Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Dat je geen rem hebt met deze combinatie is ook niet echt vreemd.
De Speedpassion staat ook niet bekent om de super rem eigenschappen(de motor dan, met de regelaar heb ik nog geen ervaring).
Plus de motor is een 21.5 en deze maken niet veel toeren en daardoor word de rem werking ook minder.
Zou je deze motor bv met een vertimede regelaar rijden dan zal de rem al beter worden.
Kijk maar in de 13.5 klasse.
Zonder timing,boost en turbo zijn de remmen ook minder als met al deze regelingen er op.
Of je moet een LRP motor hebben.
dan is het net of je een anker uit gooit(ook niet echt wenselijk).

mvg Roy

Laatst bewerkt:
wat ik gehoord heb van andere rijders ligt het niet aan de motor maar heeft de cirtix esc inderdaad minder rem en heeft ook minder fijn gasgevoel in vergelijking met andere nul graden regelaars.

wat ik gehoord heb van andere rijders ligt het niet aan de motor maar heeft de cirtix esc inderdaad minder rem en heeft ook minder fijn gasgevoel in vergelijking met andere nul graden regelaars.

mwah, denk dat het op de regelaar wel meevalt, rij er ook mee op de toerwagen en die rem is prima in te stellen op een 13.5 sp motor. Ik zal de komende tijd nog eens wat meer experimenteren met de dragbrake instellingen. Daarna gaat de orionset er weer op en gaan we lekker buitenspelen ;-)

Ik reed daar met het ETS setje (cirtix regelaar, 21.5 SP sportsman motor en ETS Roche Silverback shorty lipo).

De snelheid lijkt me bijna gelijk aan een Silvercan.
Dat heb ik een paar weken geleden getest met een verplaatsing van 4.0
op het mach indoor circuit.

Een Silvercan met lipo is echt wel leuk voor een Formule 1 !

Zoals Michel(the-boader) al schreef, bij te hoge snelheden gaan je banden inserts naar de knoppen.

De snelheid lijkt me bijna gelijk aan een Silvercan.
Dat heb ik een paar weken geleden getest met een verplaatsing van 4.0
op het mach indoor circuit.

Een Silvercan met lipo is echt wel leuk voor een Formule 1 !

Zoals Michel(the-boader) al schreef, bij te hoge snelheden gaan je banden inserts naar de knoppen.

dat is idd dezelfde verplaatsing, ik had daar 26/104, rondje in 12.362. Ik merkte dat ik met de pit 571/572 banden nu wel griprol ga krijgen als ik ze echt goed smeer, tijd om wat stugger in de setup te gaan.

mwah, denk dat het op de regelaar wel meevalt, rij er ook mee op de toerwagen en die rem is prima in te stellen op een 13.5 sp motor. Ik zal de komende tijd nog eens wat meer experimenteren met de dragbrake instellingen.

Mijn ervaring is dat de Cirtix regelaar (icm 13.5T) met een dragbrake level van <2 geen of nauwlijks rem heeft en bij een dragebrake van >=2 wel.

Halewijn

Mijn ervaring is dat de Cirtix regelaar (icm 13.5T) met een dragbrake level van <2 geen of nauwlijks rem heeft en bij een dragebrake van >=2 wel.

Halewijn

Volgens de handleiding en mijn ervaring is de “dragbrake”, remkracht in neutrale stand……”A.B.S. braking”, is de remkracht in remstand......

ABS > stand 9 = > maximale remkracht algemeen in remstand "normal braking"...stand 1 minimale remkracht algemeen in remstand, handmatig aangestuurd door de piloot..….

Dragebrake > stand 9 = > maximale remkracht, dus als je het gas los heb gelaten zonder te remmen, zeg maar “auto-braking”, stand 1 minimale remkracht in neutraal, zeg maar vrijloop met gas los zonder te remmen…..

N.B Je merk niets van de remstand ABS wanneer de Dragbrake te sterk is ingesteld, dus je moet altijd de Dragebrake minder sterk aansturen dan de ABS stand....(in cijfertjes kan de dragebrake setup wel gelijk/hoger wezen dan in de ABS setup...)

Volgens de handleiding en mijn ervaring is de “dragbrake”, remkracht in neutrale stand……”A.B.S. braking”, is de remkracht in remstand......

ABS > stand 9 = > maximale remkracht algemeen in remstand "normal braking"...stand 1 minimale remkracht algemeen in remstand, handmatig aangestuurd door de piloot..….

Dragebrake > stand 9 = > maximale remkracht, dus als je het gas los heb gelaten zonder te remmen, zeg maar “auto-braking”, stand 1 minimale remkracht in neutraal, zeg maar vrijloop met gas los zonder te remmen…..

N.B Je merk niets van de remstand ABS wanneer de Dragbrake te sterk is ingesteld, dus je moet altijd de Dragebrake minder sterk aansturen dan de ABS stand....(in cijfertjes kan de dragebrake setup wel gelijk/hoger wezen dan in de ABS setup...)

precies, klopt helemaal, probleem alleen is dat in stand 9 in ABS er dus totaal geen rem is eigenlijk. Je merkt pas wat van een vertraging op het moment dat je die op stand 9 zet en ook de dragbrake wat activeert. Gaan we nog verder uitvogelen voordat we de ETS op Apeldoorn gaan rijden met dit setje.

_MG_1443.jpg

nu nog een echte t-bar erin met een tubedemper en je hebt een winnaar voor het buitenseizoen :p

ps:

uhmm en een andere voorkant die normaal is af te stellen

full

ik heb een custom upper deck ontworpen
Zo kan ik een aantal andere onderdelen weglaten
en een "tourwagen"- formaat accu met tape vast zetten.

Binnenkort het prototype maar eens testen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back