APM 2.5 vraagje...

Discussie in 'Multicopters' gestart door thefatlebowski, 27 aug 2013.

1. thefatlebowski

thefatlebowski

Lid geworden:
    28 jun 2013
    Hoi all, ik heb pas mijn eerste FPV vlucht gemaakt, en de range van mijn 2.4ghz turnigy 9x range viel een beetje tegen. Zonder FPV spul en huidige telemetry erop had ik rond de 900m range, en nu ging hij op 500m al in failsafe.
    Heel erg is dit niet, er komen nog cloverleaf antenne's aan voor de 1.2 ghz setup, nu zitten er nog stock antennes op. Als dat allemaal voor elkaar is kan ik pas echt gaan vergelijken.

Echter ging de copter in failsafe op zon 500 meter afstand en ging in RTL mode. Hierbij maakte hij een flip en deed nogal drastisch toen hij in RTL ging. ik bedoel dus denk ik 'te' abrupt waardoor hij een flip maakte. Niets aan de hand verder, hij hobbelde gewoon lekker naar de launch spot.
    maar kan dat niet ergens wat 'smoother' gezet worden? Is er ergens mischien een optie om de PID's voor switchen van modes wat lager te zetten ofzo?

Thanks.

2. Rednas_N

Rednas_N

Lid geworden:
    3 mei 2012
    Die van mij reageert ook vrij heftig als ik aan het wegvliegen ben en ik ga ineens in de RTL. Hoe reageert hij op het moment dat je stil hangt en dan zegt dat hij terug moet komen? Los van de failsafe.

3. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Beter failsafe op LAND zetten.

Het is veelal te wijten aan een slechte HDOP waardoor de Quad denkt ergens anders te zijn als dat hij is. Je kan natuurlijk je nav speeds omlaag zetten maar dit lost (slechte) gps ontvangst niet op.

Zorg ervoor dat de GPS echt vrij staat dus ook aan de zijkanten. Los dit op door de GPS een paar CM boven de obstakels te zetten dmv standoffs of een GPS pole.
    Tevens calibratie van je MAG is erg belangrijk want deze kan als hij niet goed gecalibreerd is veel ellende veroorzaken. |Zorg dus dat je declination, Kompass calibratie & Compassmot gedaan is (in de genoemde volgorde). Als je iets aanpast zal je het hele riedeltje weer opniew moeten doen.

4. Peter750

Peter750

Lid geworden:
    1 jul 2013
    Heeft een lagere loiter pid hier misschien invloed op?

5. thefatlebowski

thefatlebowski

Lid geworden:
    28 jun 2013
    Bedankt voor de reacties.
    Het is geen GPS probleem want hij gaat direct terug naar launch. Probleem is fat hij dit wel heel erg abrupt doet.

Vanuit hover naar RTL gaat prima alleen tijdens vlucht naar RTL is abrupt...

6. Pinky-II

Pinky-II

Lid geworden:
    3 dec 2007
    Je nav speeds verlagen

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina