Hallo allemaal.
Ik heb een Art-Tech Cessna 182 Brushless vliegtuig en nu heb ik het probleem dat ik al twee keer een motoras heb gebroken (door een duik na een stall). Ik heb geen zin om steeds een nieuwe motor a 25 EUR te moeten kopen voor een onderdeel dat los misschien twee euro kost, en voor deze motor kan ik ze niet los vinden.
Mijn gedachte: ik koop nog een keer een nieuwe motor, waarvan wel losse assen te krijgen zijn, en een paar assen erbij.
De vraag is dan natuurlijk: welke motor. De specs van de motor in mijn vliegtuig zijn de volgende:
Dimensions (mm) Ø30×28 Maximum sustained current (A) 15
Shaft diameter (mm) 3 No load current (A) 1.5
Weight (g/oz) 48/1.7 Internal resistance (mΩ) 124
Output Power (W) 80 Thrust (oz) 14/16
No load KV (rpm/V) 1500 Suitable propeller 8060/1047
Batteries 2 cell
en nu zoek ik een motor die
- een even langen shaft heeft (ongeveer) maar daar kom ik zelf nog wel uit
- Maar nog belangrijker: een motor die de juiste power levert met de rest van mijn setup, zonder mijn 20A regelaar te mollen.
Ik ben terecht gekomen bij deze motor:
BM2409-12 Brushless Outrunner 1570KV
Het kan belangrijk zijn om te weten dat ik met de standaard 3-blads prop vlieg die bij het model zit. Hoe je een drieblads verder berekent heb ik verder geen idee van. Ik vlieg ook met 2s, zoals standaard geleverd, en ik maak me vooralsnog geen zorgen over gebrek aan trekkracht.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Marc
Ik heb een Art-Tech Cessna 182 Brushless vliegtuig en nu heb ik het probleem dat ik al twee keer een motoras heb gebroken (door een duik na een stall). Ik heb geen zin om steeds een nieuwe motor a 25 EUR te moeten kopen voor een onderdeel dat los misschien twee euro kost, en voor deze motor kan ik ze niet los vinden.
Mijn gedachte: ik koop nog een keer een nieuwe motor, waarvan wel losse assen te krijgen zijn, en een paar assen erbij.
De vraag is dan natuurlijk: welke motor. De specs van de motor in mijn vliegtuig zijn de volgende:
Dimensions (mm) Ø30×28 Maximum sustained current (A) 15
Shaft diameter (mm) 3 No load current (A) 1.5
Weight (g/oz) 48/1.7 Internal resistance (mΩ) 124
Output Power (W) 80 Thrust (oz) 14/16
No load KV (rpm/V) 1500 Suitable propeller 8060/1047
Batteries 2 cell
en nu zoek ik een motor die
- een even langen shaft heeft (ongeveer) maar daar kom ik zelf nog wel uit
- Maar nog belangrijker: een motor die de juiste power levert met de rest van mijn setup, zonder mijn 20A regelaar te mollen.
Ik ben terecht gekomen bij deze motor:
BM2409-12 Brushless Outrunner 1570KV
Het kan belangrijk zijn om te weten dat ik met de standaard 3-blads prop vlieg die bij het model zit. Hoe je een drieblads verder berekent heb ik verder geen idee van. Ik vlieg ook met 2s, zoals standaard geleverd, en ik maak me vooralsnog geen zorgen over gebrek aan trekkracht.
Alvast bedankt voor de hulp!
Groeten,
Marc