Baja 5b topic part 2: (hier verder)

40.915TA (staat op het crystal). Als ik de crystallen verwissel met mijn Nitro auto reageert ie helemaal nergens meer op.

En er is niemand in de weide omtrek met zo'n ding.

in ieder geval 40mhz.

EDIT: Net even naar een groot grasveld gegaan, en wat blijkt, hij stuurt soms uit zichzelf de verkeerde kant uit, en de gas servo reageert heel slecht, en stotterd terug in de rem stand, waardoor hij vrijwel niet remt, en soms uit zichzelf gas geeft...

Probeer eens een andere ontvanger erop aan te sluiten, heb ook zoiets gehad.

Hm, een ontvanger kost toch weer rond de 70 euro. Heb alleen een ontvanger op mijn Traxxas Revo zitten, maar dat is ook weer die optidrive ofzo...

Heb het pakketje binnen van raalte! Lekker snel en super netjes :D

Wat joram al zegt kijk alle draden na van de servo's accu schakelaar ontvanger antenne etc.

RTR levert idd snel, ken de eigenaar persoonlijk;)

Heb hem vaak met z'n voormalige baja zien rijden, lekker ding was dat:d

Greetz,
Joram

40.915TA (staat op het crystal). Als ik de crystallen verwissel met mijn Nitro auto reageert ie helemaal nergens meer op.

En er is niemand in de weide omtrek met zo'n ding.

in ieder geval 40mhz.

EDIT: Net even naar een groot grasveld gegaan, en wat blijkt, hij stuurt soms uit zichzelf de verkeerde kant uit, en de gas servo reageert heel slecht, en stotterd terug in de rem stand, waardoor hij vrijwel niet remt, en soms uit zichzelf gas geeft...

Je kan ff proberen of de kristallen niet verkeerd zitten dat bevoorbeeld je zendkristal (meestal aangeduid met TX of dergelijke) niet in de ontvanger zit (meestal aangeduid met RX) en zo zie je maar of het nou nitro of bigscale is het blijft een beetje prullen

@ Lordluud , kijk eens op MP of in het Te Koop gedeelte hier op het forum , voor een spektrum , zijn tweedehands niet zo duur en je bent van dat gezeur af !

Je klinkt alsof je een beetje geirriteerd bent... Vraag ik teveel?

Nee hoor , Want dan reageer ik niet , Ik bedoelde , dat je dan van het gezeur af bent met storingen , en of er iemand anders in de buurt rijdt ;)

Als je evt. voor een spektrum gaat kijken , probeer dan een 3.0 (3 kanaals) kun je op het derde kanaal een kill switch aansluiten , waarmee je je auto op afstand kunt uitzetten , is errrug prettig als je gas een keer blijft haken , omdat er een steentje of een takje tussen zit :rolleyes: :D

Ah, oké dan. Maar moet ik dan ook kijken of er een ontvanger bij zit? Ik neem aan dat alleen een zender niet voldoende zal zijn (ben nog maar een leek qua dit soort dingen! :mrgreen:

Moet niet , maar is wel makkelijk om te beginnen ;) op de 3.0 kun je 4 modellen zetten , de ontvangers kun je los kopen

Geef anders als je niks kunt vinden Gorelroni eens een PB,tje , die heeft nog weleens wat voor de handel :D

Ik zou wel een beetje opletten als je de dx3.0 2de hands aanschaft, zou deze kompleet kopen met ontvanger. En verkoper laten zien dat het werkt. Ik zou het nieuw kopen ivm garantie(kunnen problemen voordoen met linken), de dx3r kost dacht ik rond 200euries deze kan je dan op al je modellen gebruiken met z'n eigen instellingen mits deze zijn uitgerust met de spectrum ontvanger. Ontvanger +/- 60E

Ik zou wel een beetje opletten als je de dx3.0 2de hands aanschaft, zou deze kompleet kopen met ontvanger. En verkoper laten zien dat het werkt. Ik zou het nieuw kopen ivm garantie(kunnen problemen voordoen met linken), de dx3r kost dacht ik rond 200euries deze kan je dan op al je modellen gebruiken met z'n eigen instellingen mits deze zijn uitgerust met de spectrum ontvanger. Ontvanger +/- 60E

De dx3R kost tegen de 300 zal je bedoelen.
En bij dit type zijn er serienummers met binding problemen verder een top zender.

