als ik nu rally wil rijden...

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Jens, 26 mrt 2003.

1. Jens

Jens Guest

Het lijkt me ook wel gaaf om rally te rijden. Maar met wat voor een wagens kun je goed rally rijden? (ben een beginner) Dus tips van merken is altijd fijn. Welk chassis is het beste om rally te rijden? TL01 van Tamiya of kun je daar niet rally mee rijden? Bij HPI zag ik ook een paar rally wagens...nog niet zoveel over HPI gehoord. Is HPI ook goed voor een beginner? En nitro...is dat kinderspeelgoed (moet ik zeker niet hebben :) )?

2. Flash

Flash Guest

nitro valt onder de categorie brandstof autos, en dat is zeker geen kinderspeelgoed maar dat is denk ik ook niet wat jij wilt hebben. HPI is een leuk merk op ongeveer dezelfte golflengte als tamiya, zelf vind ik hun chassis wel mooier, maar dat is smaak natuurlijk :)

3. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    wat bedoel je juist met rally
    is het gras rijden, in het stof, in de modder...
    en elektro of nitro
    nitro denk ik dat beter is omdat je niet zo erg naar de omgeving moet kijken een beetje stof, een beetje water....
    elektro is daar gevoeliger voor maarja...
    :roll:

4. Jens

Jens Guest

Met rally bedoel ik dat ik door het bos zou kunnen crossen als ik dat wil. Maar een goede chassis (voor rally Tamiya TB01 d8 ik...ben hard aan het leren :D ) met een goede body erop laat toch geen vuil door? En brandstof is wel gaaf...maar voor een beginner is het iets te ingewikkeld had ik begrepen, of is dat niet waar? Of kun je juist beter brandstof nemen als je gaat rally rijden?

5. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    hmm je hebt ook beginners auto's hoor (nitro) die makkelijk af te stellen zijn. ik zou geen gewone auto aanraden maar een buggy voor door het bos... kyosho heeft een lekker beginners wagentje 2WD (nitro hé)
    ge sebiet eens zoeken voor fototje
    je kan er eventueel ook baanbanden opleggen
    ik ken iemand die er zo een heeft
    mooie eigenschappen heeft dat karretje

6. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
  7. Jens

Jens Guest

ja dat vind ik ook wel een lache wagentje...maar ik wil graag ook een wagen die er niet echt off-road uitziet (smaak...subaru ofzo vind ik wel vet).

Maar electro en off-road (bos) gaan dus wel samen?

8. casper

casper Guest

ja hoor als je maar een stofdicht chassis hebt. Die tb01 is dus inderdaad wel geschikt en daar kan je dus ook verschillende rally kappen op zetten zoals dus de subaru maar ook lancer evo en wat je maar wilt

9. ben

ben Guest

jens hou er rekening mee dat je niet overal kunt rijden met een offroad het aparaat maakt nogal een herrie en in bossen willen ze dat niet hebben
    een electro is dan wat makelijker en maakt geen lawaai
    plus een brandstof offroad is veel gevoeliger (motor) voor stof en ook de aandrijving is gevoelig voor stof
    je moet zo denken meer vermogen meer slijtage zeker met een tereinwagen

10. Jens

Jens Guest

Duzzz...ff samenvatten :D

Ik kan beter niet nitro gaan rijden...want gevoeliger voor stof en slijt sneller en maakt veel lawaai (kan dus niet overal rijden) en het heeft meer onderhoud nodig wat het ingewikkelder maakt voor een beginner.

Electro en rally gaan wel samen, maar dan moet ik wel bv. een TB01 chassis kopen van Tamiya (zolang hij maar dicht is). Maar ik ben wel een beginner...TB01 is geen beginner chassis dacht ik? Dus kan ik daarom beter eerst een TL01 nemen en on-road rijden? Ik weet ook niet echt waarom ik rally wil rijden...on-road vind ik ook best :? Het lijkt me allemaal vet :twisted:

hm...weet nu echt niet meer welke chassis ik wil en welk merk. Geef maar een paar :idea: en waarom on-road of rally beter is en dan kan ik er zaterdag een kopen :D :D

bedankt voor alle reacties die ik tot nu toe heb gehad!

11. ben

ben Guest

Als je een tl01 breed koopt dan heb je een rally auto en met een makkelijke aanpassing (kortere armen) heb je een circuit auto
    gr ben

12. winslow

winslow Guest

Hoi,
    Heb je wel eens gedacht aan een associated car. die kun je ombouwen van on-road naar off-road. deze is wel wat duurder maar deze kun je ook RTR kopen.
    Groetjes,

WINSLOW

13. ben

ben Guest

een asso is een goede auto
    heb zelf geen ervaring met asso maar onderdelen???
    tamiya is een zeer goede beginners auto
    mijn dochter rijdt met een TL01 en heeft hem nog steeds niet stuk
    gr Ben

14. casper

casper Guest

Zegt dit wat over de auto of over je dochter? :twisted:

15. Rob

Rob Forum veteraan

Lid geworden:
    30 mei 2002
  16. ben

ben Guest

casper dat zegt iets over de auto want ze heeft er indoor mee gereden en de auto is nog steeds
    heel ook na div crashes
    ben

17. ben

ben Guest

rob de auto die te koop staat impact spec 99 is een leuke auto alleen echt voor circuit en is voor een beginner een moeilijke auto
    ik weet het omdat ik drie jaar met een impact heb gereden
    wedstrijden welteverstaan en dat ging niet verkeerd alleen had altijd moeite om de auto goed aftestellen
    gr ben

18. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Die serpent is wel leuk maar om daar nu rally mee te gaan rijden :?: :twisted: :lol: maar goed..

Wat mijn de beste manier is om eens te gaan kijken of er bij jou in de buurt ook gereden word, danwel op een industrieterrein danwel ok een circuit. Koop een auto waar meer mensen mee rijden, dan heb je meteen een hoop informatie tot je beschikking en niet geheel onbelangrijk kun je meteen een beetje wedstrijdjes houden. Zo hebben ik en een aantal maten allemaal een mini van Tamiya (mm01 (?)) gekocht, standaard is dit niet vooruit te branden maar omdat we allemaal zoeen hebben hebbie wel heel leuke wedstrijdjes.

Groet van Ben

19. AlexH

AlexH

Lid geworden:
    19 aug 2002
  20. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Zeker gewoon standaard want ik heb al een scheur in mijn chassis en ben toch echt voorzichtig omgegaan alleen te hoge snelheid dus hangt niet alleen daar vanaf

CYA

Deel Deze Pagina