreta en niet dit ongeval.

Hier is wat over is van het gecrashte toestel...

r

ASH

Jup een heftige die zeer goed onderzocht moet worden... wie probeert er in dat weer dan ook 4 keer te landen........

ASH

Jup een heftige die zeer goed onderzocht moet worden... wie probeert er in dat weer dan ook 4 keer te landen........

ASH
Iemand die van zijn president te horen krijgt dat die moet landen of voor subordinatie voor de krijgsraad komt...

Vraag me af of Mr. de president in de cockpit zat, zo ja, dan is die dus echt wel schuldig, anders was het de piloot.

Iemand die van zijn president te horen krijgt dat die moet landen of voor subordinatie voor de krijgsraad komt...

Vraag me af of Mr. de president in de cockpit zat, zo ja, dan is die dus echt wel schuldig, anders was het de piloot.

Niet dus!

De piloot is ten alle tijde verantwoordelijk! Zelfs al zou de president in de cockpit gezeten hebben, wat ik overigens niet geloof, dan nog is de piloot verantwoordelijk en meteen ook de enige die de beslissingen neemt!

Groet,
Theo

Is zeker waar.

Maar dat neemt niet weg dat de (uitgeoefende?) druk zo groot kan zijn om toch op die plaats aan te komen dat er verkeerde beslissingen worden gemaakt.

Zijn legio voorbeelden van zoiets soortgelijks.

Hoi,

moet de titel van het draadje niet eens aangepast worden ???

Er staat nog steeds "update 22-10" ;)

Grtz,
Menno

Back