Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Als de regelementen het toe laten ga dan voor de W optie.
Dus een F103 voorwielophanging en ook de banden van een F103.
Ga voor de soft t-bar of de T-bar van 3Racing.
Hier zijn 2 types van voor de F104.
De vervangende zo als de originele F104 T-bar of het model waar je meteen je motorpod op kan zetten.
Op het laatste model kun je ook bv een diffuser monteren wat er weer voor zorgt dat je spurs wat beter beschermt worden tegen vuil en kleine steentjes.
Ook hier geld mits het regelement het toe laat.
De centrale bout uit de T-bar halen en hier met secondenlijm een demperfoampje op lijmen.
Het foampje zorgt er voor dat de T-bar gelijk blijft met het chassis maar ook voor dat de T-bar een stuk soepeler word.
Shock olie zou ik beginnen met 300(Tamiya) of iets vergelijkbaars.
Als je een Pro hebt gekocht,zit hier toch al een alu motorpod op?
Tenminste dit was wel het geval bij mij:confused:
Zorg er ook voor dat je op de kingpins een drupje olie(100.000) of een heel klein beetje AW grease op doet.
Dit zorgt voor een soepel verende voorkant.
Voor de afstelling van de auto, voor iets lager als achter of gelijk.
Niet te veel verschil anders gaat de auto onvoorspelbaar stuurgedrag vertonen.

mvg Roy

full

full

En ik ben toch maar niet voor de 3racing f109 gegaan maar voor de tamiya f104 pro! Die kon ik voor een ZEER nette prijs in Duitsland kopen. Dus toen maar meteen wat hopups erbij gekocht, een aluminium motormount en een soft T-bar. Dat raadde iemand op internet aan. Zijn er ook nog 'mods' die handig zijn om te doen? Andere schokdempersolie misschien? Verder hoop ik dat die snel langskomt, misschien maak ik er wel een bouw verslag van, moet even kijken hoe ik met tijd zit. Ik ga de body waarschijnlijk zwart , blauw of blauw/wit spuiten. Die bussen heb ik hier namelijk liggen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Shhhhhhttttttttt :cool:
Niet verder vertellen hoor;)
Tis trouwens gewoon een F104W Pro
De F104W maakt al gebruik van de F103 onderdelen:)
Op de Tamiya euro finales waren het ook de F104W die in de top 10 de dienst uit maakte.

mvg Roy

En zo ontstaat er een F103/4/pro/w.................;-)

Voor mij komt er de F104x1, op rubber... en dat blijft ie ook ;-) Als ik die discussie op rctech lees over regelementen en diverse klasses... gewoon streep eronder en allemaal f104 chassis op rubber met 17.5 brushless en een f103 klasse met silvercan ;-) iedereen tevreden..........

Precies.
Indien er duidelijke regels komen is er toch niets aan de hand?
Alleen ipv de silvercan zou ik dan toch voor een 21.5 brushless gaan.
Dit omdat bijna iedereen nu toch wel ergens een brushless regelaar heeft;)
Ik heb dus zowel de F103 als een F104W en moet eerlijk zeggen dat de F104W rustiger is als een F103.
Dit kan met de layout van de accu te maken hebben daar deze bij de F104 in de lengte richting ligt en bij de F103 overdwars.
Dit is met de nieuwe 2S shorty lipo's wel op te lossen.
Dit pakket past precies in de accu slot van de F103 en is net zo breed als het topdeck.
Ook zou dit voor mensen die problemen hebben met een overstuurde F104 kunnen helpen daar het gewicht dan verder naar achteren ligt, dus meer druk op de achterwielen en minder op de voorwielen.

mvg Roy

Voor mij komt er de F104x1, op rubber... en dat blijft ie ook ;-) Als ik die discussie op rctech lees over regelementen en diverse klasses... gewoon streep eronder en allemaal f104 chassis op rubber met 17.5 brushless en een f103 klasse met silvercan ;-) iedereen tevreden..........

