Hallo, Ik heb inmiddels wat testvluchten gemaakt met mijn Arducopter en al wat props versleten, nu props 10x6 en de P van Roll en Pitch verlaagd van 1 (met props van 10x45) naar 0.8. Dit vloog redelijk goed, alleen varieerde de hoogte nogal, hij "viel" regelmatig meters naar beneden. op AC2Assembly - arducopter - Arduino-based autopilot for mulitrotor craft, from quadcopters to traditional helis - Google Project Hosting lees ik dat je een filter van de sensoren kunt enablen ! heeft iemand hier ervaring mee ? Dat van de hoogte probleem moet ik nog verder uitzoeken, ik heb de barometer al wel afgedekt met een stuk spons. Ik vlieg in stable mode, zou het een PID setting kunnen zijn ?, en anders wil ik de GPS ontvanger los gaan koppelen.
Heb begrepen dat die filters voor multicopters niet wenselijk zijn maar voor vliegtuigen juist wel, vandaar dat ze uitgevoerd zijn als soldeer jumpers. P op 1 lijkt mij wel erg hoog, probeer ander deze settings eens, bevalt ons momenteel goed. P:0.35 I: 0.025 D: 0.08
Hier de full story over de filterpad, een stevig brokje lektuur. Als wat vibraties hebt lijkt het wel wat te helpen om drift tegen te gaan Arducopter Drift issues - DIY Drones
ok, dank je, dit zijn momenteel mijn waarden met een origineel Arducopter frame en props van 10x6 ROLL PITCH YAW P 0.8 0.8 0.9 I 0.025 0.025 0.01 D 0.12 0.12 0.08 de D heb ik nog niet aangepast, zodra de props binnen zijn, kan ik weer verder met testen
wat ik hier lees moeten fe filters aan staan. For multicopters, yes, solder the pads. For airplanes, no. zal eens kijken of ik een paar jumpers kan vinden dan plaats ik die er op kan ik kiezen.
Op: APM Oilpan Rev. H, Version 1.0 now in production! - DIY Drones schrijft Jordi Munoz het volgende; Comment by Jordi Muñoz on September 16, 2010 at 9:47pm Yes the functionally on the air is 100% the same, only in ground the reset button do not work when the FTDI is plugged. I added the solder jumpers to the low pass filters because quads can't fly with caps and the aircraft's perform better with the caps (I love those accelerometers that allows you to enable/disable low pass filters internally and you can even choose from 3-4 different options). I leaved the capacitors open because is easier to solder a point than removing it Het is me niet helemaal duidelijk wat hij bedoelt met "Caps" bedoelt hij romp ?? maar als ik het zo lees helpt hij mee met het ontwikkelen van de APM Oilpan.
Ik had een vraag achtergelaten op AC2Assembly - arducopter - Arduino-based autopilot for mulitrotor craft, from quadcopters to traditional helis - Google Project Hosting en een reactie gekregen: the 3 jumpers help in stabilization for frames with some vibration. Alt hold is much improved in the next version of the code. It will be out in a day or two. Hieruit maak ik op dat het ook wel degelijk helpt bij een Quadrocopter (Arducopter) voor het stabiliseren van het frame.