Het is toch weer veel geld. Ik had beter meteen een nieuwe kunnen kopen, was ik goedkoper af geweest... Maar is het ook mogelijk om gewoon de standaard ontvanger nieuw te kopen, en deze er in te zetten, om eventueel later de overstap te wagen naar iets geavanceerder? Want ik neem aan dat de standaard ontvanger toch ook wel zijn zaakjes op orde heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is toch weer veel geld. Ik had beter meteen een nieuwe kunnen kopen, was ik goedkoper af geweest... Maar is het ook mogelijk om gewoon de standaard ontvanger nieuw te kopen, en deze er in te zetten?

Weet je wat ik niet zo goed begrijp ? Je koopt een baja voor een paar honderd euro en een zootje hop ups voor een behoorlijk bedrag , waarvan je volgens mij niet eens weet of het werkt , en dan vind je een knappe zender (wat naar mijn idee veel zinniger is) toch wel weer veel geld :confused:

Het is toch weer veel geld. Ik had beter meteen een nieuwe kunnen kopen, was ik goedkoper af geweest... Maar is het ook mogelijk om gewoon de standaard ontvanger nieuw te kopen, en deze er in te zetten, om eventueel later de overstap te wagen naar iets geavanceerder? Want ik neem aan dat de standaard ontvanger toch ook wel zijn zaakjes op orde heeft.

Is de zender Am of FM?
Als het AM is dat klopt het dat het stoort want AM zenders die storen op de ontsteking.
Ik zal gewoon een Spektrum zender kopen met 2 ontvangers (1 voor je baja en 1 voor je revo) en dan heb je geen probleemen meer met storing

en is sluit me volledig bij Kobus aan want je koopt wel 2 duure auto's maar geen goede zender dat veel belangrijker is als hopups voor de auto...

Kijk; De kerel waarbij ik hem kocht, zij dat ie in perfecte staat verkeerde, en dat ik er zo mee kon wegrijden. Maar wat bleek, toen ik ermee ging rijden, remde hij niet. Dus ik keek de rem na, bleek deze totaal versleten te zijn. Dus, ik dacht dan gooi ik er meteen een goede in. Ook had hij de failsafe eruit gehaald, dus deze moest ik ook nieuw kopen. De axle extenders waren ook nodig, omdat de beugeltjes achter (dat bekende probleem...) bijna helemaal door waren, en deze niet veel langer dienst konden doen. Deze waren dus ook hard nodig. Alleen de uitlaat heb ik echt als 'tuning' onderdeel gekocht vanwege het uiterlijk, geluid en extra power.

Maar wat bleek, nadat ik de rem had vervangen, kwam ik erachter dat de wagen totaal niet deed wat ik wou, en er daardoor soms bijna vandoor wilde gaan, dus, een nieuwe ontvanger moet erin. En ik dacht dat er met de standaard zender niets mis was, dus daar heb ik niet meteen naar gekeken. Als ik wist dat ik dit op mijn brood zou krijgen met die ontvanger, had ik die uitlaat laten zitten, en wie weet een normale rem erin geflikkerd, want het is toch wel fijn als de auto doet wat jij zegt, en niet wat ie zelf wilt.

Ik ben misschien stom geweest, maar goed, leer ik alleen van. Het is een duur geintje, maar als ie eenmaal in orde is hoop ik er veel lol mee te beleven.

EDIT: Het is inderdaad een AM. En het klopt ook dat ie gaat storen als de motor aan staat. Als deze uit staat, heb ik er vrijwel geen problemen mee.

Laatst bewerkt door een moderator:
EDIT: Het is inderdaad een AM. En het klopt ook dat ie gaat storen als de motor aan staat. Als deze uit staat, heb ik er vrijwel geen problemen mee.

Dan komt het dus door de ontsteking dus moet je zoiezo een anderen zender hebben...
ik heb je een PB gestuurd met een link naar een goede zender...

Eigenlijk heeft de verkoper niets gelogen , toen hij zei : "je kan er zo mee wegrijden" dat ie niet remde heeft ie niet vermeld , toch ? :rolling: ff een geintje tussendoor ;)

Een kleine tip van mij voor jou (het is tenslotte :xmas:) , want ik heb het idee dat jij een beetje :rolleyes: inpulsief bent , als je in het vervolg weer iets hebt of iets wilt kopen , lees dan eerst goed alle forums na of tik het in op google , (er is echt een schat aan info te vinden op de internets) :yes: of vraag het hier , dat kan je een hoop geld en/of ellende besparen , anders kon deze hobby nog weleens een bodemloze put worden voor jou :-? ;)

Back