De f104x1 is binnen (met dank aan The Border RC ;-) die alle tamiyaparts weer gaat leveren). Ben rustig begonnen, eerst het chassis en topdek netjes de randjes schuren dan langzaam verder bouwen (incl. aantal hopups), nu wachten op wat titanium schroefjes en aan het bedenken wat voor motor/regelaar combo erin komt. Ik heb nog een cirtix club stock regelaar liggen en die koppelen aan een 17.5 brushless. De motor moet ik nog aanschaffen, maar zit dan toch te denken aan de nieuwe Orion r10 regelaar met een 17.5 Orion stock (kan via kyosho een leuke combo krijgen). De Orion kan je perfect instellen, lijkt me vooral belangrijk om de motor rustig op te laten komen zodat je bocht-uit de auto goed kan beheersen. Keuze's, keuze's...

nou hoor ik toch al steeds meer geruchten dat in de bekende ETS serie er een F1 klasse komt, op basis van de f104 op rubber (vergelijkbaar met de wedstrijd zoals ze laatst reden in Las Vegas). Leuke boost voor de klasse lijkt me, ik wilde op de ETS in apeldoorn al meedoen met de TC stock klasse, de F1 kan dan ook mee ;-)

Ik kan bevestigen dat ik het gerucht ook heb gehoord. Blijkbaar willen ze in Italië al met de F1 gaan rijden.

Is er dan ook bekent of je alleen met de F104 mag rijden? of mag zijn oudere broertje ook mee doen?
Moet de F104 smal zijn of mag breed ook?
Ik weet het, questions questions questions;):cool:

mvg Roy

Het is geen gerucht ;)

Er is op de ETS bekend gemaakt dat de TT01 klasse zal vervallen en vervangen zal worden door een F1 klasse.
Dit met ingang van de volgende ETS in Italie.

Het reglement is nog niet vastgesteld.
Ze zijn nog hard aan het nadenken over de mogelijkheden.

Wat wel zeker is;
Auto: Tamiya F104
Banden: Ride rubber voor F104
Wellicht speciaal voor de ETS geplakt en al op velg
Regelaar: Citrix
Motor: speedpassion 17,5 of 21,5, zijn ze nog aan het testen

Wat nog niet zeker is;
Eventueel toestaan van F103, deze willen ze echter wel in 190mm breedte laten rijden.
Dit lijkt me niet zo makkelijk gezien de voorwiel ophanging.
De F104W lijkt me daarmee ook uitgesloten of je moet hem ombouwen naar een gewone F104 wat natuurlijk niet zo moeilijk is.
Compound voor de banden zijn ze nog aan het testen.

Voor de F1 liefhebbers natuurlijk goed nieuws.
De ETS orga verwacht hier veel van aangezien er een hoop rijders zijn die F1 leuk vinden als fun klasse erbij.
Zoals eerder aangehaald in Vegas was het een succes.

Grt,
Michael Lepelaar

Wohooooooooooooooo F1:banana::thumbsup::hammer:
Mvg Roy

Het is geen gerucht ;)

Er is op de ETS bekend gemaakt dat de TT01 klasse zal vervallen en vervangen zal worden door een F1 klasse.
Dit met ingang van de volgende ETS in Italie.

Het reglement is nog niet vastgesteld.
Ze zijn nog hard aan het nadenken over de mogelijkheden.

Wat wel zeker is;
Auto: Tamiya F104
Banden: Ride rubber voor F104
Wellicht speciaal voor de ETS geplakt en al op velg
Regelaar: Citrix
Motor: speedpassion 17,5 of 21,5, zijn ze nog aan het testen

Wat nog niet zeker is;
Eventueel toestaan van F103, deze willen ze echter wel in 190mm breedte laten rijden.
Dit lijkt me niet zo makkelijk gezien de voorwiel ophanging.
De F104W lijkt me daarmee ook uitgesloten of je moet hem ombouwen naar een gewone F104 wat natuurlijk niet zo moeilijk is.
Compound voor de banden zijn ze nog aan het testen.

Voor de F1 liefhebbers natuurlijk goed nieuws.
De ETS orga verwacht hier veel van aangezien er een hoop rijders zijn die F1 leuk vinden als fun klasse erbij.
Zoals eerder aangehaald in Vegas was het een succes.

Grt,
Michael Lepelaar

ik begreep idd hetzelfde van Toni R. Nice! Heb ondertussen de orion combo besteld om in de f104x1 te bouwen. Heb nog een cirtix regelaar liggen voor de ETS, die motor kan je vast weer ter plekke huren. Helemaal goed, nu heb ik helemaal zin in de ETS wedstrijd in Apeldoorn ;-)

Van wat ik van de reacties heb begrepen hopen ze dat volgend jaar de F1 er wederom bij zit.
Ze schijnen een hele leuke tijd te hebben gehad daar.
Spec tire was geloof ik de Ride pre mounted.

mvg Roy

met 13 rijders waaronder 4 of meer gesponsorde rijders kan het leuk rijden zijn. Bij de EPS is er een F1 klasse. Schrijf allemaal in voor een leuke race.

Back