Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
zo, de kale kit van de f104x1 zit in elkaar, bouwen was een makkie (vergeleken met een toerwagen of nitrobuggy). De Orion set is ook binnen, maar eens rustig bekijken hoe dat netjes in de auto past. Dan ook maar eens aan de body beginnen (F60). Ik heb wat tamiya rubberbanden/velgen geplakt, maar wat een ellende is dat zeg, nog speciale geheime tips en trucks?

F1 F104x1 | Facebook
 
thanks, had ik al even bekeken. Maar met de bandenlijm die ik normaal gebruik (AKA) droogt ie even te snel om netjes de lijm tussen de opstaande randjes van de band te krijgen en dan mooi te plaatsen op de ribbel op de velg. Of lijmen jullie alleen het smalle randje aan de buitenkant?
 
Ik gebruik zelf de CA lijm van Bison en dan de industrie variant.
Deze vloeit mooi maar zit niet meteen muurvast waardoor de methode zoals in de link beschreven is perfect werkt.
Ook kun je het tooltje van Carson gebruiken voor je banden te lijmen.
Het lijkt een beetje op een poelietrekker maar speciaal voor rubber banden.

mvg Roy
 
Hi Matthijs ,
je wagen zag er super uit ;)
zijn we ook wel gewend inmiddels van jouw!
wat betreft deze kit lever ik alleen op speciale bestelling heb wel inmiddels de 3 Racing FGX binnen ook super mooi.
heb er een paar foto's van op me facbook pagina gezet wat me opviel was dat de bodie die erbij ziet super strak is en heel veel op de F60 lijkt ook qua details
Michel
 
En mijn F104 pro is ook weer af :) Alleen nog de body spuiten en uitknippen en hij is compleet. Maar ik ga hem eerst even testen op een glad stukje asfalt. Maar een vraagje, als ik de motor zacht laat draaien dan gaat de spurgear heen en weer. Op hogere snelheden is dit niet. Heb ik soms het diff verkeerd in elkaar gezet of hoort dit zo?
 
En mijn F104 pro is ook weer af :) Alleen nog de body spuiten en uitknippen en hij is compleet. Maar ik ga hem eerst even testen op een glad stukje asfalt. Maar een vraagje, als ik de motor zacht laat draaien dan gaat de spurgear heen en weer. Op hogere snelheden is dit niet. Heb ik soms het diff verkeerd in elkaar gezet of hoort dit zo?

eh, heen-en-weer in de hoogte of in de breedte? Het laatste is niet zo erg, in de hoogte lijkt me niet de bedoeling, het uitlijnen met je pinion gaat dan erg lastig worden.
 
Hoe bedoel je dat?
Schuift hij op de as heen en weer of slingert hij een beetje?
Normaal kan je spur iets bewegen.
Dit heeft te maken met dat de kogels van je dif net iets dikker zijn als je spur.
Kan geen kwaad en is op hogere snelheid idd weg.

mvg Roy

Maar een vraagje, als ik de motor zacht laat draaien dan gaat de spurgear heen en weer. Op hogere snelheden is dit niet. Heb ik soms het diff verkeerd in elkaar gezet of hoort dit zo?
 
Het is gelukkig in de breedte, dan het kan geen kwaad dan gelukkig. Ik heb dernet gereden en wat me opviel was dat die heel erg naar links trok bij het accelereren. Denk dat het aan de turnbuckles voor ligt, dat die niet gelijk afgesteld zijn. Maar eens opmeten.
Het rijd echt raar vergeleken met een touringcar. Ik moet echt nog even aanleren om niet te gassen of remmen in de bochten, hij stond om de haverklap achterstevoren:p
 
Het is gelukkig in de breedte, dan het kan geen kwaad dan gelukkig. Ik heb dernet gereden en wat me opviel was dat die heel erg naar links trok bij het accelereren. Denk dat het aan de turnbuckles voor ligt, dat die niet gelijk afgesteld zijn. Maar eens opmeten.
Het rijd echt raar vergeleken met een touringcar. Ik moet echt nog even aanleren om niet te gassen of remmen in de bochten, hij stond om de haverklap achterstevoren:p

Dat blijf je ook houden als je het niet aanpast.
Met o.a.:

- bovendeck inkorten ( flex )
- damper ( soft )
- t-bar ( soft )

Na links trekken, kan aan het diff liggen. ( misschien te strak? )
 
