hallo. ik heb net een tweedehands sparrowhawk xxt auto gekocht, alles aan de auto werkt alleen als ik gas geef met de auto dan doet hij het soms wel en andere keer weer niet. soms doet hij het ook helemaal niet en geeft hij alleen maar kleine schokjes. iemand een idee wat er mis is?
Hoewel garantie niet meer mogelijk is heb je als koper van een 2e hands product ook je rechten. Ik neem aan dat de verkoper niets heeft gezegd over mogelijke problemen. Probleem is alleen dat je dit met de verkoper moet bespreken die meestal zich niet thuis geeft. En mogelijk was de prijs er ook naar? Dat zeggende zal mij het niet verbazen dat de accu slecht is, vertel eens wat meer wat je allemaal hebt, wat voor een accu, wat voor een lader etc. En dan. Ik zie dat het model 14 jaar oud is, als je schade rijdt zal ook het verkrijgen van onderdelen mogelijk lastig worden. Niet kwaad bedoeld maar iets meer onderzoek bij een dergelijke aankoop zal de nodige ellende kunnen schelen.
ik snap dat ik geen geld terug krijg hij was ook 30 euro. ik heb er 3 2500mah accus bij gekregen met een snellader. de zender is van ace rc cougar 2,4ghz 3ch
Heb je de spullen werkend gezien bij aankoop? Kan zowat aan alles liggen, misschien zijn de accu's al jaren niet meer gebruikt geweest, misschien slechte accu's, ergens slecht contact, storing via de zender, slechte batterijen in de zender, motor die 'op' is, ...
dan lijkt het erop dat je accu's niet meer genoeg kunnen leveren, en het voltage 'inzakt' hou oud zijn de accu's, en wanneer voor het laatst gebruikt? Welke accu's heb je? voltage, nimh/lipo, mah, C ? Welke regelaar en motor heb je?
die accus zijn denk 6 jaar oud 2500mah 7,2 volt nimh aantal cellen weet ik niet. de esc is van ace rc blc-40c. de motor is een ripper 3300 kv ilb-36/33
als je nooit meer dan 50% (of 25%) gas geeft op de zender, kun je dan wél (traag en zonder schokken) rijden?
Oudere NiMh in combinatie met een redelijk snelle brushless setup is vragen om ellende. Mogelijk staat de LVC op LiPo ingesteld. 821_m1.pdf (rcmate.com) Helaas moet je een programmeerkaart hebben om hem te kunnen controleren en te programmeren.