Welke banden kan ik het beste gebruiken voor m'n Fusion? De originele "belted" banden gingen ongeveer 4 a 5 L brandstof mee. Dus dat gaat. Heb laatst Serpent banden gebruikt, maar die gingen letterlijk na 10 min. rijden aan flarden. Welke gaan het langst mee en hebben toch goede grip?
4 tot 5 liter is veel ! Ik vrees dat je niet meer eruit kunt halen. De Serpentbanden zijn Foams en die zijn zeker sneller weg maar daartegen wel de beste keus om goed op een circuit rond te komen.
mag 'k wel opmerken dat als je (zoals in je filmpje) zo gaat sliden en beetje driften dat je banden dan snel weg zijn, zeker de faoms!
is het niet makkelijk om dan gewoon weer de zelfde banden te kopen. PKRacing Heeft ze volgens mij gewoon op voorraad liggen.
Kan je geen fiets band om je band heen lijmen(dubbelzijdig tape) om een beetje te driften enzo, of slaat dat helemaal nergens op ?
dat houdt 't dubbelzijdige tape waarschrijnlijk niet, ennuuh, je krijgt een kiertje wat gaat hobbelen
Hoe zit het met de Serpent banden die geheel uit foam bestaan, de bredere zoals die nu standaard op de Serpent zitten, kunnen deze ook op een fusion? Heb ik dan meer tractie en wegligging in de bochten?
Die passen niet op jouw Fusion. (als je de 1:10 breed banden bedoelt voor 235mm auto's, of de 1:8 banden) Deze hebben namelijk een ander bevestigingssysteem. Dat werkt met een soort spie, die in een uitsparing van de velg klikt (snelwisselsysteem). De 1:10 200mm bandjes passen wel. Maar ik geloof dat je deze al eens hebt geprobeerd?! Als ze heel snel slijten, moet je eens een wat hardere band proberen (40 shore rondom). De banden moeten het vermogen wel aankunnen, want op deze banden rijden ook de wedstrijdauto's, die zeer snel accelereren.
Dit weekend rij ik waarschijnlijk wel (mits het droog blijft). Heb nu standaard SST Slicks banden voor de Fusion, maar ook deze voelen zacht aan (denk niet dat ze het lang uithouden). Zal daarna eens proberen om met wat hardere banden te rijden (in ieder geval "belted", zoals mijn originele banden).
Die banden voor op je Fusion zijn wel in 24, 26 of 30mm verkrijgbaar naar mijn weten. De brede banden van een Serpent oid moet je vergeten.
Origineel zaten er ook profiel banden op. Wat ik eigenlijk zoek is een band die en goed slijtvast is en liefst wat breder dan de originele van Schumacher. Deze middag heb ik met originele Slicks van Schumi gereden (SST), deze gingen ook maar 2 uur mee (had ik wel gedacht, deze waren ook te zacht, en ik heb bewust niet zitten slippen in bochten etc).
Mja... in 2 uur een setje banden wegslijtenis altijd nog beter dan in 3 kwartier een steje foams onder mijn 1:8 Ik denk dat je gewoon terug moet gaan naar je originele band en verders kan ik je alleen maar verwelkomen in de snelle en dure modelautosport Dat banden slijten bij zulke snelle auto's hoort er nu eenmaal bij :roll:
JA, helaas slijten de foambanden nog erger, dus ik houd me denk ik maar bij de originele. Bij PKRacing hebben ze wel een aanbieding van Take-Off voor €35,- (Banden+velg, belted) zijn dit nog wat?
Voor op een parkeerplaats best aardige banden, voor op het circuit niet geweldig.. Zou voor jou dus wel kunnen. Als ik me niet vergis zijn dit de banden van Take-off met de wat hardere compound.. Dus misschien houden deze het wel langer dan een uur vol op dat bandenmonster van je.. :lol:
Ben gisteren even wezen kijken naar banden en gelijk m'n wagen even meegenomen. Bredere banden passen niet omdat de ophanging dan in de weg zit (of er moeten velgen zijn met een andere ET waarde). Nu heb ik foam banden van het merk PRG, met een wat hardere compound, deze kan ik dan ook oprijden, eens kijken hoe lang deze meegaan. Nu weet ik ook waarom mijn banden zo hard slijten! De Camber stond ietwat te ver, deze heb ik nu bijna recht staan (aangezien ik niet veel bochtenwerk doe, moet dit dus kunnen), daarnaast de Toe-In ook iets aangepast. Dat verklaard ook wel dat de banden bij mij aan de binnenkant scheuren.
Zo, vanmiddag eventjes wezen rijden ... de banden van het GRP houden zich goed goeie grip en ...... ze zijn nog heel ook :!: Wel een wiellager kapot :? gelukkig heb ik een voorraadje ... wordt weer steutelen.