Het diff heb ik volgens de handleiding ingesteld. Helemaal vast en een kwart los. Maar ik zet hem wel even 1/8ste losser. Over de demper kwam ik op internet tegen dat een veer van de mo3 oid , de gouden, goed bevalt. Laat ik die morgen maar eens bestellen. Over het bovendeck inkorten, hoe bedoel je dat? Want ik kwam op internet nog wat foto's tegen hoe iemand zippy 4000 mah 25c ( waarvan ik er nog 6 van heb liggen) passend had gemaakt door een stuk van de bovendeck af te halen. Werkt dit ook?



http://www.rctech.net/forum/attachm...d1273843010-tamiya-f104-pro-f104pro_built.jpg
 
Een zippy past er gewoon in.
Tenminste bij mij wel zonder extra aanpassingen.
Als je het dif echt soepel wil laten draaien, heb je 2 dingen nodig
Ceramic diffbals en de 1 piece trust bearing van de F103.
Het standaard lager in het diff hub vervang je door deze trustbearing en dit in combinatie met de ceramic diffballs zorgt voor een "butter smooth" diff.
Ik heb zelf omdat ik de F104 pro wat aan de zware kant vind de achterste batteryholder(waar ook je t-bar aan vast zit) vervangen door de kunststof versie.
Tevens heb ik het boutje wat je t-bar daar vast zet verwijderd en zoiets gemaakt(zie foto).
Dit zorgt er voor dat je t-bar nog soepeler word en daardoor meer grip geeft(dit is wel de soft versie)

mvg Roy

full


Het diff heb ik volgens de handleiding ingesteld. Helemaal vast en een kwart los. Maar ik zet hem wel even 1/8ste losser. Over de demper kwam ik op internet tegen dat een veer van de mo3 oid , de gouden, goed bevalt. Laat ik die morgen maar eens bestellen. Over het bovendeck inkorten, hoe bedoel je dat? Want ik kwam op internet nog wat foto's tegen hoe iemand zippy 4000 mah 25c ( waarvan ik er nog 6 van heb liggen) passend had gemaakt door een stuk van de bovendeck af te halen. Werkt dit ook?



http://www.rctech.net/forum/attachm...d1273843010-tamiya-f104-pro-f104pro_built.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem met deze zippy is dat je aan de bovenkant goudcontacten erin moet pluggen. Voor zover ik zie, past de zippy er dan niet in, omdat de bovendeck in de weg zit.

Ik ga zeker wat doen met de tips, morgen een dagje vrij dus maar eens aan de slag:)
 
Aha bedoel je dat.
Dit is met de meeste lipo's het geval.
Dremel erbij en op de plek waar de gold connectors komen een klein stukje van de bovenplaat infrezen.
5 minuten werk en gaat prima.
Ik dacht dat je bedoelde dat ze helemaal niet zouden passen;)
Btw een goede banden combo om mee te starten is de softs achter en de originele voor.

mvg Roy

Het probleem met deze zippy is dat je aan de bovenkant goudcontacten erin moet pluggen. Voor zover ik zie, past de zippy er dan niet in, omdat de bovendeck in de weg zit.

Ik ga zeker wat doen met de tips, morgen een dagje vrij dus maar eens aan de slag:)
 
En moet dat infrezen aan de voorkant ( dat ik de goudcontacten aan de voorkant houd ) of dat ik de accu 180 graden draai en dat ik dan de achterkant van de bovenplaat infrees? Want ik ben een beetje huiverig om in een nieuwe auto te dremelen en het misschien verkeerd doe.
 
Ik heb het zelf aan de voorzijde gedaan daar je daar makkelijker bij kan komen ivm aansluiten.
Je kan het ook aan de achterzijde doen maar dit vind ik onhandig.
Kijk gewoon wat jij zelf makkelijker vind.

mvg Roy
 
Ik denk dat ik het aan de achterkant doe omdat er aan de voorkant (te) weinig 'vlees' is om weg te dremelen, dan dremel ik hem haast door.
 
Niet genoeg "vlees"??
Check pic en dan heb ik hem nog iets ruim gefreest.
Heb er ook al mee gereden en helaas ook al iets geraakt maar nog geen problemen ondervonden..
Als je zwaardere lipo's hebt heb je zelfs nog meer ruimte(zitten de contacten nog meer naar buiten)

mvg Roy

full


Ik denk dat ik het aan de achterkant doe omdat er aan de voorkant (te) weinig 'vlees' is om weg te dremelen, dan dremel ik hem haast door.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top