Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
als je een F1 wilt rijden ga dan voor de serpent f110 ;). Een voorkant die normaal caster en camber kan instellen en zo te zien zijn optionele casterblokken zoals 5 of 10 graden casterblokken ook geen probleem.

Ik heb de F110 uitgebreid bekeken in Neurenberg op de Serpent stand. Moet zeggen dat het een erg gaaf product is.
Is nog wel in ontwikkeling. Alle zwarte kunststof onderdelen zijn nog van Rapid Prototype kunststof. Volgens Serpent is de levering in de zomer, beetje afhankelijk van de andere projecten
De achteras is gelijk aan Tamiya, dus met 103 velgen is de breedte 200mm, en met 104 velgen is die 180mm.
De voorkant is voorlopig 200mm en gebruikt 103 velgen. Verder passen de Tamiya body's, en vleugels er naadloos op.

Wat ik heb begrepen veranderd er niet veel.
Je mag zowel de Carson cup machine motor gebruiken als de Formula tuned 32T.
De 32T word alleen geen handout motor en er word gecontroleerd of de Tamiya borsteld worden gebruikt.
De motor draait minder toeren maar heeft veel meer koppel en van wat ik heb begrepen kun je hem veel zwaarder vertanden.

mvg Roy

Dus dat wordt de 32t bestellen. Waarschijnlijk gaan ze bij ons op de club (RC-Hotwheels) hier ook mee rijden. En dat het geen hand-out meer is, ben ik helemaal blij mee. Zo kan ik het hele jaar competitie en DTC rijden.:)

Ik heb mijn F104x1 vast opgebouwd voor de ETS regels, eens kijken hoe dat gaat met de standaard motor, regelaar, banden en lipo. Qua layout is een shorty erg makkelijk, regelaar, ontvanger is goed weg te werken op het chassis. Voor straks buiten op de MACH gaan de orion regelaar en motor er weer in, Orion zal straks ook wel met een shorty lipo komen ;-)

f104x1%20wire.jpg

lol, thanks ;-) meer foto's van auto's hier plaatsen jongens! Komt er vanzelf meer interesse, zeker als die Serpent ook op de markt komt.
Als voornamelijk brandstof offroad rijder begin ik steeds meer de lol in te zien van de fijne electro onroad techniek en bedrading...wat kan je daar lang aan prutsen zeg ;-)

Wat zou het voordeel zijn van een dwars liggende batterij?
Niet aanvallend bedoelt maar misschien zit er wel iets achter he ;)

Kan de shorty lipo daar ook dwars in?

alleen als je twee staanders tussen top- en bottomdeck weghaalt, ruimte daartussen is te smal. Voordeel zou in theorie moeten zijn dat de auto meer rol krijgt, maar volgens mij heeft de x1 met deze constructie al meer rol als bijv. een f104pro met frictieplaten.

Je kunt natuurlijk ook iets maken met stelschroefjes of clips waarmee je het topdek snel kunt losmaken, zoals Serpent doet, en Corally vroeger had.

@Matthijs, hoe heb je je servo vastgemaakt, en wat is het voordeel van een liggende servo tov de normale bevestiging. Ik zie dat alleen de low profile servo's zo passen.

Tijdens de grotere wedstrijden zoals de ETS heb je voldoende tijd om de accu te demonteren en in de lipo zak te laden.
Ook is de optie zo als aangegeven door Ericjan een goed idee.
Maar alle gekheid op een stokje, denk je werkelijk dat je met de 21.5 motor de accu leeg rijd?
Ik denk dat je een rijdtijd hebt van meer als een uur met die combinatie:cool:

mvg Roy

Stop je dan de complete auto in een Lipobag tijdens het laden?

Op clubs waar je verplicht je lipo in een bag moet laden dan loshalen idd. Maar zoals gezegd, ik heb nu de auto even opgebouwd volgens ETS regels, en bij de F1 klasse staat er niks over het verplicht laden in een lipobag. Discussie over een lipobag blijft er altijd uiteraard. Voor bij de MACH betekent het voor mij dus loshalen en in de bag laden ;-)

Je kunt natuurlijk ook iets maken met stelschroefjes of clips waarmee je het topdek snel kunt losmaken, zoals Serpent doet, en Corally vroeger had.

@Matthijs, hoe heb je je servo vastgemaakt, en wat is het voordeel van een liggende servo tov de normale bevestiging. Ik zie dat alleen de low profile servo's zo passen.

Servo is vastgezet dmv Exotek servomounts (F104 BOLT IN SERVO MOUNTS) Voordeel? ziet er stukken beter uit en je kunt snel je ackerman wijzigen. Meen ook ergens een theorie gelezen te hebben dat door deze positie je stuurlinkage recht en evenwijdig aan de ophanging loopt met als gevolg een beter stuurgedrag (lineair)

Back