apm2.5 doet raar...

Discussie in 'Multicopters' gestart door RayRC, 16 jun 2014.

1. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Ben ik weer,

Tijdje terug mijn multistars 30a geflashed ging gewoon goed, daarna upgrade van missionplanner gehad.

En nu alleen maar problemen.. ben even kwijt wat ik nu moet doen..
    Wat er gebeurt ik arm mijn Apm en stijg... dan na n tijdje in de lucht te zijn gaat ie venijnig doen, hij schiet klein beetje naar links of nr rechts en motoren gaan ineens langzamer draaien terwijl ik gewoon hetzelfde gas geef...

Voor de upgrade van apm missionplanner en voor het flashes vloog ie perfect...

Het lijkt net of er iets soms wel en soms niet contact maakt maar ik kan niks vinden..

2. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    In de meeste gevallen is het laatste wat je eraan veranderd hebt de boosdoener.
    In dit geval dus de nieuwe firmware.

Probeer de oude firmware eens terug te zetten.

3. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    ik hoop echt dat dat het is... ben al bijna heel de dag bezig met zoeken Z U C H T!!!!

4. HeliKoper

HeliKoper

Lid geworden:
    19 okt 2006
    Het zou kunnen zijn dat 1 van je throttle inputs op de APM niet altijd goed contact maakt (vraag me niet hoe ik dat weet...) Is te zien in je log. Kies de optie "+ motors" bij de logopties.

Je kunt dit nog testen door te hoveren en dan op alt.hold te gaan. Als de copter dan stabiel is, zit het probleem aan de inputzijde van de APM.

5. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    ik heb nu andere software voor de apm erop gezet dat is al ietsje beter, ik gok er op dat het ook te maken heeft met de servo kabeltjes... ik ga wat nieuwe bestellen...

zal straks de log ook nog even checken...

6. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Van welke naar welke versie ben je gegaan?

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Ze hebben namelijk van (uit m'n hoofd) versie 3.x iets geactiveerd in de Apm (ff naam kwijt) waardoor die mooie vliegt maar wel veel gevoeliger is voor trillingen.

8. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Sorry moest allemaal in 1 bericht. Wat je nog kan doen is je regelaars even opnieuw calibreren dmv je APM en evt auto tune op een kanaal zetten en hem laten autotunen op een ruim veld, veel over te vinden op YouTube

9. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Hoi Tcarnal,

ik heb een oudere versie van versie 3 er op gezet weet ff niet zo snel welke... ik dacht misschien zit er in die laatste wel een bug ofzo...

Autotune ben ik niet echt een fan van...vorige keer met standaard escs vloog ie veels te nerveus en stonden de meeste parameters te hoog (vond ik...)
    Misschien dat met simonk en autotune betere afstelling heb...maar tot nu toe vliegt ie op mijn afstelling vrij goed....

10. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Ik ben erg tevrede over Autotune krijg um zelf niet zo strak :)
    moet ook zeggen dat ik idd simon-K heb
    die software aanpassing is trouwens sinds 2.9.1 ofzo die Z-Axis wordt na deze gebruikt.

dus vandaar. weet niet van welke versie je af kwam voordat je die problemen kreeg.
    weet nog bij mij toen ik van 2.8 naar 2.9 ging ik er veel last van heb gehad heel wiebeling.

had mn probs niet gebalanceerd en slechte cheapass motoren waarvan de lagers naar de knoppe waren.

heb nu een super stabliele quad en Hexa

11. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Ha Tcarnal,

ik heb nog steeds cheap ass motoren ,) die ik nu heb zijn eigenlijk echt niet goed...

Kga wel snel andere kopen, ik denk Sunny sky's 800 of 900 kv zoiets...
    Ben even nieuwsgierig, wat voor demping heb jy onder je APM zitten tegen trillingen???

Ik zal mijn waardes is opslaan en nog is auto tune uitproberen...

12. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Ik heb er nu ook SunnySky 980kv's aan hangen en lopen zeer goed.

als demping gebruik ik deze 3 stuks.

ff gaatjes boren en met een nylon schroefje in m'n apm behuizing vast gezet.
    en zo ook aan mn frame.
    Hier een foto

voor mn Hexa heb ik van die rubber bal dingen gebruikt.

zie overigens dat je uit Delft komt.
    Lekker dicht bij ;)

gr
    Thijs

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Ha die Thijs,

dat ziet er goed uit!!!!!
    Ja we kunnen wel n keertje afspreken als je wil vliegen :D

Heb nu alleen tijdlijk mijn vliegmachientje uitgeschakeld hij is namelijk gecrashed en heb een landingsgestel poot afgebroken...

Nieuwe is inmiddels al besteld, ik kan misschien wel zonder landingsgestel vliegen hoor ....
    Kan ik gelijk ff autotune doen ;)

14. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    zag je bericht langs komen in het crash topic :)

Maaruh lijkt me gezellig :D
    PM'en wel ff.

15. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Bedankt Thijs,

die autotune werkt geweldig!!!!!
    Ik heb mijn landingsgestel eraf gehaald fpvcam ook dus had kaal frame zonder toeters en bellen, en toen ge-autotuned.

Daarna heerlijk gevlogen hier in het park hij vliegt als een mes in de boter...en dat was ook mooi doordat al die extra dingen er niet op zaten werd mijn vliegtijd veel langer logisch natuurlijk!!!!

Oja ik heb ook mijn compass anders ingesteld, ik heb een externe en had hem op rotation 180 staan dat was helemaal niet goed hij moet gewoon op NONE staan.
    En niet op extern compass maar gewoon intern klinkt gek maar daardoor ''denkt'' de apm dat het compass intern zit ...

Denk dat het rare vliegen grotendeels daar aan gelegen heeft...

16. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Beter :) wel wazig van dat extene kompas, had je wel dat spoortje door gesneden om een extern kompas te kunnen gebruiken?

Woei

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  17. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Ja ik weet het klinkt raar maar het werkt wel, als je dat niet doet kun je bijna niet in loiter vliegen omdat de apm dan niet goed weet wat links en rechts is, en in stabilize stuurt ie niet goed...

Het spoortje is zeker weten doorgesneden ander heb ik nooit een compassmot van 9%, als het heel zou zijn dan is die rond de 38% ongeveer...

18. tcarnal

tcarnal

Lid geworden:
    16 apr 2012
    Heb eigenlijk geen idee hoeveel die van mij is gebruik gewoon onboard gps voor beide en werken prima met loiter en RTL

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  19. RayRC

RayRC

Lid geworden:
    16 mei 2013
    Sja ik had ook de interne compass kunnen houden, maar het idee was om mijn apm op de onderplaat te bevestigen alleen door die plaat loopt stroom nr de escs dat kon dus niet met intern compass...( magnetisch veld)
    Ik wilde dat zodat mijn accu bovenop het frame kon...makkelijker met wisselen

Heb paar keer geprobeert om dit voor elkaar te krijgen maar ging niet zo goed en ben er niet verder mee gegaan.

Uiteindelijk ook weer geleerd hoe dat werkt met extern compass, en zon ding kost eurotje of 4 geloof ik uit me hoofd...soms ben ik beetje lui hoor dus duurt het ff :D

Deel Deze Pagina