Zo als het nu is, is het idd van hmmmmmmm ik heb nog voldoende voorwiel ophangingen van de 1:12 of WGT.
Laat ik een smal chassis maken en er een F1 kap op plaatsen en tada wij hebben ook een F1 model.
mvg Roy
Si si si

Halewijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo als het nu is, is het idd van hmmmmmmm ik heb nog voldoende voorwiel ophangingen van de 1:12 of WGT.
Laat ik een smal chassis maken en er een F1 kap op plaatsen en tada wij hebben ook een F1 model.
mvg Roy
Jongens dit ziet er toch echt niet uit met zo'n voorwielophanging!
Dit is gewoon een 1/12 met een f1 kapje . net zoals die lelijke Corally F1.
Ik heb ook al zo de pest aan foambanden, dat heeft toch niets meer te maken
met een schaalmodel!
Maarja ik sta weer de roepen in de woestijn.
Matthijs NED 469;2496635 f1 i Blijf dan lekker met een pancar rijden ;-)[/QUOTE zei:Waarschijnlijk bedoelde Matthijs gewoon een wgt, maar daar past zo moeilijk een F1 body op....;-)
Het gaat toch om lekker gezamelijk (F1) rijden, dan maakt het toch niet uit of je met een Corally, tamiya f103, f104x1, f104w, etc., etc., 3 racing, top, of selfmade rijdt....
Idem over foam en rubber... Lekker b. foam heeft zo zijn voordelen, maar zeker ook nadelen. En als we gaan praten over schaalklasse, hebben we het over het uitsluiten van enthousiaste F1 rijders omdat hun auto niet genoeg lijkt op een echte F1....
Laat me niet lachen jongens, haal je body eens van je chassis af en kijk eens goed....
Halewijn
Ps stilstaan is achteruitgang. Ik denk dat dit juist de populair iteit van de f1 klasse ten goede komt. Het wordt namelijk toegankelijk er voor mensen om niet weer een nwe chassis te moeten kopen. En hoe meer f1 zielen op de baan hoe leuker toch?
Het feit is wel en dit is niet om een ander merk aan te vallen, dat de Corally en de Top door ontwikkelde versies zijn ten opzichte van wat Tamiya nu maakt.
Schaal of geen schaal, de Tamiya modellen blinken vaak wel uit in de details die er op zitten(kijk maar naar de JPS hieronder) en alles past netje onder de kap(uitzonderingen daar gelaten) wat bij de Corally en Top dus niet is(voorwiel ophanging).
Ook is de banden keuze voor de laatst genoemde auto's veel groter en de grip beter door de bredere banden en grotere velgen.
Je kunt natuurlijk voor Pro10 adaptors gaan zodat je deze kan gaan gebruiken maar dan word hij wel behoorlijk uit zijn verband gerukt
Rubber banden onder een model F1 is leuk voor de regen
Voor de rest zou je gewoon op foam moeten blijven rijden daar dit toch een beter en vooral goedkoper kosten plaatje is ten opzichte van rubber banden.
This is just my 2 cents
mvg Roy
??? De Tamiya F201 is waarschijnlijk het enige 1:10 F1 schaal-model, met een realistische “look”, en qua techniek wbt de ophanging die realistisch te noemen is, ook de motor in de lengterichting bv, alleen het 4wd concept is niet realistisch. De rest van de F1 modellen hebben totaal niet realistisch wbt de techniek, dus is elke “look” eigenlijk geoorloofd zo lijkt het wel….qua look vind ik de modellen zoals bv de f103 eigenlijk het mooist….en heeft een goede “F1” uitstraling…..maar daar houd dan ook meteen de gelijkenis met het grote broertje (schaal 1:1) mee op....
Alex-F. zei:Neem een keer jou gepimpte tamiya f103/f104W met alles erop en eraan kwa dempertubes etc maar op mee en neem ik mijn oude corally f1 mee met oldskool demperdisc potje. Beide op foam. En als je het niet erg vind met een brushed motor want een brushless past (nog) niet echt goed in de oude corally . Dan kunnen we het met eigen ogen testen en ervaren of dat inderdaad zo is.
Ik zou zeggen voor een club-klasse: Gooi het regelement maar net zo open als in de Pro10. Vaste turns motor en verder niet veel behalve dat het een pancar chassis moet zijn met een starre achteras. Foam én rubber toestaan. Dan gaan de rijders vanzelf de band rijden die het beste gaat.
Ik denk namelijk niet dat er heel veel verschil zit in de verschillende chassis qua snelheid. Een F103 of een Corally/TOP met dezelfde rollout zal niet veel aan elkaar verschillen. Er zal wel verschil komen tussen rubber en foam maar aangezien beide banden toegestaan zijn hebben de rijders dat dan zelf in de hand.
Zou toch gaaf zijn als er een vol veld Pro10's rijd én daarnaast ook een vol veld F1 pancars???