Kijk naar de F1 klasse bij de ETS.
Eerste wedstrijd nagenoeg alle modellen toegelaten en nu maar 2 types.
Banden,motor en regelaar, allen maar 1 type toegestaan.
Ik weet dat dit ivm sponsoren is maar het haalt wel weer de fun er uit om te proberen net ffies wat harder te kunnen rijden als de andere.
DTC heeft ook een vastgestelde motor(dit jaar nog brushed) maar regelaar en banden zijn vrij.
Toch zie je dat de meeste op de zelfde banden rijden(proef gewijs uit gevonden wat het beste reed).
Je gaat met dit soort regels leveranciers uitsluiten en dit zal het in de toekomst toch iets moeilijker gaan maken om BV sponsoren te vinden.
Dit is just my 2 cents hoor en val geen enkele organisatie hiermee aan.
Het haalt weer de fun gehalte er uit zo als er in de Pro10 wel weer is.
10.5 motor,regelaar vrij, banden vrij en een bepaald type body en gaan met de preekwoordelijke banaan.
Daar is dus de enige restrictie de 10.5 motor en dit moet(vind ik tenminste) zo worden gehouden.
Anders worden dit zulke snelheids duivels dat bijna niemand ze meer kan houden en bloed de klasse leeg.
Gelukkig hebben we een paar "wijze" mannen hiervoor die dit dit jaar ook weer voor elkaar hebben weten te krijgen
mvg Roy