Als de regelementen het toe laten ga dan voor de W optie.
Dus een F103 voorwielophanging en ook de banden van een F103.
Ga voor de soft t-bar of de T-bar van 3Racing.
Hier zijn 2 types van voor de F104.
De vervangende zo als de originele F104 T-bar of het model waar je meteen je motorpod op kan zetten.
Op het laatste model kun je ook bv een diffuser monteren wat er weer voor zorgt dat je spurs wat beter beschermt worden tegen vuil en kleine steentjes.
Ook hier geld mits het regelement het toe laat.
De centrale bout uit de T-bar halen en hier met secondenlijm een demperfoampje op lijmen.
Het foampje zorgt er voor dat de T-bar gelijk blijft met het chassis maar ook voor dat de T-bar een stuk soepeler word.
Shock olie zou ik beginnen met 300(Tamiya) of iets vergelijkbaars.
Als je een Pro hebt gekocht,zit hier toch al een alu motorpod op?
Tenminste dit was wel het geval bij mij
Zorg er ook voor dat je op de kingpins een drupje olie(100.000) of een heel klein beetje AW grease op doet.
Dit zorgt voor een soepel verende voorkant.
Voor de afstelling van de auto, voor iets lager als achter of gelijk.
Niet te veel verschil anders gaat de auto onvoorspelbaar stuurgedrag vertonen.
mvg Roy
Dus een F103 voorwielophanging en ook de banden van een F103.
Ga voor de soft t-bar of de T-bar van 3Racing.
Hier zijn 2 types van voor de F104.
De vervangende zo als de originele F104 T-bar of het model waar je meteen je motorpod op kan zetten.
Op het laatste model kun je ook bv een diffuser monteren wat er weer voor zorgt dat je spurs wat beter beschermt worden tegen vuil en kleine steentjes.
Ook hier geld mits het regelement het toe laat.
De centrale bout uit de T-bar halen en hier met secondenlijm een demperfoampje op lijmen.
Het foampje zorgt er voor dat de T-bar gelijk blijft met het chassis maar ook voor dat de T-bar een stuk soepeler word.
Shock olie zou ik beginnen met 300(Tamiya) of iets vergelijkbaars.
Als je een Pro hebt gekocht,zit hier toch al een alu motorpod op?
Tenminste dit was wel het geval bij mij

Zorg er ook voor dat je op de kingpins een drupje olie(100.000) of een heel klein beetje AW grease op doet.
Dit zorgt voor een soepel verende voorkant.
Voor de afstelling van de auto, voor iets lager als achter of gelijk.
Niet te veel verschil anders gaat de auto onvoorspelbaar stuurgedrag vertonen.
mvg Roy
En ik ben toch maar niet voor de 3racing f109 gegaan maar voor de tamiya f104 pro! Die kon ik voor een ZEER nette prijs in Duitsland kopen. Dus toen maar meteen wat hopups erbij gekocht, een aluminium motormount en een soft T-bar. Dat raadde iemand op internet aan. Zijn er ook nog 'mods' die handig zijn om te doen? Andere schokdempersolie misschien? Verder hoop ik dat die snel langskomt, misschien maak ik er wel een bouw verslag van, moet even kijken hoe ik met tijd zit. Ik ga de body waarschijnlijk zwart , blauw of blauw/wit spuiten. Die bussen heb ik hier namelijk liggen![]()
Laatst bewerkt door een moderator: